XXL Nutrition

Wat doe ik verkeerd?

cardioboy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
65kg
Hallo allemaal, ik ben een 20 jarige slanke jongen en ik zit met een probleem.

Zoals veel jongens van mijn leeftijd heb ik aan een ongezond eetpatroon een laagje vet bij mijn buik en bovenbenen overgehouden.

Na een ongemotiveerde periode krachttraining besloot ik vier maanden geleden te beginnen aan een gezond eetpatroon en een fitness/cardio programma om mijn gewenste fysiek te bereiken.

Sinds vier maanden eet ik dus geen junkfood meer en zit ik laag in de carbs/calorieën.

Ik train vier keer per week in de sportschool, waarvan zo'n 100 minuten cardio en verder besteed ik mijn tijd daar met het doen van krachttraining en crunches/situps.

Nu ben ik overal in mijn lichaam afgevallen behalve bij mijn onderbuik en mijn bovenbenen (terwijl dat mijn enige doel was, aangezien ik voor de rest altijd slank ben geweest).

Ik ben het zat dat mijn harde werk niet beloond wordt met gewenste resultaten en vandaar dat ik hier kom vragen wat ik verkeerd doe.

Help mij aub.

---------- Toegevoegd om 23:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

Voor de duidelijkheid:

Omdat ik sowieso al erg slank ben, was het nooit de bedoeling om af te slanken bij mijn gezicht, schouders of middel.

Ik wil gewoon een platte buik en slankere bovenbenen zodat ik hierna lekker verder kan bulken.

Misschien dat het meer tijd nodig heeft, vertel mij het maar.

post je voedings- en trainingsschema eens.:)

• Topic Starter Topic Starter
Trainingsschema:

- dinsdag
30 minuten hardlopen op de threadmill
borstspieren trainen dmv apparaten en dumbbells

- donderdag
rug + bovenbenen trainen dmv van apparaten

- zaterdag
35 minuten fietsen op de hometrainer
borstspieren trainen dmv apparaten en dumbbells

- zondag
35 minuten fietsen op de hometrainer
schouderspieren trainen dmv apparaten en dumbbells

Tussendoor doe ik verschillende crunches en situps.
Ook doe ik elke avond voor het slapen gaan pushups, situps en crunches.

Eetschema:

In de ochtend eet ik muesli met halfvolle melk. En in de loop van de dag bruine broodjes met flinterdunne kipfilet. Meestal zit daar als tussendoortje wel een appel, banaan of grapefruit bij.

's Avonds eet ik doodnormaal wat mijn moeder maakt, maar vaak ook een maaltijdsalade van ong 500 kcal.

Na het trainen eet ik een bakje magere kwark en na het werk (bijbaan in de avond) een appel of zo.

Normaal gesproken drink ik water of Crystal Clear (1 kcal per 100 ml)

Gisteren zat ik bijvoorbeeld zo rond de 2200 kcal terwijl ik getrained had en vandaag haal ik de 2000 kcal niet eens.

Ik ben kilo's afgevallen en nog slanker geworden dan voorheen (wat nooit de bedoeling was), maar dat minuscule laagje vet bij mijn buik/bovenbenen wil maar niet weg gaan.

Met andere woorden, ik ben totaal niet tevreden.

Laatst bewerkt:
Je kan beter eerst een goed trainingsschema maken waarbij je alle spiergroepen aanpakt
-cardio ná de krachttraining.

Met jou gewicht zou ik eigenlijk eerder gaan bulken(aankomen) ipv cutten, omdat je eigenlijk niks meer overhoud.

Is 2200 kcal niet ver boven jouw onderhoud trouwens?

Succes :)

Ver boven mijn onderhoud?

Ik val alleen maar af man!

En mijn hoofddoel is toch echt om een platte buik te bezitten.

Vier maanden zou toch echt genoeg moeten zijn, dacht ik.

---------- Toegevoegd om 00:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:01 ----------

Broeken die eerst te strak waren, zakken nu gewoon af.

Maar die buik, wil maar niet weggaan.

---------- Toegevoegd om 00:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:06 ----------

Iemand?

Aub. ik maak me zorgen.

---------- Toegevoegd om 00:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:08 ----------

Helemaal niemand die kan helpen?

Over het algemeen als het zo bekijk heb ik het gevoel dat je niet veel fout doet qua training en WAT je eet. Probeer verder je eetmomenten te verspreiden over de dag. 6 eetmomenten om de 2,5 a 3 uur, hoog in eiwitten zitten (dus niet heel de dag bruin brood oftewel veel KH!).

Anders lijkt het iets genetisch, mensen die geen aanleg hebben om dik te worden en dan daadwerkelijk een goede vetlaag krijgen hebben in mijn ervaring ook meer moeite om het er af te halen op de bekende plekken (middel, bovenbenen). Je lichaam doet zn uiterste best het daar niet te verliezen. Maar goed, is maar een aanname.

