AndroidHealthClinic

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Alleen in abonnementsgeld, het kan alleen zo laag zijn met veel niet bezoekende maar we betalende leden. Het is aardig goedkoop allemaal. Ik betaal liever wat meer voor betere spullen en meer ruimte. Maar goed.

En tsja, minder leden moet je toch betalen uit je te beïnvloeden kosten. Dus onderhoud, personeel, langer afschrijven. Minder investeren. Door de ketens zijn meer premium lokale gyms vrijwel verdwenen. Als je dan toch niet gaat, dan maar goedkoop niet sporten bij basic shit.
Sportscholen verdienen pas geld met de laatste 20% klanten, ook de grote budgetketens hebben slapende leden nodig.

Sportscholen verdienen pas geld met de laatste 20% klanten, ook de grote budgetketens hebben slapende leden nodig.
Zeker, alleen die konden wel de prijs omlaag brengen. Het is een vechtersmarkt. Helaas. Liever volume dan kwaliteit.

Er zijn trouwens wel een paar kwaliteitsketens. Die zullen niet zomaar in de problemen komen. De meeste gewone sportscholen zijn er niet meer, beetje net als de buurtsuper, weg.

Zeker, alleen die konden wel de prijs omlaag brengen. Het is een vechtersmarkt. Helaas. Liever volume dan kwaliteit.

Er zijn trouwens wel een paar kwaliteitsketens. Die zullen niet zomaar in de problemen komen. De meeste gewone sportscholen zijn er niet meer, beetje net als de buurtsuper, weg.
Kleinere sportscholen hebben hetzelfde probleem, bij "dorps"-sportscholen blijven de senioren nog weg.

CrossFit en andere kleine groepstraining heeft z'n eigen uitdagingen.

Kleinere sportscholen hebben hetzelfde probleem, bij "dorps"-sportscholen blijven de senioren nog weg.

CrossFit en andere kleine groepstraining heeft z'n eigen uitdagingen.
CrossFit is vast leuk maar ik zou binnen tien minuten geblesseerd raken. En zo snel mogelijk krachttraining slecht uitvoeren is niet mijn hobby.

De markt voor fitness stond al enorm onder druk door de grote prijsvechters. Ik zou voor een nog betere en veel duurdere gym graag betalen. Maar blijkbaar geen ruimte voor een echte echte premium gym.

CrossFit is vast leuk maar ik zou binnen tien minuten geblesseerd raken. En zo snel mogelijk krachttraining slecht uitvoeren is niet mijn hobby.

De markt voor fitness stond al enorm onder druk door de grote prijsvechters. Ik zou voor een nog betere en veel duurdere gym graag betalen. Maar blijkbaar geen ruimte voor een echte echte premium gym.
Markt maakt zichzelf kapot zo. Ook geen bugetgym meer voor mij (al waren de ruime openingstijden wel fijn). Juist omdat de markt zichzelf kapot maakt, kwantiteit vs kwaliteit, komt er vanzelf wel weer meer vraag naar betere gym's.

Markt maakt zichzelf kapot zo. Ook geen bugetgym meer voor mij (al waren de ruime openingstijden wel fijn). Juist omdat de markt zichzelf kapot maakt, kwantiteit vs kwaliteit, komt er vanzelf wel weer meer vraag naar betere gym's.
Ik hoop het.

Maar inderdaad. Dat is ook het doel van een paar grote partijen.

Vanaf vandaag moet ook in de Nederlandse sportschoolketen waar ik train een mondkapje worden gedragen. Alleen tijdens het doen van een oefening mag je hem afdoen...

Ja overal in Nederland

Bij Anytime een mondkapje vanaf binnenkomst tot 3 meter verder bij de kapstok. Vanaf daar mag het mondkapje af.

Vanaf 1 december is het dragen van een mondkapje verplicht in alle openbare en overdekte ruimten.

Dus die vlieger gaat helaas niet meer op.

Een gym is geen openbare ruimte omdat je lidmaatschap betaald om er te zijn.
Dat dacht ik ook. En ik las de afgelopen dagen in het nieuws ook steeds dat de mondkapjesplicht vanaf 1 december niet voor sportscholen zou gelden. Maar zojuist zag ik dit in de reserverings-app:
bg.jpg

Ik hoef alleen bij binnenkomst wanneer je door de hallen loopt eentje op. In de zaal zelf hoeft het niet.

Dat dacht ik ook. En ik las de afgelopen dagen in het nieuws ook steeds dat de mondkapjesplicht vanaf 1 december niet voor sportscholen zou gelden. Maar zojuist zag ik dit in de reserverings-app:
bg.jpg
Heb je inmiddels een mobiel aangeschaft om te reserveren? :p

Uitzonderingen​

- In de sportschool is een mondkapje niet verplicht .

- Voor zorgverleners zoals huisartsen en fysiotherepeuten geldt de verplichting niet .

- Mensen met een ziekte of beperking.

Bij ons hoeft het alleen (letterlijk) de eerste 3 meter in de hal bij binnenkomst en wanneer je het gebouw verlaat (ivm boa's aka de covid gestapo).

Daar kan ik mee leven.

Terug
Naar boven