- Waardering
- 9
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 92kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een vetlaag isoleert.Ja maar wat heeft vet percentage ermee te maken?Er wordt vaak gezegd dat iemand met een hoger vet% het minder koud heeft.

Ja maar wat heeft vet percentage ermee te maken?Er wordt vaak gezegd dat iemand met een hoger vet% het minder koud heeft.
Volgens mij is het eerder een kwestie van wennen. Iemand die vaak in de kou zit, die gaat het minder koud hebben dan iemand die een warme omgeving gewoon geraakt is.ik vraag me iets al vrij lang af en dat is het volgende:
wat is nou een bepalende factor voor het 'koud hebben'
hoe komt het dat de ene persoon het wel koud heeft bij een temp van 10 graden en de andere persoon niet? vroeger zeiden ze altijd dat ik het koud had omdat ik geen vet had (laag bf%), maar is het daadwerkelijk zo dat je bf% invloed heeft op hoe koud je het hebt? spelen spieren een rol?
tegenwoordig loop ik wel is in een t-shirt buiten zonder het koud te hebben terwijl andere een dikke winterjas aan hebben met een trui en een shirt eronder en toch bibberen...
of heeft het helemaal niks met vet te maken maar met iets anders?
wat me ook opvalt is dat vrouwen het over het algemeen veel sneller koud hebben dan mannen? how come?
p.s.: excuses als de thread hier niet thuis hoort, maar ik vond dit het meest passend
Ik denk niet dat de vetlaag hier iets mee te maken heeft, hoewel ze natuurlijk wel beschermd.
Het is idd zo dat vrouwen het sneller koud hebben dan mannen. Combi denk ik van lichaamsgrootte en stofwisseling (misschien dat iemand hier info over kan vinden?).
psychisch
koud is een waardeoordeel. noem je het niet koud meer; dan zal het ook minder koud worden. oftewel: stel je niet zo aan en je hebt er ook geen last van.

psychisch
koud is een waardeoordeel. noem je het niet koud meer; dan zal het ook minder koud worden. oftewel: stel je niet zo aan en je hebt er ook geen last van.

) en kan zijn warmte dus beter verdelen over het lichaam.
Scheer jij je benen maar is dan trekt de kou vanzelf omhoog.