AndroidHealthClinic

Wat doe ik verkeerd?!

NotoriousXL

Competitive Bodybuilder
Waardering
96
De afgelopen twee weken heb ik gecut, ondersteund door ECA-stack. Ik was rond ('s avonds) tussen 90-91 kg, afgelopen vrijdagavond was ik geloof ik 85,4kg. Ik ben lager geweest in die twee weken (84,6 kg in de avond). Dat is ook meteen mijn probleem. De eerste dagen ga ik (hard) naar beneden en aan het einde van twee weken 'on-periode' wordt het minder en wordt ik zelfs weer iets zwaarder. Dit is niet echt motiverend.

Ik doe evenveel cardio, over het algemeen een half uur na elke training. Trainde 6x per week. Ik eet ook niet meer dan ik in het begin van de twee weken deed. Op één of andere manier kan ik niet onder de 83,5 - 84 kg komen. Dit zou makkelijk moeten kunnen, 3 punts meting gedaan en kom ik op 16% (dit is wel enigzins vertekend omdat ik op m'n buik last van 'losse huid/vet' heb).

Nu neem ik 1,5 - 2 weken yohimbine, daarna twee weken niets en dan ga ik weer twee weken aan de gang met ECA. Wil de komende periode zoveel mogelijk uit de cut halen, dus alle tips zijn welkom. Heb ook over refeeden gelezen maar hoe moet ik dit aanpakken en is dit wel nodig bij ondersteunende middelen?

voeding aanpassen waarschijnlijk

• Topic Starter Topic Starter
voeding aanpassen waarschijnlijk

Voeding heb ik natuurlijk aan gedacht, ga er nog strenger op letten. Als ik qua voeding iets fout zou doen, zou ik toch niet de eerste periode als een speer omlaag gaan?

Zou de gewichtstoename de laatste dagen misschien vocht kunnen zijn ?

In het begin gaat het altijd heel snel. Zo te zien wel heel snel, eet je wel voldoende? Weeg je 1x in de week op hetzelfde moment. bijvoorbeeld elke woensdag morgen. Ik weegde meeste 2 dagen achtereen en nam het gemiddelde daarvan, want je gewicht schommelt constant.
Een refeed is zeker aan te raden. Ik deed dat zelf gewoon door 1 dag wat meer te eten, ook zat daar wel wat junk bij, maar het ging prima. Let wel op het aantal kcal, die ene dag at ik zo'n 600 kcal meer.

In het begin gaat het altijd heel snel. Zo te zien wel heel snel, eet je wel voldoende? Weeg je 1x in de week op hetzelfde moment. bijvoorbeeld elke woensdag morgen. Ik weegde meeste 2 dagen achtereen en nam het gemiddelde daarvan, want je gewicht schommelt constant.
Een refeed is zeker aan te raden. Ik deed dat zelf gewoon door 1 dag wat meer te eten, ook zat daar wel wat junk bij, maar het ging prima. Let wel op het aantal kcal, die ene dag at ik zo'n 600 kcal meer.

Volgens mij eet ik wel voldoende, ik probeer 6x per dag iets binnen te krijgen. Begin meestal met 60-70 gram brinta, schep whey en 150ml magere melk. Vaak ook een bruin bolletje met pindakaas om direct wat vetten binnen te krijgen.

Tussen het ontbijt en de lunch meestal een shake. Lunch is meestal 2 bruine bolletjes met beleg, bijvoorbeeld 100ml ei-eiwit met gerookte zalm. Voor het trainen een shake, na het trainen een shake. Avondeten is vaak low-carbs en dan voor het slapen 250-500 gr kwark, soms met een beetje whey voor de smaak.

Ik weeg obsessief, dat wel :o Misschien minder doen en dan die refeed erin gooien na een week? 1 Maal per week en dan 'clean' wat meer kcal nemen?

Heb hetzelfde probleem gehad en dus toen het schema van een maat gaan volgen.
In 2 weken 2% bf kwijt en het gaat nog steeds voorspoedig.
Als je interesse hebt hoor ik het wel van je via PM

Caffeine drijft vocht af ;).. Als je lichaam het niet gewend is, zal je lichaam er redelijk naar gehoorzamen. Je lichaam went echter snel aan caffeine, dus zal het minder reageren op dezelfde dosis. Vocht zal dan ook minder afgedreven worden. In het begin knalt je gewicht dus naar beneden, omdat veel vocht uit je lichaam verdwijnt, maar je lichaam went aan de caffeine en zal het vocht weer gewoon op peil houden, dus je zal weer in gewicht omhoog gaan. Hou gewoon een paar weken vol. Meet na 4 weken nog maar eens en vergelijk daarmee.

