- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Die eerste zijn "ovenpannekoekjes" (of blinis).
zelfrijzend bakmeel, karnemelk (beetje bicarb), rozijnen en een ei. Het geel er zo doorheen, het wit eerst stijf geslagen (als bij een blini). 3 eetlepels in een klein vormpje (mini-pizza vorm) en dan 20 minuten op 160 graden in de oven. Geen gedoe met pannenkoeken omdraaien en erbij blijven.. handig en erreg lekker ook (met een likje honingcreme).
Die tweede is:
Risotto met een beetje zwarte ketan rijst en een stuk rode ui (vandaar de paarse kleur)
Kipfilet met Italiaanse kruiden
En tomaatjes uit de oven (met rozemarijn (uit de tuin
) knoflook, olijven en de rest van de rode ui en een beetje geraspte pittige 27+ kaas. (15 minuten op 200 graden)---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:43 ----------
wazzup jij kan echt goed koken ofwel heb je een poolse in huis die buiten BJ's geven en kuizen ook nog goed kan koken
kan je recept van die kip met meloen en munt/kerrie nzo eens pm'e
nope, ik kook doorgaans zelf (wissel het af met mijn vriendin, maar ik ben wel de keukenprinses van ons tweeën.. zij is dan weer beter in BJ's)
Ik ben niet zo goed met recepten... Ik doe altijd maar wat, maar qua ingrediënten (ik heb het motto: als je het lekker vind doe je er wat meer van in).
Galia meloen
Kipfilet met (Engelse) kerrie kruiden
tomaat
komkommer
munt (staat hier een plantje in de keuken, dus een stukje afgeknipt en even fijn gesneden)
beetje yoghurt (ik zou er een dressing mee maken, maar heb uiteindelijk geloof ik maar gewoon een klein beetje yoghurt erover gegoten)
Verder weet ik het niet meer zo. Zo te zien zit er wat rucola in en hoogstwaarschijnlijk peper en zout (tomaten en peper gaan goed samen, en meloen en zout ook dus het klinkt erg voor de hand liggend), en misschien wat erwten-scheuten (ik had wat simpele huis tuin en keuken erwten in een bakje water gedaan want de scheuten schijn je te kunnen eten.. is inderdaad leuk om te doen en nog goed te eten ook (en kost geen drol, leuk voor als je kids hebt))
Oh wacht ik zie geloof ik ook nog (geroosterde) zonnebloempitten.