Fitness Seller

Was Arnold de grootste?

Persoonlijk vind ik arnold de 'grootste'bodybuilder aller tijden.
Het is gewoon de bodybuilder waarvan je het meest al van gehorod hebt.
En meestal als je begint wil je overal massa(maar vooral op biceps en de borst)en dan is arnold een goed rolmodel.

Ook als je trainingvideo's vergelijkt van arnold met bv jay cutler
Bij arnold zie je de passie voor bodybuilding als hij zij oefening uitvoert.
Bij Jay cutler zie je eerder de passie om veel geld te verdienen enzo.

Ook in de tijd van arnold was er nog niet zoveel informatie over bodybuilding,voeding,supplementen als nu.
Zoals hij in zijn tijd de nut van cheat curl's en het nut van geen volledige rom bij dumbbell fly's te doen wist vind ik prachtig.

Zijn buik (onderste buikspieren) vind ik wel niet zo goed ,maarja niemand is perfect.
Zijn benen vind ik ook niet mis ,kuiten vind ik ook wel groot ogend.

Er is dus 1 foto waarop lijkt dat hij dikke benen heeft. Zijn benen waren op top max 66 cm:)
Lachertje dus.
Zijn armen waren 56.
Als hij zijn triceps fatsoenlijk had getraind was dat wel 60 geweest.

Pluspunten: Borst Biceps
Minpunten: Benen, triceps, achterkant schouders, rug.

Goed: ja
Beste: nee

Charisma: ja
Vrienden: ja

1980 nooit mogen winnen.
Idem voor zijn 1e overwinning. Olivia was gewoon buffer en harder!

Ach what else is new?
Nu winnen toch ook niet altijd de beste.

Er is dus 1 foto waarop lijkt dat hij dikke benen heeft. Zijn benen waren op top max 66 cm:)
Lachertje dus.
Zijn armen waren 56.

1980 nooit mogen winnen.

Ach what else is new?

Zijn rug vindt ik eerder pluspunt dan minpunt hoor.

Hij is dan misschien de grootste omdat mede door zijn inspanningen en pumping iron BB is ondekt door het grote publiek.

@jop

Lats wel, de rest van zn rug heeft niet veel massa.

Je zit nu ook iets wat ouder is te vergelijken met iets nieuws.
Je kan Ard Schenk ook niet nu laten meeschaatsen met de top van nu, dan is hij ook niets.
Andere tijden, andere normen.

Was Arnold de grootste bodybuilder en wat maakt hem zo speciaal?
Hype
Waarom won hij telkens Mr Universe of Mr Olympia? Wat had hij meer dan zijn concurrenten van destijds? Want ik geloof dat ze allen even hard trainden.
Imo niet, Lou vond ik beter
Als ik bodybuilders vandaag de dag zie vind ik dat ze er helemaal niet zo goed uitzien t.o.v. Arnold in zijn topdagen.
Toen ging het nog niet zozeer om wie de meeste massa had.
Ik vond Arnold er meer “natuurlijk” uitzien en meer aandacht had voor de symmetrie en de proportie van spiermassa over zijn lichaam
Proportie :roflol:
Hedendaagse bodybuilders willen er precies alleen “groot” uitzien wat ik onesthetisch vind maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Zo kijk ik er tegenaan

Lachertje dus.
Zijn armen waren 56.

1980 nooit mogen winnen.

Ach what else is new?

100% mee eens.

Op wat voor soort atleet leek Arnold dan
Op een bodybuilder???

met zijn in verhouding enorme biceps/borst en midsection van niks?
Elke BB heeft plus en minpunten. Dat maakt elke BB juist uniek. Bij Arnold pakte alles vrij goed uit, als je het totaalplaatje bekeek. en BTW: een midsection moet idd niks zijn, dat is juist wat je V-shape maakt. Dat is ook de reden dat andere BB eruit zien als één lompe blok: een te brede midsectie.

Dan ziet Mentzer er eerder uit als een sporter.
Mentzer ziet eruit als een 'derde generatie' bodybuilder die minder goede genen had dan Arnold maar op sommige plaatsen wat meer massa had. Echter was dat niet genoeg om Arnold te verslaan omdat ie niet populair genoeg was, pech gehad.

Zowiezo vind ik Mentzer voller en completer fysiek dan Arnold hebben (met name buik/benen). En daarmee ook beter.
Een dikke buik is lelijk en de benen waren in die tijd nog niet zo belangrijk. Arnold bleef ietsje te sterk voor hem, puur genetisch gezien.

Iedereen is het er mee eens dat pics en poses van Arnold gewoon iets hebben, hij was geen lompe blok massa maar sprak met zijn fysiek een groter publiek aan. Het was ook nog leuk om naar te kijken voor het grotere publiek. Iets wat je tegenwoordig in de IFBB trouwens mist, alles draait om massa, schoonheid en kwaliteit in posing is ver zoek. Mijn 2 cents.

Ja dan ziet elke bodybuilder er wel enorm atletisch uit :rolleyes:

en BTW: een midsection moet idd niks zijn, dat is juist wat je V-shape maakt. Dat is ook de reden dat andere BB eruit zien als één lompe blok: een te brede midsectie.

Ik vind de midsection van Mentzer juist erg goed, het ziet er niet zwak uit zoals die van Arnold (zo'n wespentaille is gewoon belachelijk, v-shape kun je ook wel hebben met fatsoenlijke abs). Maarja blijft kwestie van mening he.

Iets wat je tegenwoordig in de IFBB trouwens mist, alles draait om massa, schoonheid en kwaliteit in posing is ver zoek.

ben ik wel met je eens

Een besproken onderwerp zo te zien. Ik zou zeggen haal de dvd "Pumping Iron". Hier zullen een aantal zaken duidelijk worden. Arnold was zeker niet de grootste maar was wel heel groot en had mooie definities naar mijn mening. De grootste in die tijd was Lou Ferrigne.

Met z'n 1.95 cm en 130 Kg was hij verruit de grootste.

Maar Arnold blijft nog steeds #1

Ja dan ziet elke bodybuilder er wel enorm atletisch uit :rolleyes:
Nah, de meeste zien er uit als michelin mannetjes. Arnold had dat niet. Dat bepaalde zijn succes, dat en zijn uitstraling/persoonlijkheid.

... zwak uit zoals die van Arnold (zo'n wespentaille is gewoon belachelijk, v-shape kun je ook wel hebben met fatsoenlijke abs). Maarja blijft kwestie van mening he.
Hoezo overdrijven? Arnold had wel abs hoor, hij was alleen een meester in het vacuum maken van z'n buik op zowat alle foto's:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo'n platte buik ziet er imo iig beter uit dan een GH belly :rolleyes:

neen, als je kijkt naar Dorian Yates, Flex Wheeler...

@BigT: waarom zit je Arnold te vergelijken met hedendaagse BBers?

Terug
Naar boven