AndroidHealthClinic

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Ook sportscholen zouden weer hun deuren moeten sluiten, maar onduidelijk is nog hoe er met buitensport wordt omgegaan. Rond deze tijd worden ook alle fractievoorzitters bijgepraat over de voornemens.

:(

Ook sportscholen zouden weer hun deuren moeten sluiten, maar onduidelijk is nog hoe er met buitensport wordt omgegaan. Rond deze tijd worden ook alle fractievoorzitters bijgepraat over de voornemens.

:(
Zie nergens iets staan over sportscholen?

Mede mogelijk gemaakt door alle tokkies die hun egocentrische eigen belang zwaarder vonden wegen dan dat van de samenleving. Had iedereen zich wat netter gedragen was het nooit zo ver gekomen.
Is dat echt zo, heeft het gedrag van mensen wel veel invloed op de verspreiding van het virus? En gaan naast de besmettingen ook de ziekenhuisopnames omhoog?

Is dat echt zo, heeft het gedrag van mensen wel veel invloed op de verspreiding van het virus? En gaan naast de besmettingen ook de ziekenhuisopnames omhoog?
Geen idee maar het voelt goed om een bepaalde groep de schuld te geven. :roflol:

De ziekenhuisopnames gaan inderdaad omhoog.

Jij bent elke update pessimistisch maar ze zijn tot nu toe elke keer nog open gebleven.
Alleen de avondklok vindt het kabinet een brug te ver, maar daarbuiten is de sluiting van scholen, niet-essentiële winkels en zogenoemde doorstroomlocaties zoals dierentuinen en bioscopen aanstaande. Ook sportscholen zouden weer hun deuren moeten sluiten,

Mede mogelijk gemaakt door alle tokkies die hun egocentrische eigen belang zwaarder vonden wegen dan dat van de samenleving. Had iedereen zich wat netter gedragen was het nooit zo ver gekomen.
Als ik dan even heel eerlijk mag zijn: voorafgaand aan de tweede lockdown hield ik me keurig aan alle regeltjes. Om me heen hadden veel mensen er schijt aan (vakanties, escalerende borrels etc) en daarom was 'de samenleving' er de dupe van. De les die ik eruit getrokken heb, is dat mensen egoistisch zijn en het dan geen zin heeft om zelf in het groepsbelang te handelen. De egoistische menigte dwingt mij in feite om ook egoistisch te zijn. Ik houd me keurig aan alle regeltjes waar op gehandhaafd wordt, maar ik ben niet van plan om dit kutjaar ook nog in m'n eentje af te sluiten.

Als ik dan even heel eerlijk mag zijn: voorafgaand aan de tweede lockdown hield ik me keurig aan alle regeltjes. Om me heen hadden veel mensen er schijt aan (vakanties, escalerende borrels etc) en daarom was 'de samenleving' er de dupe van. De les die ik eruit getrokken heb, is dat mensen egoistisch zijn en het dan geen zin heeft om zelf in het groepsbelang te handelen. De egoistische menigte dwingt mij in feite om ook egoistisch te zijn. Ik houd me keurig aan alle regeltjes waar op gehandhaafd wordt, maar ik ben niet van plan om dit kutjaar ook nog in m'n eentje af te sluiten.
Eens, ik denk dat mensen ook best Kerst en O&N kunnen vieren, zolang ze maar hun gezond verstand blijven gebruiken. Gezellig thuis dineren met het gezinnetje bijvoorbeeld, maar niet met de hele familie inclusief achterneven en -nichten en bejaarde schoonouders bij iemand thuis met z'n allen op een paar vierkante meter gaan zitten of op Black Friday massaal gaan shoppen bij de V&D (of was die ook al failliet?). Zelfs een vakantie is niet per se een issue, als je gewoon in een rustige bosrijke omgeving in een huisje zit zal niet zo'n issue, maar niet tussen de massatoeristen op Tenerife in een overvol resort gaan zitten (om maar wat te noemen). Ik denk dat het probleem (de oorzaak van de stijging) niet zozeer is dat er te weinig regels/maatregelen zijn, maar dat iedereen er gewoon schijt aan heeft en klaar mee is. Daarnaast is het winter, dus logisch dat mensen binnen zitten en niet in de buitenlucht elkaar opzoeken, is het de feestmaand december en zijn mensen in deze tijd van het jaar wel vaker grieperig en snotterig. Ik vind de cijfers v.w.b. ziekenhuizen en IC nog helemala niet zo zorgwekkend trouwens, enkel het aantal gemelde besmetting is aan de hoge kant.

Het kabinet bereidt een vergaande lockdown voor waarbij bijna alles tot en met 19 januari dicht gaat. Het kabinet wil zowel basis- als middelbare scholen sluiten. Ook de kinderopvang gaat dicht, net als niet-essentiële winkels en culturele instellingen, zoals theaters. Dat bevestigen bronnen aan de politieke redactie van het RTL Nieuws.

Alleen voor vitale beroepen blijft de kinderopvang open. Ook contactberoepen, zoals de fysio, kappers en massagesalons zouden moeten stoppen, en mensen moeten zoveel mogelijk thuis blijven. Scholen zouden vanaf woensdag hun deuren sluiten en op online-onderwijs overstappen.
Ook sportscholen gaan dicht. Het instellen van een avondklok, een wens die werd neergelegd door verschillende burgemeesters, wordt niet ingevoerd. De maatregelen gaan waarschijnlijk vanavond om 24:00 uur in, maar daar wordt nog over vergaderd.

&& zooi, kan ik weer mijn kuur afbreken :fire:

Het kabinet bereidt een vergaande lockdown voor waarbij bijna alles tot en met 19 januari dicht gaat. Het kabinet wil zowel basis- als middelbare scholen sluiten. Ook de kinderopvang gaat dicht, net als niet-essentiële winkels en culturele instellingen, zoals theaters. Dat bevestigen bronnen aan de politieke redactie van het RTL Nieuws.

Alleen voor vitale beroepen blijft de kinderopvang open. Ook contactberoepen, zoals de fysio, kappers en massagesalons zouden moeten stoppen, en mensen moeten zoveel mogelijk thuis blijven. Scholen zouden vanaf woensdag hun deuren sluiten en op online-onderwijs overstappen.
Ook sportscholen gaan dicht. Het instellen van een avondklok, een wens die werd neergelegd door verschillende burgemeesters, wordt niet ingevoerd. De maatregelen gaan waarschijnlijk vanavond om 24:00 uur in, maar daar wordt nog over vergaderd.
Dus zorgen dat je vanavond om 24:00 uur je in de sportschool bevindt en voldoende eten en drinken (en gear) en je slaapzakje bij ej hebt. Ik neem m'n laptop ook mee, kan ik daar blijven werken.

Ik ga vanavond nog ff gymmen denk ik. 🥸

Terug
Naar boven