Dat genetische zou echt een ramp zijn.

Mijn hele levensstijl omgegooid, keihard gewerkt, en dat zonder het gewenste resultaat.

Maar goed, ik zal je tip iig gebruiken, thanks.

Is het trouwens handig om eiwitshakes te gebruiken tijdens het cutten?

Oh, en meer tips graag :D

het is heel simpel, Jij kan niet bepalen waar je afvalt. Met andere woorden ga bulken, kom flink wat kg's massa aan, en dan ook wat vet( dat voorkom je niet). Als je hierna gaat cutten(leesafvallen), dan hou je zowiezo meer over en dan kun je doorgaan totdat je buik weg is.

Zolang je blijft afvallen, gaat die buik en benen er ook een keer aan.;)

het is heel simpel, Jij kan niet bepalen waar je afvalt. Met andere woorden ga bulken, kom flink wat kg's massa aan, en dan ook wat vet( dat voorkom je niet). Als je hierna gaat cutten(leesafvallen), dan hou je zowiezo meer over en dan kun je doorgaan totdat je buik weg is.

Zolang je blijft afvallen, gaat die buik en benen er ook een keer aan.;)

Dit, maar zolang je dus blijft afvallen wordt je overal ook steeds dunner en verlies je meer spier...

Ik heb ook dat vet gewoon opgehoopt zit op mijn buik, daarom had ik toen ik begon met trainen (stond toen op 10%) geen zichtbare buikspieren, is puur genetisch dat opgehoopte vet.
En helaas is plaatselijk vet verbranden niet mogelijk.

Maar, als ik nu zou gaan bulken...

dan zou al dat harde werk voor niets geweest zijn.

Ik weet dat plaatselijk afvallen onmogelijk is

maar na vier maanden zou er rond mijn buik toch wel wat moeten gebeuren?

Rond mijn middel ben ik bijvoorbeeld al behoorlijk afgevallen.

Maar, als ik nu zou gaan bulken...

dan zou al dat harde werk voor niets geweest zijn.

Ik weet dat plaatselijk afvallen onmogelijk is

maar na vier maanden zou er rond mijn buik toch wel wat moeten gebeuren?

Rond mijn middel ben ik bijvoorbeeld al behoorlijk afgevallen.

dat is onzin. laag vetpercentage heb je altijd profijt van. Als clean gaat bulken en zorgt dat het vet wat er bij komt minimaal is, dan hoef je strx in je cut minder lang te cutten. en 4 maanden klinkt heel wat, maar het ligt puur aan je voeding, training, rust etc. en je had moeten meten. Als je dan een plateau raakt, en je valt niet meer af, dan moet je veranderingen aan brengen.

Het heeft imo geen zin om zonder massa je nu heel mager te trainen.:sd:

Dat is geen onzin, aangezien het wegwerken van mijn zogenaamde 'buikje' het enige doel was dat ik voor ogen had. Daarna massa creëren.

Het klinkt raar, maar dat laagje vet is voor mij erg storend.

---------- Toegevoegd om 10:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:40 ----------

Bulken zou trouwens betekenen dat ik in de cut weer opnieuw zou moeten beginnen (en het duurt nu al zo lang).

Kun je je voorstellen hoe frustrerend dat zou zijn?

Ik zou die hele cardio skippen en alleen krachttraining doen. Goeie oefeningkeuze en goeie opbouw zijn belangrijk. Maak je lichaam sterker dan verbrand het ook meer. Zorg dat je voeding goed in elkaar steekt, relatief veel eiwitten, 30-50% van je voeding uit vetten en de rest uit koolhydraten.

Wat training betreft, neem zoiets:
Concentreer je op de main lifst. Elke trainingsdag kan er zo uitzien:
- Bench, squat, glute ham raise, chins

Je kan kiezen om de eerste training te beginnen met een gewicht wat je bijv. 10x kan, maar 5x doet en daar 5 setjes van (5x5). Dan kan je elke training setjes toevoegen (2 a 3) en na 3 tot 6 trainingen verhoog je de gewichten met zo'n 5-10kg en begin je weer met 5x5.

Dan kan je ook nog kiezen om sommige dagen achter elkaar te trainen als dat je uitkomt, wanneer je je gaar voelt of weinig tijd hebt neem je gewoon een dagje rust. Wanneer je weer kan ga je weer verder.
Aan het eind van elke training nog 1 supersetje biceps curl+triceps pushdown+abs (front en side planks) erbij en klaar. Als je hier geen tijd voor hebt is het ook niet erg. Zolang de basis maar goed zit.

