AndroidHealthClinic

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Bij Anytime staat ie aan. Geen overbodige luxe.

Bij Anytime staat ie aan. Geen overbodige luxe.
Als ik ga googelen op de invloed van een airco op de verspreiding van corona lees allemaal tegenstrijdige verhalen. Een medewerkster van de sportschool vertelde me in ieder geval dat de airco uit moest vanwege de corona-richtlijnen.

Bij ons net zo. Is niet te houden en allemaal vliegen binnen door het open zetten van de deuren.

Als ik ga googelen op de invloed van een airco op de verspreiding van corona lees allemaal tegenstrijdige verhalen. Een medewerkster van de sportschool vertelde me in ieder geval dat de airco uit moest vanwege de corona-richtlijnen.
Lijkt wel alsof ze het ter plekke verzinnen.

Sportscholen zijn nu een maand open. Nog geen enkel bericht gelezen dat er in een sportschool besmettingen hebben plaatsgevonden.
Ook niet in de landen om ons heen.

Dat betekent volgens mij dat het relatieve risico in sportscholen laag is, en dat ze bij een tweede golf niet massaal dicht hoeven.
:)

Sportscholen zijn nu een maand open. Nog geen enkel bericht gelezen dat er in een sportschool besmettingen hebben plaatsgevonden.

Dat betekent volgens mij dat het relatieve risico in sportscholen laag is, en dat ze bij een tweede golf niet massaal dicht hoeven.
In Antwerpen zijn ze toch dicht?

Laatst bewerkt:
In de Antwerpen zijn ze toch dicht?
:eek:

Inderdaad, maar dat geldt voor alles in Antwerpen toch? De sportscholen waren niet de reden van de plaatselijke lockdown daar.
Was het niet zo dat zuipende Nederlandse jeugd een aanzienlijk aandeel heeft geleverd in het op slot gooien van Antwerpen? :roflol:

Als dat tuig zich hier maar blijft gedragen.

1596131978788.png

1596132006213.png

Verbaasd me niks. Het is mij al opgevallen dat de jeugd vandaag de dag t*fus bijdehand is.

Heb je ook niet gemerkt dat het misschien wel 50% rustiger is in de gym.

Wat denken jullie? Sportscholen morgen weer dicht of?

Was de verwachting ook niet denk ik. Ten eerste houden gyms over het algemeen rekening met capaciteit. Bij basic fit, toch een van de grootste in NL, is er een maximum. Enkele machines zijn afgeplakt en desinfectiemiddel is overal te krijgen. Daar komt nog eens bij, muv je trainingspartner, hoeveel en hoelang kom je echt in contact met mensen? Het verhaal van de aërosolen heb ik geen verstand van, dus dat lijkt me in dit opzicht het enige wat gevaarlijk zou kunnen zijn.

Was de verwachting ook niet denk ik. Ten eerste houden gyms over het algemeen rekening met capaciteit. Bij basic fit, toch een van de grootste in NL, is er een maximum. Enkele machines zijn afgeplakt en desinfectiemiddel is overal te krijgen. Daar komt nog eens bij, muv je trainingspartner, hoeveel en hoelang kom je echt in contact met mensen? Het verhaal van de aërosolen heb ik geen verstand van, dus dat lijkt me in dit opzicht het enige wat gevaarlijk zou kunnen zijn.
Regering wil ook geen complete sectoren sluiten, maar volgens mij zijn er leden van het OMT die wel pleiten voor een complete lock-down. En zij gaan vandaag/morgen advies uitbrengen. Daarnaast wordt bij bron en contact onderzoek bijna nooit (Europees zelfs) een besmetting herleid naar een sportschool. Maar goed, logica is niet altijd leidend bij dit soort beslissingen. Als de sportscholen de dans ontspringen ervaar ik dat toch als een opluchting morgen. :roflol:

Terug
Naar boven