Fitness Seller

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Niemand volgt die hier :roflol:

Spotten ed ook geen probleem, schoonmaken wordt ook niet op gelet

Welke Gym? Big Gym? Bij ons is het personeel ook drama hier. Schoonmaken überhaupt zie ik wel eens in de zoveel tijd. Als dat er maar niet voor zorgt dat de gyms weer gesloten gaan worden :scold:

Ook in mijn gym zijn alle extra maatregelen grotendeels een wassen neus. Er is sowieso te weinig personeel om toe te zien op naleving van de regels. Gezondheidscheck bij binnenkomst vond niet plaats. Pijlen met looproutes zit totaal geen logica in en niemand houdt zich er aan. Hetzelfde geldt voor het schoonmaken van apparatuur na gebruik. Er zijn ook geen extra desinfecterende middelen in de zaal geplaatst t.o.v. pre-corona. We hebben het nu wel over een budget-sportschool.

Ook in mijn gym zijn alle extra maatregelen grotendeels een wassen neus. Er is sowieso te weinig personeel om toe te zien op naleving van de regels. Gezondheidscheck bij binnenkomst vond niet plaats. Pijlen met looproutes zit totaal geen logica in en niemand houdt zich er aan. Hetzelfde geldt voor het schoonmaken van apparatuur na gebruik. Er zijn ook geen extra desinfecterende middelen in de zaal geplaatst t.o.v. pre-corona. We hebben het nu wel over een budget-sportschool.
Bij ons krijgt iedereen individueel een flesje schoonmaak middel had ik gehoord

Het is momenteel zeker niet drukker dan normaal rond dit tijdstip, eerder rustiger. (Big gym Groningen ook)

Kan gewoon nog op elk tijdstip vandaag nog reserveren,lol

Eerste training is een feit :D. Het viel mij op dat het erg druk was (net zo druk als pre-corona tijd om 1900) en de anderhalve meter werd totaal niet gerespecteerd. Er stonden wel genoeg schoonmaakmiddelen en die werden ook gebruikt, maar dat is allemaal vrij zinloos. Mensen zitten met de handen aan dezelfde rol papier, gebruiken dezelfde flessen, en ze gaan niet elk gewicht of clipje dat ze hebben aangeraakt schoonmaken. Ach, het zal wel, zolang ik maar weer kan sporten vind ik 't best :p

Eerste training is aan de gang! Lekker rustig, mag vaker zo zijn.

Alles staat open m.b.t. ramen, wel koud dus.

Verder kracht verloren op de bench...

Hier is het nog nooit zo druk, bovenverdieping is dicht. Dus zijn nu 40 mensen in mini ruimte

Bij ons zijn de bench anders neergezet zodat je kan spotten denk ik.

Nieuws bij onze Belgische vrienden:

Het aantal nieuwe infecties met het coronavirus in de periode van 9 tot en met 15 juli is met 61 procent gestegen tegenover de week voordien. Dat blijkt zondag uit cijfergegevens van het wetenschappelijk gezondheidsinstituut Sciensano.

In de laatste periode van zeven dagen zijn er gemiddeld dagelijks 143 besmettingen opgetekend. Uit de data van zondag blijkt dat er tot dusver 63.706 besmettingen zijn vastgesteld in ons land. Dat zijn er 207 meer dan bij de update van gisteren.

Het is al de elfde stijging op rij. Het staat vast dat er ook de komende dagen nog een stijging van het gemiddeld aantal besmettingen komt: de nieuwe cijfers die in de berekening meetellen liggen een pak hoger dan die van de dagen die wegvallen.

De cijfers van de voorbije dagen zorgen voor onrust. Het overlegcomité van de verschillende regeringen van ons land komt zondagochtend bijeen om de toestand te bespreken.

Sciensano herinnert eraan dat het in deze fase belangrijk is om de maatregelen te blijven volgen, om zo de stijging af te remmen. Help mee vermijden dat de epidemie opnieuw opflakkert en pas de basisprincipes toe om jezelf en je familie te beschermen: was regelmatig je handen, hou 1,5 meter afstand van anderen, draag een mondmasker als afstand houden niet mogelijk is of waar het nu gevraagd wordt, spreek maximaal met 15 verschillende personen per week af en doe dat indien mogelijk in de buitenlucht. Ben je ziek, blijf dan thuis en bel uw huisarts.

Wordt er al iemand zenuwachtig dat de gyms misschien weer dicht gaan als dit doorzet?

Hier is het onbeperkt trainen zonder reserveren, nog nooit zo rustig geweest ook.

Ik was in de veronderstelling dat de airco in onze sportschool stuk was, maar nu blijkt dat deze met opzet is uitgezet i.v.m. corona. Een airco zorgt namelijk voor extra circulatie en daarmee een grotere kans op besmetting. Wel grappig dat ik dit dan op hun site lees:
Ventilatiesysteem
- Iedere locatie is voorzien van een professioneel luchtbehandelingssysteem
Dat systeem bestaat bij ons nu dus uit het tegen elkaar openzetten van de deuren... :roflol:

Ik was in de veronderstelling dat de airco in onze sportschool stuk was, maar nu blijkt dat deze met opzet is uitgezet i.v.m. corona. Een airco zorgt namelijk voor extra circulatie en daarmee een grotere kans op besmetting. Wel grappig dat ik dit dan op hun site lees:

Dat systeem bestaat bij ons nu dus uit het tegen elkaar openzetten van de deuren... :roflol:
Wij hebben nog nooit een airco gehd haha

Terug
Naar boven