MuscleMeat

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
:o

Goed argument. Ook totaal niet kort door de bocht ofzo.
Het is wat mij betreft dezelfde bocht als die leidt naar het laten afsterven van ouderen.
Ik denk dat je niet beseft wat de mentale impact is op de meeste jongeren
Vooral de links-stemmende amsterdam wonende kutjes gaan helemaal kapot als ik social media moet geloven
Drugsgebruik in mijn omgeving is sinds lockdown ook echt bizar hard toegenomen
Motivatie voor school/educatie zakt bizar hard, bij ons op school is het gewoon een algemeen bekend probleem dat jongeren niet meer de motivatie voor hun studie kunnen opbrengen door deze lockdown
Nu zijn de gyms ook nog eens dicht, dus aan jezelf werken kun je ook vergeten

Daar heb je in principe gelijk in. Ik ben echter verrekte principieel (meer dan goed voor me is :p) en ik denk dat ik goede kans maak om mezelf echt 'op te offeren' voor de rest van de samenleving. Al moet ik toegeven dat ik merk dat deze samenleving mij steeds egoistischer maakt. Niet alleen vanwege corona hoor, maar vooral omdat mijn generatie de grootste klappen vangt. Vaak door toedoen van oudere generaties. Zo ben ik bijvoorbeeld mijn eigen pensioen bij elkaar aan het sparen, omdat ik onvoldoende vertrouwen heb dat er nog iets in de pot zit, als ik met pensioen mag. Maar goed, ik dwaal af.

Dit. Ik hoor sinds de dreiging van de tweede lockdown geregeld leeftijdsgenoten (25-35), die hun levenslust beginnen te verliezen. Een meisje verwoorde het laatst treffend, toen ik vroeg hoe het met haar ging: "Tja, ik werk... Verder mag ik niks, dus echt leuk is het leven op het moment niet". Ze gaf ook aan vaker en meer te drinken, bij gebrek aan andere activiteiten. Te bedenken dat dit geen hele goede bekende van me is en ze dit dus vrijwel direct al zo duidelijk aangeeft. Dan heb je het echt zwaar. Dat kan niet anders.

In de kranten lees je tegenwoordig zelfs over een toename van licht-depressieve klachten bij basisschoolkinderen (!). Dan heb je het als samenleving toch ook wel erg bont gemaakt.
Wat @tymboo en @harpep al zeiden, beter had ik het niet kunnen zeggen.

Wat vinden jullie van het voorstel om deze discussie voort te zetten in het daarvoor bestemde lockdown topic?
Inmiddels zijn we alweer meer dan tien pagina's off-topic namelijk.

Wanneer gaan de gyms weer open denken jullie? 1 maart?

Denk 14 jan toch wel, maar met strenge maatregelen. Of zoals voorheen tot 17.00 of x aantal bezoekers per m3 / op afspraak etc. Kan me niet voorstellen dat dit nogmaals 3 weken word verlengd.

Denk richting maart inderdaad, sowieso niet voor februari

Nee, maar dat komt door jou vraagstelling.
Jij stelde een vraag n.a.v. een situatie die ik schetste. Die vraagstelling haalde wat ik zei uit z'n context, verdraaide om wat voor belasting het ging, en bevatte een letterlijke tegenstelling van wat ik omschreef.

En dan verwacht je vervolgens dat ik mij naar jouw stelling ga onderbouwen terwijl je dat zelf weigert en weer bijna niks leest van mijn uitleg over de context die je negeert tot je uit de lappen tekst die je uitlokt een zinnetje of woord uit hun context kunt trekken om daar een opmerking over te maken die het doet lijken dat je toch een of ander gelijk haalt.

Dus nee.

Kom parkje dan

Op z'n vroegst in februari, maar 1 maart zou het ook nog wel kunnen worden.

Eerst mag de teerste generatie weer naar school en is het hopen dat ze zich een beetje gedragen en aan de maatregelen houden.

Laatst bewerkt:
Ja ze wachten sws eerst af wat de besmettingen gaan doen als de scholen weer open gaan, die gaan natuurlijk stijgen.
Dan wachten ze die stijging nog even een paar weken af en dan gaat probably de lockdown er stap voor stap weer af.
Denk dat gyms dan wel bij stap 1 open gaan rond maart

Op z'n vroegst in februari, maar 1 maart zou het ook nog wel kunnen worden.

Eerst mag de teerste generatie weer naar school en is het hopen dar ze zich een beetje gedragen en aan de maatregelen houden.

Cracking Up Lol GIF by HULU

De winter begint pas net, als het ergste nog moet komen en ziekenhuis/IC bezetting bepalend blijft kan dat weer tot mei lopen? Wanneer werd die lockdown ook al weer beëindigt?

Nee klopt, ik gaf slechts aan aan welke criteria ze niet voldoen binnen de klassieke definitie van "wanneer leeft iets".

edit: Inderdaad binnen de -ruimere- definitie van "wanneer leeft iets" behoort inderdaad ook genetische variatie en evolutie thuis.
Zonder dat zouden ook virussen niet (lang) kunnen bestaan, dat is zeker waar.
"Zich vermenigvuldigen" is inderdaad een noodzakelijk, maar niet voldoende criterium voor leven (necessary vs sufficient).

Verder geen idee waar jouw klassieke definitie vandaan komt? Het concreet definiëren van leven lijkt me net zo vruchteloos als het definiëren van bijvoorbeeld ziel. Tegenwoordig wordt daarvoor vaak het begrip emergent gebruikt, zonder dat er meer duidelijk wordt overigens.

Jij stelde een vraag n.a.v. een situatie die ik schetste. Die vraagstelling haalde wat ik zei uit z'n context, verdraaide om wat voor belasting het ging, en bevatte een letterlijke tegenstelling van wat ik omschreef.

En dan verwacht je vervolgens dat ik mij naar jouw stelling ga onderbouwen terwijl je dat zelf weigert en weer bijna niks leest van mijn uitleg over de context die je negeert tot je uit de lappen tekst die je uitlokt een zinnetje of woord uit hun context kunt trekken om daar een opmerking over te maken die het doet lijken dat je toch een of ander gelijk haalt.

Dus nee.
Je maakt het jezelf moeilijk.

Heb je al een onderbouwing bedacht hoe een voorgestelde casus van een gezonde oudere die geen zorg belast toch meer zorg belast dan een ongezonde pre-pensionado?
Hoe kan iemand die geen zorg belast toch wel zorg belaste en hoe kan iemand überhaupt geen zorg belasten? Een tandartspraktijk afspraak of zelf het ingeschreven staan bij een huisarts is al een belasting van de zorg, een hele kleine weleens waar.

Terug
Naar boven