MuscleMeat

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Ach so. Ik dacht dacht je bedoelde dat het uitoefenen van cardio slecht zou kunnen zijn voor je gezondheid...
Wat je denk ik ook niet moet onderschatten is het krachtig uitblazen na het bracen bij krachttraining. Daarbij kun je ook heel wat lichaamssappen rondsproeien!

Ach so. Ik dacht dacht je bedoelde dat het uitoefenen van cardio slecht zou kunnen zijn voor je gezondheid...
Wat je denk ik ook niet moet onderschatten is het krachtig uitblazen na het bracen bij krachttraining. Daarbij kun je ook heel wat lichaamssappen rondsproeien!
Mensen zijn niet gemaakt voor duursport..Wat is bracen?

''Fitnessbranche: geen reden waarom we niet open mogen

EDE, 26 mei 2020 – NL Actief, de branchevereniging van de fitnesscentra in Nederland, heeft vanmiddag kennisgenomen van publicaties in de media dat het Outbreak Management Team (OMT) het kabinet nog geen concreet advies zou hebben gegeven over de heropening van de sportscholen. NL Actief is in goed overleg met de overheid en rekent woensdag op een positief besluit van het kabinet.

De branchevereniging verwacht dat de Ministeriële Commissie Crisisbeheersing (MCCb) woensdag laat weten per wanneer de sportclubs weer open kunnen en dat dit op korte termijn is. “De fitnessbranche is er klaar voor om 1 juni open te gaan en mensen weer veilig en verantwoord te laten sporten”, stelt Ronald Wouters, algemeen directeur van NL Actief. “We hebben een goed onderbouwd protocol met aanvullende maatregelen. Nederland moet gezond en vitaal uit de coronacrisis komen en wij zijn een onderdeel van de oplossing om dat voor elkaar te krijgen.”

Op verzoek van NL Actief heeft een groep wetenschappers uit Duitsland, Italië en Engeland onderzoek gedaan naar het vraagstuk van besmetting in fitnessclubs. Wouters: “Hun conclusie bevestigt ons protocol. Als we de maatregelen, zoals voldoende afstand bewaren, sporten met lagere intensiteit, beperkte groepsgrootte en goede luchtverversing hanteren, is er volgens de experts wetenschappelijk gezien geen enkele reden om fitnessclubs anders te behandelen dan bijvoorbeeld kappers, winkels en horeca. Meer onderzoek is niet nodig, we kunnen dus gewoon weer open. Alle lichten staan wat ons betreft op groen.”

In meerdere Europese landen, waaronder Duitsland, Zweden, Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen, Finland en Italië, zijn de fitnessclubs inmiddels weer open of gaan gefaseerd open.''

NL Actief wacht woensdag het besluit van de MCCb af en zal daarna reageren.

Met vriendelijke groet,
Team NL Actief

Mensen zijn in tegenstelling tot veel dieren juist wél gemaakt voor duursport. Hoe denk je dat we het al die tijd overleefd hebben?
Vroeger rende geen enkel mens tien kilometer over asfalt voor zijn eten hoor.

Recent stond een artikel in Nature waarin evolutiebiologen zich hardop afvroegen of de mensheid vroeger wel jaagde, of niet veel meer een aaseter / verzamelaar was.

Als je kijkt naar onze anatomische bouw hebben we veel meer gemeen met dieren die lopen ipv dieren die rennen.

Wij zijn van alle landzoogdieren het meest toegespitst op extreem duurvermogen.

Hoe het zich vertaald naar een keuze voor cardio weet ik niet, maar mensen zijn wel gebouwd om lang te rennen, heel lang zelf, de anatomie van onze benen, vooral de achillespees, zorgt er voor dat wij op extreem lange afstanden sneller zijn dan veruit de meeste twee en vierbenige dieren.

Laatst bewerkt:

Sommigen stammen doe het hedendaags nog. Al rennen ze wel op Nikes :roflol: .

Moet je je voorstellen, heb je 8 uur lang achter dat beest aangerend, moet je diezelfde afstand ook nog met dat beest teruglopen.

Ik ga er verder niet over discussiëren, dat is het mij niet waard. Ik wil gewoon weer oud ijzer liften. :roflol:
Waarom werk je tegen de evolutie? :p

@Steks (en @2Stronk) evolutie naar persistance hunting schijnt gedebunked te zijn aangezien we de sterkere dieren aten en niet de zwakkere oude of jongere, maar misschien wilde je dat helemaal niet zeggen.

Sommigen stammen doe het hedendaags nog. Al rennen ze wel op Nikes :roflol: .

Dit soort stammen houden wij wel kunstmatig in leven met noodhulp en d.m.v. toeristen die geld betalen om met dit volk op de foto te gaan. En hoe oud worden deze mensen gemiddeld?

@Steks en @2Stronk evolutie naar persistance hunting schijnt gedebunked te zijn aangezien we de sterkere dieren aten en niet de zwakkere oude of jongere, maar misschien wilde je dat helemaal niet zeggen.
Ik wilde mij niet in de discussie mengen, maar moest aan dit (toch wel indrukwekkende) filmpje denken. Heb zelf ook maar beperkte kennis over de menselijke evolutie en onze vroegere jachttechnieken/levensstijl.

Waarom werk je tegen de evolutie? :p

@Steks en @2Stronk evolutie naar persistance hunting schijnt gedebunked te zijn aangezien we de sterkere dieren aten en niet de zwakkere oude of jongere, maar misschien wilde je dat helemaal niet zeggen.
Dan nog, zoek jij eens uit hoeveel diersoorten er in staat zijn om alle dagen van het jaar >40km te voet af te leggen?

Terug
Naar boven