XXL Nutrition

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Docenten hebben meestal geen idee waar ze het over hebben.
1641247875433.png

Klopt die hebben allemaal een grote mond, alsof zij over 30, 40 of 50 jaar zich laten ruimen zodat de toekomstige jeugd die dan nog niets heeft bijgedragen een beetje kan gaan feesten.
Als ik 80+ was, zou ik inderdaad niet van de samenleving verwachten dat zij alles op alles zetten (met vaccinatiedwang, QR-codes, lockdowns etc) om mij te beschermen. Dat doe ik dan zelf wel door mij te laten vaccineren en verder zoveel binnen en in isolement te blijven, als ik nodig acht. Daarbij zal ik geen wetenschappelijk advies schuwen. En mocht het me een leven in isolement niet waard zijn, is dat voor mij een bewuste keuze. Dan hoeft niemand zich daarvoor aan te passen. Mijn leven, mijn verantwoordelijkheid. Daar heeft de overheid verder niks mee te maken. En mocht ik op die leeftijd het allerlaatste IC-bed in beslag hebben genomen, dan sta ik mijn bed vrijwillig af aan de eerste de beste 'jonge' (als je 80+ is dat natuurlijk een rekkelijk begrip), die het nodig heeft.

Helaas denken anderen daar anders over. Ironisch genoeg hebben net zij de grootste mond over solidariteit.

Als ik 80+ was, zou ik inderdaad niet van de samenleving verwachten dat zij alles op alles zetten (met vaccinatiedwang, QR-codes, lockdowns etc) om mij te beschermen. Dat doe ik dan zelf wel door mij te laten vaccineren en verder zoveel binnen en in isolement te blijven, als ik nodig acht. Daarbij zal ik geen wetenschappelijk advies schuwen. En mocht het me een leven in isolement niet waard zijn, is dat voor mij een bewuste keuze. Dan hoeft niemand zich daarvoor aan te passen. Mijn leven, mijn verantwoordelijkheid. Daar heeft de overheid verder niks mee te maken. En mocht ik op die leeftijd het allerlaatste IC-bed in beslag hebben genomen, dan sta ik mijn bed vrijwillig af aan de eerste de beste 'jonge' (als je 80+ is dat natuurlijk een rekkelijk begrip), die het nodig heeft.

Helaas denken anderen daar anders over. Ironisch genoeg hebben net zij de grootste mond over solidariteit.
En je kunt nog je hele leven gezond doen in plaats van obesitas krijgen, door sporten op die leeftijd nog steeds fit zat zijn om een verkoudheid makkelijk de baas te kunnen, voldoende vitamientjes D en zink nemen, etc. Allemaal om te zorgen dat je niemand z'n zorgstelsel belast.

Als... het eenmaal zover is blijken mensen vaak opeens wat minder stellig

Het is wel door het beleid van de overheid van de afgelopen jaren en van de afgelopen paar maanden waardoor jij die keuze zou moeten maken.

Als ik 80 was en ik had nog redenen om te leven en relatief goede vooruitzichten, waarom zou ik dan mijn leven moeten opgeven, zodat jongeren naar de kroeg kunnen?

En je kunt nog je hele leven gezond doen in plaats van obesitas krijgen, door sporten op die leeftijd nog steeds fit zat zijn om een verkoudheid makkelijk de baas te kunnen, voldoende vitamientjes D en zink nemen, etc. Allemaal om te zorgen dat je niemand z'n zorgstelsel belast.
Belast je de zorg dan onder aan de streep niet meer dan iemand die door zijn ongezonde levensstijl zijn pensioen niet haalt?

zodat jongeren naar de kroeg kunnen?
Ik denk dat je niet beseft wat de mentale impact is op de meeste jongeren
Vooral de links-stemmende amsterdam wonende kutjes gaan helemaal kapot als ik social media moet geloven
Drugsgebruik in mijn omgeving is sinds lockdown ook echt bizar hard toegenomen
Motivatie voor school/educatie zakt bizar hard, bij ons op school is het gewoon een algemeen bekend probleem dat jongeren niet meer de motivatie voor hun studie kunnen opbrengen door deze lockdown
Nu zijn de gyms ook nog eens dicht, dus aan jezelf werken kun je ook vergeten

Ik zou zeggen onderbouw jouw standpunt dan eens.
De belasting op de zorg komt van dikke obesen die weken op de ICs moeten liggen voor een verkoudheid, daar is mijn stelling de antithesis van dus er valt verder niks te onderbouwen.

Reguliere zorg is tot vervelens aan toe al geen belasting voor het zorgstelsel en levensstijl maakt daar tot de laatste jaren vele standaarddeviaties verschil in. Dus nee.

Maar alles kan natuurlijk helemaal uit z'n context getrokken worden om een leuke opmerking te maken.

Als... het eenmaal zover is blijken mensen vaak opeens wat minder stellig

Het is wel door het beleid van de overheid van de afgelopen jaren en van de afgelopen paar maanden waardoor jij die keuze zou moeten maken.

Als ik 80 was en ik had nog redenen om te leven en relatief goede vooruitzichten, waarom zou ik dan mijn leven moeten opgeven, zodat jongeren naar de kroeg kunnen?
Daar heb je in principe gelijk in. Ik ben echter verrekte principieel (meer dan goed voor me is :p) en ik denk dat ik goede kans maak om mezelf echt 'op te offeren' voor de rest van de samenleving. Al moet ik toegeven dat ik merk dat deze samenleving mij steeds egoistischer maakt. Niet alleen vanwege corona hoor, maar vooral omdat mijn generatie de grootste klappen vangt. Vaak door toedoen van oudere generaties. Zo ben ik bijvoorbeeld mijn eigen pensioen bij elkaar aan het sparen, omdat ik onvoldoende vertrouwen heb dat er nog iets in de pot zit, als ik met pensioen mag. Maar goed, ik dwaal af.
Ik denk dat je niet beseft wat de mentale impact is op de meeste jongeren
Vooral de links-stemmende amsterdam wonende kutjes gaan helemaal kapot als ik social media moet geloven
Drugsgebruik in mijn omgeving is sinds lockdown ook echt bizar hard toegenomen
Motivatie voor school/educatie zakt bizar hard, bij ons op school is het gewoon een algemeen bekend probleem dat jongeren niet meer de motivatie voor hun studie kunnen opbrengen door deze lockdown
Nu zijn de gyms ook nog eens dicht, dus aan jezelf werken kun je ook vergeten
Dit. Ik hoor sinds de dreiging van de tweede lockdown geregeld leeftijdsgenoten (25-35), die hun levenslust beginnen te verliezen. Een meisje verwoorde het laatst treffend, toen ik vroeg hoe het met haar ging: "Tja, ik werk... Verder mag ik niks, dus echt leuk is het leven op het moment niet". Ze gaf ook aan vaker en meer te drinken, bij gebrek aan andere activiteiten. Te bedenken dat dit geen hele goede bekende van me is en ze dit dus vrijwel direct al zo duidelijk aangeeft. Dan heb je het echt zwaar. Dat kan niet anders.

In de kranten lees je tegenwoordig zelfs over een toename van licht-depressieve klachten bij basisschoolkinderen (!). Dan heb je het als samenleving toch ook wel erg bont gemaakt.

Terug
Naar boven