Fitness Seller

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Wat wordt er dan bedoeld met die max van twee man per groepje als je met 30 man binnen mag zijn?

Maximaal 30 mensen in onder meer sportscholen en binnenzwembaden​

Als de sportscholen weer open mogen, gaat er een maximum gelden van 30 sporters. Hetzelfde gaat gelden voor binnenzwembaden, zeggen ingewijden. Vanavond maakt het kabinet versoepelingen van de coronamaatregelen bekend, die als het goed is op 19 mei zullen ingaan.
Dat hangt nog wel af van de ontwikkeling van de cijfers. Het definitieve groene licht wordt twee dagen van tevoren gegeven.
Het is dan ook de bedoeling dat muziekscholen en cultuurcentra weer open gaan. Ook daar mogen dan maximaal 30 mensen naar binnen
Wat was het maximum aantal voor de lockdown in december? Ze hadden het voor die lockdown al een keer omlaag geschroefd als maatregel om de besmettingen te drukken. Toen was ik al extra bij een andere gym lid geworden omdat reserveren toen lastiger werdt.

Wat was het maximum aantal voor de lockdown in december? Ze hadden het voor die lockdown al een keer omlaag geschroefd als maatregel om de besmettingen te drukken. Toen was ik al extra bij een andere gym lid geworden omdat reserveren toen lastiger werdt.
Ook 30.

Niks gezegd over tot 20:00 voor de gyms

Zonder testen, alleen die gezondheidscheck die we in de ''slimme lockdown'' hadden. Echt testen moet als je met een paar duizend man bij het Songfestival staat, niet met 30 man op anderhalve meter afstand in de sportschool.

Zonder testen, alleen die gezondheidscheck die we in de ''slimme lockdown'' hadden. Echt testen moet als je met een paar duizend man bij het Songfestival staat, niet met 30 man op anderhalve meter afstand in de sportschool.
Bij Koningsdag had ook wel geholpen, zo'n 17 clusters alleen al in Amsterdam.
:D

Tweede stap openingsplan per 19 mei

Op 19 mei worden de volgende coronamaatregelen losgelaten of aangepast, als de cijfers dit toelaten. Alle overige maatregelen blijven gelden.

• Binnen sporten
    Binnensportlocaties, zoals sportscholen en zwembaden, gaan weer open onder voorwaarden. Er is een maximum van 30 personen per ruimte en iedereen houdt 1,5 meter afstand. Er wordt individueel of met maximaal 2 personen en een trainer op 1,5 meter afstand gesport. Grotere groepslessen zijn niet toegestaan, tenzij het gaat om kinderen en jongeren tot en met 17 jaar. Wedstrijden en publiek zijn ook niet toegestaan. Kleedkamers zijn gesloten, behalve in zwembaden. Reserveren en een gezondheidscheck zijn verplicht. Binnen moet iemand een mondkapje dragen, maar deze mag af tijdens het sporten.

Gewoon hetzelfde toneelstukje als vorige zomer dus.

Die max 30 man is opzich goed nieuws voor kleine gyms lijkt mij. Waarschijnlijk hoef je dan niet eens te reserveren (omdat een kleine gym niet zo snel 30 man tegelijkertijd binnen heeft, en je registratie wel via je pasje gaat) :heart:

Bij Koningsdag had ook wel geholpen, zo'n 17 clusters alleen al in Amsterdam.
:D
Uhu. Toch knap dat de effecten van koningsdag al 5 dagen achter elkaar zichtbaar zijn, en alleen in een bepaalde leeftijd :rolleyes:

Vraag mij echt af waarom ze niet gewoon zeggen dat het van de scholen (die de dag daarvoor open gingen) komt.

Die max 30 man is opzich goed nieuws voor kleine gyms lijkt mij. Waarschijnlijk hoef je dan niet eens te reserveren (omdat een kleine gym niet zo snel 30 man tegelijkertijd binnen heeft, en je registratie wel via je pasje gaat) :heart:

Uhu. Toch knap dat de effecten van koningsdag al 5 dagen achter elkaar zichtbaar zijn, en alleen in een bepaalde leeftijd :rolleyes:

Vraag mij echt af waarom ze niet gewoon zeggen dat het van de scholen (die de dag daarvoor open gingen) komt.
Rutte zei bij de persco dat ze naar Koningsdag te traceren waren, geen idee waarop hij dat baseerde.

EDIT:
Blijkbaar is dat GGD-info, zal dan wel bron- en contactonderzoek zijn.

Laatst bewerkt:
Kunnen jullie al reserveren in jullie app :P ?

Terug
Naar boven