AndroidHealthClinic

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Die lui bij basic fit hebben geen idee waar ze het over hebben. Toen ik nog lid was, was hier een mooie vestiging met allemaal technogym apparatuur. Altijd druk dus ze gingen uitbreiden en zouden de grootste basic fit van de Benelux worden. Iedereen enthousiast natuurlijk. Twee dagen dicht geweest. Vervolgens gaan ze weer open; alle technogym apparaten weg, matrix apparaten ervoor in de plaats, minder krachtapparatuur en alles gewoon mijlenver uit elkaar gezet. Komt de grote baas van basic fit. Hij snapte het geklaag niet, “want het is toch mooi ruim nu.”
Sylvester Stallone Facepalm GIF
Klopt, het is ook echt maar net welk filiaal je hebt en wie er werkt. Soms zit er een filiaalmanager die toevallig wel begrijpt hoe het allemaal werkt. Bij de basic fit hier in Middelburg werken een paar jongens als instructeur die ook wat powerlift ervaring hebben en gewoon wat serieuzer zijn, en die hebben er bijvoorbeeld voor gezorgd dat er eleiko platforms kwamen en dat niet alle goeie equipment de deur uit ging.

Over het algemeen is het zo dat die gyms een bepaalde uitstraling en uniformiteit moeten hebben. Als er dan een verzameling van verschillende merken staat en het ziet er allemaal wat verlopen uit dan fl*kkeren ze het weg en kopen ze troep in oranje-zwart.

Die lui bij basic fit hebben geen idee waar ze het over hebben. Toen ik nog lid was, was hier een mooie vestiging met allemaal technogym apparatuur. Altijd druk dus ze gingen uitbreiden en zouden de grootste basic fit van de Benelux worden. Iedereen enthousiast natuurlijk. Twee dagen dicht geweest. Vervolgens gaan ze weer open; alle technogym apparaten weg, matrix apparaten ervoor in de plaats, minder krachtapparatuur en alles gewoon mijlenver uit elkaar gezet. Komt de grote baas van basic fit. Hij snapte het geklaag niet, “want het is toch mooi ruim nu.”
Sylvester Stallone Facepalm GIF
Het goeie spul verhuizen ze weer naar een ander (nieuw) filiaal om daar mensen te trekken en contract aan te smeren, herhaal dit elke keer bij nieuw filiaal en massa is kassa. Mijn sportschool met meerdere filialen in regio doet dit ook. Die eigenaar plaatst het nieuwe spul in nieuwe filialen en zodra die een ander heeft verhuist die het weer en krijgt het oude filiaal tweedehands apparatuur opgekocht via-via. Zit veel handel in die apparatuur

Klopt, het is ook echt maar net welk filiaal je hebt en wie er werkt. Soms zit er een filiaalmanager die toevallig wel begrijpt hoe het allemaal werkt. Bij de basic fit hier in Middelburg werken een paar jongens als instructeur die ook wat powerlift ervaring hebben en gewoon wat serieuzer zijn, en die hebben er bijvoorbeeld voor gezorgd dat er eleiko platforms kwamen en dat niet alle goeie equipment de deur uit ging.

Over het algemeen is het zo dat die gyms een bepaalde uitstraling en uniformiteit moeten hebben. Als er dan een verzameling van verschillende merken staat en het ziet er allemaal wat verlopen uit dan fl*kkeren ze het weg en kopen ze troep in oranje-zwart.
Opmerkelijk dat filiaalmanagers kennelijk hun eigen plan kunnen trekken qua materiaal in hun gym, als onderdeel van een grote keten. Het liefst zou je toch willen dat alles er een beetje uniform uit ziet, zodat je als klant weet waar je aan toe bent bij Basic Fit. Elke Albert Heijn filiaalmanager kan toch ook niet zijn eigen assortiment bepalen?

Opmerkelijk dat filiaalmanagers kennelijk hun eigen plan kunnen trekken qua materiaal in hun gym, als onderdeel van een grote keten. Het liefst zou je toch willen dat alles er een beetje uniform uit ziet, zodat je als klant weet waar je aan toe bent bij Basic Fit. Elke Albert Heijn filiaalmanager kan toch ook niet zijn eigen assortiment bepalen?
Ik denk dat een AH in 020-Gaza meer Halal heeft dan die in Noord-Drenthe.

