Silverexile
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 27%
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum vandaar dat ik me afvroeg waar ik dit zou gaan posten, dus als het verkeerd staan mijn excuses lol
Ik ben op zoek naar eventueel GOED advies over gewichtsverlies en krachttraining om toch al tegen december iets of wat resultaat te krijgen (hoeft niet veel te zijn zolang mijn bierbuikje wat minder is).
Dit zijn mijn huidige stats en berekeningen:
Gewicht: 88 kg
Lengte: 189 cm
Omtrek taille: 100 cm
Omtrek borst: 108 cm
Vetpercentage: 25.2% (volgens runinfo.nl)
Streef vetpercentage: 15%
Vetmassa: 22.2 kg
Vetvrije massa: 65.8 kg
Streef vetmassa: 11.6 kg
Je moet dus 10.6 kg vetmassa verliezen
Huidige calorie behoefte: 2464 bij Harris-Benedict | 2155 bij Katch McArdle (volgens eclecticsite.be)
Om af te vallen: 1955
Wanneer de training hervat wordt:
Huidige: 3182 (HB) | 2784 (KcA)
Om af te vallen: 2546 | 2227
Een vriend van me had krachttraining aangeraden ipv van cardio omdat krachttraining ook deels cardio bevat, door krachttraining uit te voeren zet je meer vet om in spieren.
Ik zal eerlijk zijn. Ik ben een complete nuub wanneer het aankomt op krachttraining. Op dit ogenblik zit ik nog niets te doen want ik heb juist mijn wijsheidskiezen laten trekken.
Het enigste nadeel is dat een paar maanden terug langst de kine ben gegaan voor mijn lage rugpijn, door elke dag oefeningen te doen wordt het verholpen dus ik denk niet dat dat een probleem zal zijn/worden.
Startende volgende week hervat ik mijn zwemtraining weer. Mijn doel is om 3km per dag te zwemmen, graag zou ik dit nog willen combineren met krachttraining mocht dit mogelijk zijn.
Mijn huidige voeding is dus redelijk simpel, zachte tot middel harde voeding.
Ontbijt: 2 potjes yoghurt/fruitpap
Lunch: 2 potjes yoghurt/fruitpap
Avondeten: Spaghetti, snitzel, kalkoen of kipfilet met groenten.
Eventueel nog als ik honger heb: potje yoghurt/rijspapje
Aan een degelijk voedingsschema wordt nog gewerkt, maar tips zijn altijd welkom
Alvast bedankt voor het advies
Ik ben nieuw op dit forum vandaar dat ik me afvroeg waar ik dit zou gaan posten, dus als het verkeerd staan mijn excuses lol

Ik ben op zoek naar eventueel GOED advies over gewichtsverlies en krachttraining om toch al tegen december iets of wat resultaat te krijgen (hoeft niet veel te zijn zolang mijn bierbuikje wat minder is).
Dit zijn mijn huidige stats en berekeningen:
Gewicht: 88 kg
Lengte: 189 cm
Omtrek taille: 100 cm
Omtrek borst: 108 cm
Vetpercentage: 25.2% (volgens runinfo.nl)
Streef vetpercentage: 15%
Vetmassa: 22.2 kg
Vetvrije massa: 65.8 kg
Streef vetmassa: 11.6 kg
Je moet dus 10.6 kg vetmassa verliezen
Huidige calorie behoefte: 2464 bij Harris-Benedict | 2155 bij Katch McArdle (volgens eclecticsite.be)
Om af te vallen: 1955
Wanneer de training hervat wordt:
Huidige: 3182 (HB) | 2784 (KcA)
Om af te vallen: 2546 | 2227
Een vriend van me had krachttraining aangeraden ipv van cardio omdat krachttraining ook deels cardio bevat, door krachttraining uit te voeren zet je meer vet om in spieren.
Ik zal eerlijk zijn. Ik ben een complete nuub wanneer het aankomt op krachttraining. Op dit ogenblik zit ik nog niets te doen want ik heb juist mijn wijsheidskiezen laten trekken.
Het enigste nadeel is dat een paar maanden terug langst de kine ben gegaan voor mijn lage rugpijn, door elke dag oefeningen te doen wordt het verholpen dus ik denk niet dat dat een probleem zal zijn/worden.
Startende volgende week hervat ik mijn zwemtraining weer. Mijn doel is om 3km per dag te zwemmen, graag zou ik dit nog willen combineren met krachttraining mocht dit mogelijk zijn.
Mijn huidige voeding is dus redelijk simpel, zachte tot middel harde voeding.
Ontbijt: 2 potjes yoghurt/fruitpap
Lunch: 2 potjes yoghurt/fruitpap
Avondeten: Spaghetti, snitzel, kalkoen of kipfilet met groenten.
Eventueel nog als ik honger heb: potje yoghurt/rijspapje
Aan een degelijk voedingsschema wordt nog gewerkt, maar tips zijn altijd welkom

Alvast bedankt voor het advies

Laatst bewerkt: