- Waardering
- 10.936
Leg uit?Denk dat gezondheidsrisicos van cardio worden onderschat.
Welke gezondheidsrisico's?Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Leg uit?Denk dat gezondheidsrisicos van cardio worden onderschat.
Welke gezondheidsrisico's?Hevig ademen
Ach so. Ik dacht dacht je bedoelde dat het uitoefenen van cardio slecht zou kunnen zijn voor je gezondheid...
Mensen zijn niet gemaakt voor duursport..Wat is bracen?Ach so. Ik dacht dacht je bedoelde dat het uitoefenen van cardio slecht zou kunnen zijn voor je gezondheid...
Wat je denk ik ook niet moet onderschatten is het krachtig uitblazen na het bracen bij krachttraining. Daarbij kun je ook heel wat lichaamssappen rondsproeien!
Zoiets?Daarbij kun je ook heel wat lichaamssappen rondsproeien!
Mensen zijn in tegenstelling tot veel dieren juist wél gemaakt voor duursport. Hoe denk je dat we het al die tijd overleefd hebben?Mensen zijn niet gemaakt voor duursport..Wat is bracen?
Nadenken en samenwerken. Wapens. Niet rennen iig.Mensen zijn in tegenstelling tot veel dieren juist wél gemaakt voor duursport. Hoe denk je dat we het al die tijd overleefd hebben?
Door in groepen te jagen. Vandaar niet goed in duur sporten maar samenwerking en zo de prooi uitputten.Mensen zijn in tegenstelling tot veel dieren juist wél gemaakt voor duursport. Hoe denk je dat we het al die tijd overleefd hebben?
Vroeger rende geen enkel mens tien kilometer over asfalt voor zijn eten hoor.Mensen zijn in tegenstelling tot veel dieren juist wél gemaakt voor duursport. Hoe denk je dat we het al die tijd overleefd hebben?
Hoe het zich vertaald naar een keuze voor cardio weet ik niet, maar mensen zijn wel gebouwd om lang te rennen, heel lang zelf, de anatomie van onze benen, vooral de achillespees, zorgt er voor dat wij op extreem lange afstanden sneller zijn dan veruit de meeste twee en vierbenige dieren.
@Schwarzeneggertje, geef jij je visie eens.
Waarom werk je tegen de evolutie?Ik ga er verder niet over discussiëren, dat is het mij niet waard. Ik wil gewoon weer oud ijzer liften.![]()

Sommigen stammen doe het hedendaags nog. Al rennen ze wel op Nikes.
Lastige vraag, slaan we over.

Ik wilde mij niet in de discussie mengen, maar moest aan dit (toch wel indrukwekkende) filmpje denken. Heb zelf ook maar beperkte kennis over de menselijke evolutie en onze vroegere jachttechnieken/levensstijl.
Dan nog, zoek jij eens uit hoeveel diersoorten er in staat zijn om alle dagen van het jaar >40km te voet af te leggen?