Fitness Seller

Warm-koud douchen voor spierherstel, feit of fabel?

Enigste wat ik weet is dat lauw douchen beter is dan warm/heet ( geen uitdroging van je hoofdhuid, anders maak je extra olieen aan, en dat maakt je haar vet)

Ook koud afsluiten is goed voor je (sluit porien).

Geen relatie tot lichamelijk herstel, alleen voor je huid.

Waarom is het sluiten van je poriën goed

Enigste wat ik weet is dat lauw douchen beter is dan warm/heet ( geen uitdroging van je hoofdhuid, anders maak je extra olieen aan, en dat maakt je haar vet)

Ook koud afsluiten is goed voor je (sluit porien).

Geen relatie tot lichamelijk herstel, alleen voor je huid.

leg eens uit

Prima, vandaar dat 't ook altijd overal aangeraden wordt. Zal vast onzin zijn dan.

:rolleyes:

Ik vind het gewoon lekker om te doen. Dat sluit aan bij de conclusie van deze studie en deze studie: er lijkt geen effect op het herstel te zijn, behalve psychologisch.
Effect op korte termijn herstel is wel wetenschappelijk bewezen, maar dan in de vorm van ijsbaden (wat die hockeymeiden op toernooien doen). Ik heb me alleen door collega therapeuten die bij de ontwikkeling daarvan waren uit laten leggen dat het alleen is om zo snel mogelijk weer wedstrijd fit te worden op een toernooi bijv. Als je aan het opbouwen bent in je training werkt het contraproductief aangezien het de aanmaak van groeihormoon af zou remmen. Geen bron voor van pubmed of zo, gewoon een gesprek wat ik met een paar collega therapeuten op een cursus heb gehad.:D

1 minuut warm 1 minuut koud 1 minuut warm 1 minuut koud etc.
Levensgevaarlijk ... Die switch kan fataal zijn voor je lichaam. Koud douchen is sowieso slecht. Veel mensen doen dat wel eens na een hete dag, als ze een bezweet en warm lichaam hebben. Op die plotse overgang naar koud kan je lichaam slecht reageren.

Effect op korte termijn herstel is wel wetenschappelijk bewezen, maar dan in de vorm van ijsbaden (wat die hockeymeiden op toernooien doen). Ik heb me alleen door collega therapeuten die bij de ontwikkeling daarvan waren uit laten leggen dat het alleen is om zo snel mogelijk weer wedstrijd fit te worden op een toernooi bijv. Als je aan het opbouwen bent in je training werkt het contraproductief aangezien het de aanmaak van groeihormoon af zou remmen. Geen bron voor van pubmed of zo, gewoon een gesprek wat ik met een paar collega therapeuten op een cursus heb gehad.:D

Hup de badkuip met ijsblokjes in dus, na een lekkere Smolov-sessie :D

Levensgevaarlijk ... Die switch kan fataal zijn voor je lichaam. Koud douchen is sowieso slecht. Veel mensen doen dat wel eens na een hete dag, als ze een bezweet en warm lichaam hebben. Op die plotse overgang naar koud kan je lichaam slecht reageren.

Is hier ooit onderzoek naar gedaan?

Heb het een paar keer geprobeerd.. en ik ga dan wel echt heel diep naar adem snakken alsof je net heel lang je adem hebt ingehouden. Hartslag gaat flink omhoog. Het voelt ook niet echt heel "veilig" aan, maar het gevoel dat je hele lichaam klaarwakker is voelt wel lekker.

Jezus wat een onzin, als je hier je gains uit moet halen

Dat is grappig, mijn broer had het er hier vandaag nog over. In Japan doen ze iets met eerst in een verdomd warm bad water liggen. En dan extreem koud! Bevorderd iets, weet niet wat.

Edit

http://www.miraiclinical.com/blog/2011/04/04/hot-bath-and-cold-shower-for-weight-loss/

http://www.youtube.com/watch?v=z2gmewvuBLw

Would smack the Japanese chick.

Anyway ff snel in de douche geprobeerd. Die transitie is best goed.
Bevordert het krimpen van je piemol.

Is hier ooit onderzoek naar gedaan?

Heb het een paar keer geprobeerd.. en ik ga dan wel echt heel diep naar adem snakken alsof je net heel lang je adem hebt ingehouden. Hartslag gaat flink omhoog. Het voelt ook niet echt heel "veilig" aan, maar het gevoel dat je hele lichaam klaarwakker is voelt wel lekker.

Heb dit inderdaad ook een keer geprobeerd na het ergens gelezen te hebben, van lauw naar heel erg koud gegaan(enkel koude kraan open). Dat naar adem snakken komt me heel bekend voor, vraag me af of het allemaal wel zo gezond is... Gevoel na het douchen was wel erg fijn ja haha :p

Terug
Naar boven