Ik heb een eigen gym, zij het kleinschalig, maar ik lijd dus ook onder deze situatie.
Ik verwacht dat een orgaan dat claimt ons te vertegenwoordigen en in onze belangen te handelen de juiste argumentatie gebruikt om de overheid te overtuigen van haar gelijk. Ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van NL Actief tot een paar dagen geleden, en ben zeker ook niet ingeschreven bij deze organisatie, maar als zij ons dan toch vertegenwoordigen dan moeten ze dat wel goed doen.
Naast het 'afstand houden en schoonmaken'-devies in het protocol van NL Actief had er duidelijk ook een verhaal omtrent die aerosolen moeten zijn, hetzij gericht op het wetenschappelijk onderbouwd ontwrichten van de claim van de overheid rondom aerosolen (lastig), hetzij gericht op ventilatie, airco's, luchtcirculatie en dergelijke. Of een combinatie van beiden. Er wordt met geen woord over die zaken gerept in de protocollen van NL Actief, en denkelijk is het dus ook niet ter sprake gekomen in de gesprekken met de minister, aangezien NL Actief zich constant beroept op die protocollen. Dan is het logisch dat de minister zegt 'ik hoor niets nieuws, kom maar met aanvullende maatregelen'. Daarom is het nu dus zaak dat NL Actief zich daarop gaat richten in een hernieuwd protocol. Ik heb dit zojuist ook in aangepaste versie gemaild naar NL Actief. Ben benieuwd welke acties er nu ondernomen gaan worden.