• Haha
Waarderingen: 6am
Basic fit weet ik niet, maar albert heijn is ook een deel franchise. Die kunnen neem ik aan wel eigen producten in assortiment nemen.

Opmerkelijk dat filiaalmanagers kennelijk hun eigen plan kunnen trekken als onderdeel van een grote keten. Het liefst zou je toch willen dat alles er een beetje uniform uit ziet, zodat je als klant weet waar je aan toe bent bij Basic Fit. Elke Albert Heijn filiaalmanager kan toch ook niet zijn eigen assortiment bepalen?
Veel van die basic fits zijn uiteindelijk gewoon opgekochte gyms + apparatuur. Die basic fits met veel technogym apparatuur waren vroeger vaak een health city of fitland gym. Ik kan me voorstellen dat je als gym niet direct een hele inventaris nieuw aanschaft als je de boel voor een prikkie kan overnemen van een andere gym.
En verder inderdaad wat @DeepblueTonijn zegt, er zit gewoon heel veel handel in die apparatuur. Soms zie je apparatuur die je nog herkent van járen geleden bij een andere gym, en dat spul is dan tussendoor al vijf keer in verschillende handen geweest.

Gewoon niet naar Basic Shit

O.K. AH is misschien een slecht voorbeeld, maar als ik een AH binnenloop, weet ik in de basis wat ik ongeveer kan verwachten qua producten. Bij Basic Fit is dat dus niet zo. Ik snap nu hoe dit zo gekomen is, maar eigenlijk zou je dit niet willen.

O.K. AH is misschien een slecht voorbeeld, maar als ik een AH binnenloop, weet ik in de basis ongeveer kan verwachten qua producten. Bij Basic Fit is dat dus niet zo. Ik snap nu hoe dit zo gekomen is, maar eigenlijk zou je dit niet willen.
Ik denk oprecht dat het niet veel verschilt. Alle Albert Heijns hebben wel een basis assortiment en dat zal ook gelden voor Basic fits. Ze hebben denk ik allemaal wel dumbbells tot 40 kg, bankjes, barbells met free weights, een leg press, lat pulldown etc. In details zal het verschillen per filiaal, maar voor ons krachtsporters kunnen die details van groot belang zijn. Net als de Albert Heijn bij mij die geen kalkoenfilet meer verkoopt van het goedkope merk maar wel kipfilet (153 kcal/100 gram, 7 gram vet en 5 gram koolhydraten). Is maar een stom voorbeeld, de meeste mensen geven hier niks om maar voor een specifieke groep zijn deze details wel belangrijk.

Alle franchise ondernemingen krijgen een basisassortiment en basisregels mee. Bij de ene franchise heb je meer vrijheid om er een eigen draai aan te geven dan bij de andere...

Alle franchise ondernemingen krijgen een basisassortiment en basisregels mee. Bij de ene franchise heb je meer vrijheid om er een eigen draai aan te geven dan bij de andere...
Can confirm als werknemer in supermarkt. Afhankelijk van je grootte krijg je meer vrijheid daarin.

Na al die maanden blijft de app van BigGym nog steeds drama :emo:

Volgens mij zijn al die fff's met een sauna locaties die overgekocht zijn. Er zit in ieder geval een groot verschil in de locaties. Soms staat er wel geinig spul, soms is er niet eens een rechte stang te vinden, of staat het squatrek in een looppad. Fff leek mij handig als ik veel onderweg ben, maar dat viel tegen.

De enige overeenkomst die alle filialen lijken te hebben, is de hoeveelheid randdebielen. Het lijkt verdorie wel alsof de sociale werkplaats en alle gesubsidieerden er geld op toe krijgen. Ergens ook wel begrijpelijk, want in een kleine ons-kent-ons gym kost het denk ik minder moeite om een beetje rekening met elkaar te houden

Ohh wat heb ik heerlijk getraind zeg. Mn quads helemaal kapot gemaakt met squatten

Bijlagen

• 20210519_160746.jpg
    20210519_160746.jpg
    61,8 KB · Weergaven: 103
Terug
Naar boven