NotoriousXL
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 96
De afgelopen twee weken heb ik gecut, ondersteund door ECA-stack. Ik was rond ('s avonds) tussen 90-91 kg, afgelopen vrijdagavond was ik geloof ik 85,4kg. Ik ben lager geweest in die twee weken (84,6 kg in de avond). Dat is ook meteen mijn probleem. De eerste dagen ga ik (hard) naar beneden en aan het einde van twee weken 'on-periode' wordt het minder en wordt ik zelfs weer iets zwaarder. Dit is niet echt motiverend.
Ik doe evenveel cardio, over het algemeen een half uur na elke training. Trainde 6x per week. Ik eet ook niet meer dan ik in het begin van de twee weken deed. Op één of andere manier kan ik niet onder de 83,5 - 84 kg komen. Dit zou makkelijk moeten kunnen, 3 punts meting gedaan en kom ik op 16% (dit is wel enigzins vertekend omdat ik op m'n buik last van 'losse huid/vet' heb).
Nu neem ik 1,5 - 2 weken yohimbine, daarna twee weken niets en dan ga ik weer twee weken aan de gang met ECA. Wil de komende periode zoveel mogelijk uit de cut halen, dus alle tips zijn welkom. Heb ook over refeeden gelezen maar hoe moet ik dit aanpakken en is dit wel nodig bij ondersteunende middelen?
Ik doe evenveel cardio, over het algemeen een half uur na elke training. Trainde 6x per week. Ik eet ook niet meer dan ik in het begin van de twee weken deed. Op één of andere manier kan ik niet onder de 83,5 - 84 kg komen. Dit zou makkelijk moeten kunnen, 3 punts meting gedaan en kom ik op 16% (dit is wel enigzins vertekend omdat ik op m'n buik last van 'losse huid/vet' heb).
Nu neem ik 1,5 - 2 weken yohimbine, daarna twee weken niets en dan ga ik weer twee weken aan de gang met ECA. Wil de komende periode zoveel mogelijk uit de cut halen, dus alle tips zijn welkom. Heb ook over refeeden gelezen maar hoe moet ik dit aanpakken en is dit wel nodig bij ondersteunende middelen?

Misschien minder doen en dan die refeed erin gooien na een week? 1 Maal per week en dan 'clean' wat meer kcal nemen?
.. Als je lichaam het niet gewend is, zal je lichaam er redelijk naar gehoorzamen. Je lichaam went echter snel aan caffeine, dus zal het minder reageren op dezelfde dosis. Vocht zal dan ook minder afgedreven worden. In het begin knalt je gewicht dus naar beneden, omdat veel vocht uit je lichaam verdwijnt, maar je lichaam went aan de caffeine en zal het vocht weer gewoon op peil houden, dus je zal weer in gewicht omhoog gaan. Hou gewoon een paar weken vol. Meet na 4 weken nog maar eens en vergelijk daarmee.
Hoe zag jouw plateau eruit? Schommelingen of gewoon een constant gewicht? Misschien zegt mij lichaam ook van 'tot hier en niet verder'. Ben wel van een schokkende 123,7 kg gekomen. Nu zit ik elke dag rond de 84-85.