Ik zou die hele cardio skippen en alleen krachttraining doen. Goeie oefeningkeuze en goeie opbouw zijn belangrijk. Maak je lichaam sterker dan verbrand het ook meer. Zorg dat je voeding goed in elkaar steekt, relatief veel eiwitten, 30-50% van je voeding uit vetten en de rest uit koolhydraten.

Je kan kiezen om de eerste training te beginnen met een gewicht wat je bijv. 10x kan, maar 5x doet en daar 5 setjes van (5x5). Dan kan je elke training setjes toevoegen (2 a 3) en na 3 tot 6 trainingen verhoog je de gewichten met zo'n 5-10kg en begin je weer met 5x5.

Dan kan je ook nog kiezen om sommige dagen achter elkaar te trainen als dat je uitkomt, wanneer je je gaar voelt of weinig tijd hebt neem je gewoon een dagje rust. Wanneer je weer kan ga je weer verder.
Aan het eind van elke training nog 1 supersetje biceps curl+triceps pushdown+abs (front en side planks) erbij en klaar. Als je hier geen tijd voor hebt is het ook niet erg. Zolang de basis maar goed zit.

dit.

en ik begrijp je frustratie, maar je schiet er niets mee op.

neem nou maar van ons aan dat je echt geen buikje hebt. Je weegt net 65kg bij 1.82 --> dit betekent dat je erg dun bent en maar heel weinig spiermassa hebt. Een beetje het lichaam van een jochie van 15 zeg maar.
Cardio schrappen uit je schema. Richten op grote compounds. Zwaar trainen 3 keer in de week (schema als bv rippetoe) en daarbij VEEL en gezond eten. 6 maaltijden per dag!
En volgende zomer zal je zien dat je een mooi lichaam hebt.

Train je onderrug goed, dan trekt dat buikje ook wat beter aan..

Ben het niet met je eens. Om in spiermassa enigszins aan te komen dien je (net) boven je onderhoud te eten, met als gevolg dat je vetpercentage in principe niet zal dalen. Pas dan verbrand je lichaam meer. Zijn buikje wegwerken is voorlopig zijn enige doel dus gaat dat idee niet helemaal op. Cardio en met name HIIT is dan nuttiger om vet te verbranden. Dus beter blijven combineren in mijn optiek.

als de TS nog door blijft cutten is het einde zoek en kan hij beter een ander board zoeken

Ben het niet met je eens. Om in spiermassa enigszins aan te komen dien je (net) boven je onderhoud te eten, met als gevolg dat je vetpercentage in principe niet zal dalen. Pas dan verbrand je lichaam meer. Zijn buikje wegwerken is voorlopig zijn enige doel dus gaat dat idee niet helemaal op. Cardio en met name HIIT is dan nuttiger om vet te verbranden. Dus beter blijven combineren in mijn optiek.

Nee. Krachttraining verbrand meer en in kortere tijd. Hoe vaker je traind hoe meer je verbrand. Sterker worden kan ook wanneer je cut.. Dan kan je toch beter meer gaan trainen ipv lopen kloten op cardio apparatuur wat geen moer aan is? Als hij er de grootste lol in heeft om cardio te doen zou ik het vooral blijven doen, maar wie vind cardio nu echt leuk?

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik ben een 20 jarige slanke jongen en ik zit met een probleem.

Zoals veel jongens van mijn leeftijd heb ik aan een ongezond eetpatroon een laagje vet bij mijn buik en bovenbenen overgehouden.

Na een ongemotiveerde periode krachttraining besloot ik vier maanden geleden te beginnen aan een gezond eetpatroon en een fitness/cardio programma om mijn gewenste fysiek te bereiken.

Sinds vier maanden eet ik dus geen junkfood meer en zit ik laag in de carbs/calorieën.

Ik train vier keer per week in de sportschool, waarvan zo'n 100 minuten cardio en verder besteed ik mijn tijd daar met het doen van krachttraining en crunches/situps.

Nu ben ik overal in mijn lichaam afgevallen behalve bij mijn onderbuik en mijn bovenbenen (terwijl dat mijn enige doel was, aangezien ik voor de rest altijd slank ben geweest).

Ik ben het zat dat mijn harde werk niet beloond wordt met gewenste resultaten en vandaar dat ik hier kom vragen wat ik verkeerd doe.

Help mij aub.

---------- Toegevoegd om 23:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

Voor de duidelijkheid:

Omdat ik sowieso al erg slank ben, was het nooit de bedoeling om af te slanken bij mijn gezicht, schouders of middel.

Ik wil gewoon een platte buik en slankere bovenbenen zodat ik hierna lekker verder kan bulken.

Misschien dat het meer tijd nodig heeft, vertel mij het maar.

Sorry hoor maar dit verhaal hoort bij een wijf met anorexia. 182 cm, 65 kg en nog "slanker" willen worden. Een goed begin zou zijn je mind-set te veranderen.

Terug
Naar boven