XXL Nutrition

Wat eet je nu?

na koken gewogen wss

ik nu:

300g kipfilet (met bbq saus)
150g quinoa
2 roma tomaten

Gekookt neem ik aan.
500 gram gekookte rijst is ongeveer 200 gram ongekookt.

500 gram ongekookt zou dus anderhalve kg rijst zijn... not possible.

500 gram gekookte rijst is goed naar binnen te werken hoor :) laatste 2 trainingsdagen 1kg rijst per dag op!

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jul 2012 om 17:41 ----------

250gram gekookte rijst + 300 gram zalmfilet gebakken in zelfgemaakte teppanyaki saus (2 eetlepels ketchup manis, 2 eetlepels sesamzaadjes, 1 eetlepel azijn, halve eetlepel suiker)

Zalm half gebakken in de saus, rijst erbij, zalm in stukjes hakken met spatel, roeren, nog eventjes laten staan en opscheppen.

MMMMMMM

500gr ongekookte rijst is wel te doen hoor, moet je alleen lege maag hebben en verder geen sausjes ofzo... Of het leuk is, ik doe het liever niet :p

Yup, is uiteraard gekookt gewicht. Zit nu ook op een 1kilo rijst in twee maaltijden, na de training nog één portier van 350gram erbij. :)

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jul 2012 om 17:43 ----------

500gr ongekookte rijst is wel te doen hoor, moet je alleen lege maag hebben en verder geen sausjes ofzo... Of het leuk is, ik doe het liever niet :p

Zonder saus krijg ik dat niet weg hoor..

Effe serieus, waarom weeg je gekookt?

Gooi je dan op goed geluk wat in de pan en dan maar kijken hoeveel het is? En meeste voedingswaarde zijn toch ook op ongekookte gewicht?

Effe serieus, waarom weeg je gekookt?

Gooi je dan op goed geluk wat in de pan en dan maar kijken hoeveel het is? En meeste voedingswaarde zijn toch ook op ongekookte gewicht?

Ik woog eerst altijd ongekookt gewicht van 150gram. 150gram ongekookt wordt ongeveer 350gram gekookt. Als ik dat weet ga ik toch niet iedere keer ongekookt afwegen? Zeker aangezien ik meteen rijst wil koken voor meerdere maaltijden, is gekookt gewicht afwegen voor mij makkelijker.

Laatst bewerkt door een moderator:
100gram gerookte zalm
150gram huttekäse daaroverheen

Dit was mijn toetje...

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jul 2012 om 17:57 ----------

Nu weer lekker vasten tot uurtje of 11-12 morgen!

Ik woog eerst altijd ongekookt gewicht van 150gram. 150gram ongekookt wordt ongeveer 350gram gekookt. Als ik dat weet ga ik toch niet iedere keer ongekookt afwegen? Zeker aangezien ik meteen rijst wil koken voor meerdere maaltijden, is gekookt gewicht afwegen voor mij makkelijker.

Ik vind juist makkelijker, tenzij je per maaltijd verschillende doseringen wilt gebruiken

rvwlrc.jpg

Iets minder dan normaal, zat nog beetje vol van vorige maaltijd :o

Waarom 500 gram rijst eten zonder sausje of iets om er smaak aan te geven? Lijkt me een beetje onnodig tenzij je in september op de Olympia stage staat.
Nu ik toch post zal ik maar on-topic gaan..
Vier rijstwafels met Nutella erop. Heerlijke post (leg) workout snack, geeft weer energie. Straks een ovenschoten met magere rundergehakt, prei en aardappel schijfjes.
Lekker, dat off-season eten. :thumbup:

Laatst bewerkt:
Champignonsoep zonder champignons...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

spinazie
rijst
250 g kipfilet
doner kebab sauce 10 kcal per eetlepel, ik wil wel een goeie bbq sauce vinden :(

spinazie
rijst
250 g kipfilet
doner kebab sauce 10 kcal per eetlepel, ik wil wel een goeie bbq sauce vinden :(

Dure oplossing:
Via Ebay uit duitsland KC Masterpiece BBQ sauce bestellen.

Goedkopere oplossing, goede kwaliteit: Bij de Sligro Missisippi Barbecue Sauce.

Goedkoopste oplossing, redelijke kwaliteit: Bij de plus, een of ander raar genaamd merk, wel lekker. Iets met een.. J?

Yup, is uiteraard gekookt gewicht. Zit nu ook op een 1kilo rijst in twee maaltijden, na de training nog één portier van 350gram erbij. :)

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jul 2012 om 17:43 ----------

Zonder saus krijg ik dat niet weg hoor..
Welke saus gebruik je?

Champignonsoep zonder champignons...

[Link niet meer beschikbaar]

dit herinner ik mij nog alsof het gisteren was, sochtends na een avondje stevig stappen kwam het er ongeveer zo uit.

nu spaghetti bolognese met kipgehakt mmmm

Eiwit pannekoek.

Terug
Naar boven