Ben wel een cafeine junk, ook zonder ECA. Nu ga ik geloof ik langzaam weer naar beneden, vanaaf effe wat cardio inhalen en dan van het weekend weer eens echt wegen.

Even een bump, iemand een idee of een refeed ook tijdens ECA nodig is?

denk dat als je net ff onder onderhoud gaat zitten je geen refeed nodig hebt.. Alleen als je, je echt k*t gaat voelen.. En cardio he.. Zo doe ik het en ben van 24% gezakt naar een dikke 7% nu in 23 weken.

Ik heb ook heel lang op een plateau gezeten op +- 15% denk dat je lichaam in verzet is. Als je er de tijd voor hebt, neem het dan en doe het rustiger aan en volhouden.

denk dat als je net ff onder onderhoud gaat zitten je geen refeed nodig hebt.. Alleen als je, je echt k*t gaat voelen.. En cardio he.. Zo doe ik het en ben van 24% gezakt naar een dikke 7% nu in 23 weken.

Ik heb ook heel lang op een plateau gezeten op +- 15% denk dat je lichaam in verzet is. Als je er de tijd voor hebt, neem het dan en doe het rustiger aan en volhouden.

Netjes hoor van 24 naar 7% :eek: Hoe zag jouw plateau eruit? Schommelingen of gewoon een constant gewicht? Misschien zegt mij lichaam ook van 'tot hier en niet verder'. Ben wel van een schokkende 123,7 kg gekomen. Nu zit ik elke dag rond de 84-85.

5 weken met aardige schommelingen.. Omdat ik vrij volhardend was, zag ik ook mijn VVM teruglopen. De oplossing voor mij was eiwitten koolhydraten om de dag wisselen en qua Kcal in de week twee pieken (soort refeeds maar dan niet zo extreem) en twee dallen. Zo dat mijn gemiddelde daginname gezien over een week net ff onder onderhoud zat.
Deed dit zo omdat ik me anders aardig k*t voelde na een dag of drie/vier onder onderhoud.
Heb geen ECA stack gebruikt overigens voor het behoud van de VVM.. Ben er nu doorheen en sta in verhouding vrij hoog in de eiwitten en zie nu de VVM weer omhoog gaat en het vetpercentage nog steeds omlaag.

Maare je bent 40kilo afgevallen hoor.. Goeie kans dat je lichaam nu de rem erop gegooid heeft.. Heb ik ook meegemaakt van 90Kg@24% en kijk maar naar m'n stats. Neem rustig de tijd en leg de lat niet te hoog en volhouden:thumbup:

Laatst bewerkt:
Maare je bent 40kilo afgevallen hoor.. Goeie kans dat je lichaam nu de rem erop gegooid heeft.. Heb ik ook meegemaakt van 90Kg@24% en kijk maar naar m'n stats. Neem rustig de tijd en leg de lat niet te hoog en volhouden:thumbup:

Heb zo'n 7 maanden gedaan over die 40kg, was eigenlijk veel te snel. Misschien dat ik daardoor nu een beetje met de problemen zit. Met ECA gaat wel, maar dus ook tergend langzaam (in mijn ogen). Ga je info bekijken, ben bereid bijna alles uit te proberen :D

Heb zo'n 7 maanden gedaan over die 40kg, was eigenlijk veel te snel. Misschien dat ik daardoor nu een beetje met de problemen zit. Met ECA gaat wel, maar dus ook tergend langzaam (in mijn ogen). Ga je info bekijken, ben bereid bijna alles uit te proberen :D

Belangrijk is dat je de VVM in de gaten houdt, dat heb je nodig om te verbranden. Kans is nu dat het zo moeilijk gaat omdat je al vrij veel kwijt ben. Denk dat je, je dat weer een beetje moet gaan opbouwen en dan gaat het vanzelf weer verder is mijn ervaring.. Mijn VVM gaat nu omhoog en het vet word ook weer minder sinds 3 weken na 5 weken stil te hebben gestaan.. Ben meer KT gaan doen en iets minder cardio overigens.

Terug
Naar boven