XXL Nutrition

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Idd totaal niet dramatisch, bij mij draaide ook zowat elke dag rondom het trainen, mn voeding en hele slaapritme is naar de klote, Goed blijven eten als je toch niet kan trainen is een stuk zwaarder.
Ja precies!

Wat ik zelf een fijn idee vind, is dat het vanaf nu alleen maar makkelijker gaat worden. Even in het ritme komen is kut, maar als je het ritme eenmaal weer te pakken hebt, is het makkelijker om het ritme vol te houden. Plus nog eens dat je weet wat voor jouw lichaam werkt, en wat je moet doen om weer terug te komen.

En anders dan wanneer je een tijd niet kan trainen ivm een blessure, botsen veel mensen tegen hetzelfde aan.

En het is misschien een beetje gek zeggen, maar omdat het een hele lange sobere tijd is geweest, is het straks ook weer makkelijker om uit simpele dingen energie te halen. Al. Klinkt dat gelijk zo zweef-t**f achtig, maar ik weet niet hoe ik 't anders moet omschrijven

Ja precies!

Wat ik zelf een fijn idee vind, is dat het vanaf nu alleen maar makkelijker gaat worden. Even in het ritme komen is kut, maar als je het ritme eenmaal weer te pakken hebt, is het makkelijker om het ritme vol te houden. Plus nog eens dat je weet wat voor jouw lichaam werkt, en wat je moet doen om weer terug te komen.

En anders dan wanneer je een tijd niet kan trainen ivm een blessure, botsen veel mensen tegen hetzelfde aan.

En het is misschien een beetje gek zeggen, maar omdat het een hele lange sobere tijd is geweest, is het straks ook weer makkelijker om uit simpele dingen energie te halen. Al. Klinkt dat gelijk zo zweef-t**f achtig, maar ik weet niet hoe ik 't anders moet omschrijven
Oke jomanda
jomanda-medium-paranormaal-320x213.jpg

Denken jullie dat sportscholen open ook betekend dat contact/vechtsporten ook weer beoefend kunnen worden? Toen vorig jaar op 1 juli de gyms open gingen mochten we meteen ook weer BJJ'en

nee

Denken jullie dat sportscholen open ook betekend dat contact/vechtsporten ook weer beoefend kunnen worden? Toen vorig jaar op 1 juli de gyms open gingen mochten we meteen ook weer BJJ'en
Kleine kans op groepslessen in het algemeen, géén op contactsporten, maar dat is slechts mijn verwachting.

Het spijt me voor jou, ik hoop dat je snel weer kunt knuffelen in pyjama.

Misschien gezien punt 4 zouden contact/vechtsporten wel buiten beoefend kunnen worden. Ik weet niet precies wat de plannen zijn bij punt 4.

Versoepelingen stap 2​

• Pretparken en dierentuinen mogen weer open
  • Sporten binnen weer toegestaan
  • Kunst- en cultuurbeoefening binnen weer mogelijk
  • Mogelijkheden buiten sporten verruimd

Ik hoop met jullie mee maar het baart me zorgen dat het nu al tot de dag zelf wordt uitgesteld

Ik ken vreemd genoeg echt helemaal niemand die de afgelopen maanden niet op de een of andere manier ergens onder de pannen is geweest v.w.b. trainen. Ze zijn allemaal thuis gaan trainen, bij iemand anders in de homegym of met een groepje in een garagebox ofzo. Iedereen die echt door wilde blijven trainen heeft op de één of andere manier wel een oplossing gevonden. En dan heb ik het niet over elastiekjes en bodyweight oefeningen.

En we horen dus begin volgende week of het echt door gaat. Maar ik denk het wel.

Laat die cijfers maar dalen.

Blijf altijd benieuwd wat er met de cijfers was gebeurd als er was ingezet op een gezonde levensstijl promoten...
Misschien is de volgende stap de massale Obesitas in Nederland tegen te gaan, denk dat dit al behoorlijk had gescheeld in de ziekenhuiscijfers (nergens op gebaseerd, meer een overtuiging van mezelf).

Laat die cijfers maar dalen.

Blijf altijd benieuwd wat er met de cijfers was gebeurd als er was ingezet op een gezonde levensstijl promoten...
Misschien is de volgende stap de massale Obesitas in Nederland tegen te gaan, denk dat dit al behoorlijk had gescheeld in de ziekenhuiscijfers (nergens op gebaseerd, meer een overtuiging van mezelf).
Ongezonde levensstijlen leveren teveel geld op, not going to happen.

Inzetten op een gezonde leefstijl is lange termijn beleid, wat heel veel tijd kost om door te voeren en waarvan je de effecten pas over 10, 20, 30 jaar duidelijk ziet. Als het al lukt. Kijk maar hoe lang het heeft geduurd om hoe we tegen roken aankijken te veranderen.

Inzetten op een gezonde leefstijl is lange termijn beleid, wat heel veel tijd kost om door te voeren en waarvan je de effecten pas over 10, 20, 30 jaar duidelijk ziet. Als het al lukt. Kijk maar hoe lang het heeft geduurd om hoe we tegen roken aankijken te veranderen.
De kijk er op is niet op veranderd, er wordt meer belasting geheven.
Anders werd stoppen met roken wel vergoed. Het gaat dan dus niet om de gezondheid van de burgers.
Dat is slechts het excuus om meer belasting te heffen.
Waar blijft die suiker tax en de vet tax als het om de gezondheid gaat dan ? Die komt als tabak niet genoeg meer oplevert.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.957
kan een administrator de peiling verwijderen? Wil een nieuwe toevoegen!

Ongezonde levensstijlen leveren teveel geld op, not going to happen.
Liever wachten tot er pillen zijn voor mensen die obesitas hebben, preventie is ook lastig, want wat bespaar je dan?

Ik heb weleens vernomen dat de grens van 25 bij BMI eigenlijk rond de 27 zou liggen, maar dat er toen in de farmaceutische industrie signalen waren dat er een medicijn op komst was en toen flink is gepusht dit naar beneden bij te stellen.

Liever preventie, dan interventie, maar liever interventie dan medicatie.

Liever wachten tot er pillen zijn voor mensen die obesitas hebben, preventie is ook lastig, want wat bespaar je dan?

Ik heb weleens vernomen dat de grens van 25 bij BMI eigenlijk rond de 27 zou liggen, maar dat er toen in de farmaceutische industrie signalen waren dat er een medicijn op komst was en toen flink is gepusht dit naar beneden bij te stellen.

Liever preventie, dan interventie, maar liever interventie dan medicatie.
BMI zegt ook niks over obesitas en levensstijl.

BMI is fake news

Terug
Naar boven