Fitness Seller

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Fitness is nu eenmaal high risk/low priority, dus valt nu eenmaal onder de laatste om open te gaan.
Het is anyone's guess gezien een 2de golf zomaar kan komen.

Sucks but it is.
Die 2e golf komt dan niet van de gym. En laat mij maar eens dat lijstje zien van wie in de gym besmet is geraakt en wie in de horeca-vakantie besmet is geraakt.

Fitness is nu eenmaal high risk/low priority, dus valt nu eenmaal onder de laatste om open te gaan.
Het is anyone's guess gezien een 2de golf zomaar kan komen.

Sucks but it is.

Ben je aan het trollen of wat?

Leg mij eens uit hoe die zogenaamde “tweede golf” ontstaat? Die eerste golf ontstond met 0 maatregelen, veel op wintersport in de apres ski hutjes, lekker feestend carnaval aan t vieren en hutje mutje op elkaar in de uitgaansgelegenheden.

Maar nu moeten we bang zijn voor een tweede golf omdat er een paar mensen naar de gym gaan die op genoeg afstand van elkaar sporten en de boel ontsmetten.

Ja nu ik het hier neer heb gezet zie ik in dat je gelijk hebt. Als de sportscholen open gaan zijn we allemaal binnen een maand dood, shit.

Ja doet onze gym dus ook

Als je een kleine gym hebt met een ruime parking is dit misschien nog te doen. Maar voor de mega grote sportschool waar ik train niet, denk ik. Ook al is er een ruime parking. Het in en uitruimen van alle spullen is gewoon te veel werk. De boel 's nachts buiten laten staan is ook geen optie.

Ben je aan het trollen of wat?

Leg mij eens uit hoe die zogenaamde “tweede golf” ontstaat? Die eerste golf ontstond met 0 maatregelen, veel op wintersport in de apres ski hutjes, lekker feestend carnaval aan t vieren en hutje mutje op elkaar in de uitgaansgelegenheden.

Maar nu moeten we bang zijn voor een tweede golf omdat er een paar mensen naar de gym gaan die op genoeg afstand van elkaar sporten en de boel ontsmetten.

Ja nu ik het hier neer heb gezet zie ik in dat je gelijk hebt. Als de sportscholen open gaan zijn we allemaal binnen een maand dood, shit.
Beetje een kortzichtige reactie, die 2e golf komt sowieso ongedacht of het nou door gymopeningen komt of niet. Het zal in ieder geval aan de verspreiding bijdragen.

Beetje een kortzichtige reactie, die 2e golf komt sowieso ongedacht of het nou door gymopeningen komt of niet. Het zal in ieder geval aan de verspreiding bijdragen.

Is maar net wat je met een 2de golf bedoeld. Gaan de besmettingen oplopen? Ja ofcourse. Is dat erg? Nee.

Imo wordt ermee bedoeld dat we binnen een maand weer dezelfde praktijken krijgen als 2 maanden geleden.

Dus je wilt zeggen dat de gym net zo goed ooen kan?
Ze zullen stapsgewijs dingen moeten openen en daar de reactie van verhoogde verspreiding van afwachten, dwz statistieken analyseren en aan de hand daarvan vervolgstappen moeten bedenken. Het kan maar zo zijn dat x weken na het openen van de bijvoorbeeld de horeca op 1 juni de verspreiding te sterk toeneemt en zomaar alles weer teruggedraaid wordt.
De gym is nou eenmaal laat in dit rijtje gezet omdat daar de verspreiding groot kan zijn. Of het je nou aanstaat of niet.

Ze zullen stapsgewijs dingen moeten openen en daar de reactie van verhoogde verspreiding van afwachten, dwz statistieken analyseren en aan de hand daarvan vervolgstappen moeten bedenken. Het kan maar zo zijn dat x weken na het openen van de bijvoorbeeld de horeca op 1 juni de verspreiding te sterk toeneemt en zomaar alles weer teruggedraaid wordt.
De gym is nou eenmaal laat in dit rijtje gezet omdat daar de verspreiding groot kan zijn. Of het je nou aanstaat of niet.
Is niet bewezen.

Ja maar gainz!

Ik ga naar de gym nu xx.

Het is maar goed dat we nu weten dat die “eerste golf” kwam door de sportscholen ipv door carnaval, wintersport en 0 maatregelen.

Hadden we beter gewoon alleen de gyms gesloten en voor de rest lekker ons gang kunnen gaan.

Als de sportscholen in september open gaan is het virus gelukkig ook weg! Dus dan is hetzelfde risico er niet meer als nu.

Het is grappig hoe gefrustreerd je op alles reageert wat betreft de corona/gym en je alles probeert te weerleggen. Ik snap het ergens wel, alleen rationeel denken lijk je niet echt meer te doen.
Ja, ik wil idd liever dat gyms open gaan dan anderen hier.

ik bepaal zelf wel of ik corona krijg

Ik lees dit net op Facebook:

BigGym klaagt De Nederlandse Staat aan vanwege Corona sluiting

Op 20 mei om 15.00 uur aanstaande dient BigGym een kort geding in tegen de Nederlandse Staat bij de rechtbank in Den Haag. BigGym spreekt hierbij namens al haar trouwe leden, personeel en toeleveranciers maar uiteraard ook namens alle 4000 fitness ondernemers met hun in totaal 3,2 miljoen geregistreerde leden.
Wij voelen ons verplicht een vuist te maken en op te komen voor de belangen van onze branche. Daarom treden wij als eerste naar voren om door middel van een kort geding De Nederlandse Staat aan te klagen.

Steun nu jouw sportschool door middel van de hashtag:
#wijwillenopen
Deel dit vooral met iedereen!

Ik ben benieuwd of we vandaag al iets te horen gaan krijgen over het spoedoverleg tussen regering en de fitness branche (NLactief) wat vandaag plaatsvindt. Langzamerhand begin ik er toch wel van overtuigd te raken dat het niet tot 1 september gaat duren voordat de sportscholen (onder voorwaarden) open gaan. In de eerste plaats omdat de hele branche in opstand is gekomen, en er al dagenlang in de media verontwaardigd wordt gereageerd op dit besluit. Daarnaast zijn de sportscholen in Duitsland gewoon open, wat de situatie helemaal moeilijk uit te leggen maakt voor de regering.

Als een gesloten ruimte en airco en zweet de oorzaak zouden zijn dan kan alles in de zomer dicht. Want met 30 graden zweet iedereen 🤣

Ik ben benieuwd of we vandaag al iets te horen gaan krijgen over het spoedoverleg tussen regering en de fitness branche (NLactief) wat vandaag plaatsvindt. Langzamerhand begin ik er toch wel van overtuigd te raken dat het niet tot 1 september gaat duren voordat de sportscholen (onder voorwaarden) open gaan. In de eerste plaats omdat de hele branche in opstand is gekomen, en er al dagenlang in de media verontwaardigd wordt gereageerd op dit besluit. Daarnaast zijn de sportscholen in Duitsland gewoon open, wat de situatie helemaal moeilijk uit te leggen maakt voor de regering.
Belgie gaat half juni ook open.

Terug
Naar boven