XXL Nutrition

Wanneer nou wel en geen carbs

Rzr

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m75
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
Ik heb net een site gelezen over wanneer je nou wel en niet welke carbs kan eten.
Per ongeluk klikte ik hem alleen weg, ik had wel de link via dit forum gevonden dus ik neem aan dat de informatie klopt.

Anyway, ze zeiden daar..
- voor je training complexe carbs nemen
- na je training kunnen er wel wat simpele carbs in om je spieren weer snel hun energie te geven

En een stukje daar beneden stond weer dat je in principe geen carbs meer na 16.00 moet eten, omdat je anders kans heb dat je in je slaap de carbs omzet in vet.

Klinkt allemaal logisch maareh.. hoe doen jullie dat dan als jullie 's avonds trainen? Ik kan me voorstellen dat het grootste deel hier gewoon op school zit of kantoortijden werkt, en dus niet 's ochtends kan trainen. Ja in het weekend maar dan hou je nog steeds een paar trainingen op doordeweekse dagen over.
Dat zou er dus op neerkomen dat als je om ergens tussen 18.00 - 20.00 gaat trainen, dat je dan zit met het moment van je carbs omdat er te weinig tijd zit tussen dat moment en slapen.

Of is het zo dat de carbs wel na 16.00 mogen op training dagen (zodat je dat verbruikt tijdens/na je training en dus niet overhoudt), maar niet op rust dagen? Maar in dat geval, hoe zit het dan weer met de simpele carbs na de training? Kan dat nog steeds?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik snap em nou even niet meer zo.

Eet gewoon de carbs wanneer je wilt. Dat eeuwige geneuzel dat koolhdyraten na een x uur zich direct om zetten in vet is dikke bro-science.

Uiteindelijk is het enige dat uitmaakt de kcal en macro's over een hele dag, de tijdstippen zijn van ondergeschikt belang.

- voor je training complexe carbs nemen
- na je training kunnen er wel wat simpele carbs in om je spieren weer snel hun energie te geven

Dit klopt, hierbij hoef je overigens geen rekening te houden met tijdstippen.

Of is het zo dat de carbs wel na 16.00 mogen op training dagen (zodat je dat verbruikt tijdens/na je training en dus niet overhoudt), maar niet op rust dagen? Maar in dat geval, hoe zit het dan weer met de simpele carbs na de training? Kan dat nog steeds?

Ja gewoon aanhouden zoals hierboven. Verder op rustdagen na het avondeten weinig carbs meer eten.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Maar geldt dat ook voor als je je vet% heel erg nauwkeurig in de gaten wil houden?
Ik weet wel dat spiermassa erbij krijgen zonder hoger in vet% nauwelijks (of helemaal niet?) samen gaan, maar toch wil ik het zo veel mogelijk beperken.

Maar geldt dat ook voor als je je vet% heel erg nauwkeurig in de gaten wil houden?
Ik weet wel dat spiermassa erbij krijgen zonder hoger in vet% nauwelijks (of helemaal niet?) samen gaan, maar toch wil ik het zo veel mogelijk beperken.
Ja, maakt niks uit. Zeker na je training niet.
ik zou bij je kwark 15min voor je gaat slapen geen 100g zilvervlies nemen, maar uur of 2 voor je naar bed gaat kan je sowieso nog gwn kh eten. Ook als je je vp gelijk wilt houden.

wazzup kwam laatst met een onderzoek van een nutriotion scientist (weet t nederlandse woord niet?) die at voor 3 maanden 1800kcal aan slecht eten, brownies enzo, en alleen maar dat. (hij nam voor de vitamine enzo nog beetje groente en wat vitamine pillen erbij) Hij verbrande ong 2300kcal / dag. Hij viel flink af. Zegt genoeg lijkt me over het belang van de kcal en minder het belang van waar je ze uithaalt en wanneer je ze eet.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat het woord wat je zoekt iets in de richting van voedingsdeskundige of voedingswetenschapper is.

Anyway, ok, thanks, ik zal ophouden met bang zijn :D

Terug
Naar boven