XXL Nutrition

Wat eet je nu?

Ben in de loop der tijd goede vrienden geworden met mijn slager, die draait het zelf voor me. Supermarkten gaan het ook wel kunnen bestellen voor je, maar ik denk eigenlijk dat dat altijd 100% dij is en dat moet maar net in je macros passen. Jumbo en Appie is zo'n 8,60/kg.
Slager altijd wel het beste, alhoewel je dan wel macro's moet schatten.

Slager altijd wel het beste, alhoewel je dan wel macro's moet schatten.
Dat is inderdaad het nadeel, ik pak meestal gewoon het gemiddelde van een paar bronnen in Fatsecret/MFP ofzo. Kcal-aanpassingen doe ik toch vooral met carbs dus uiteindelijk maakt dat niet zoveel uit.
Vraag me trouwens af wat voor marge er in de etiketten van supermarkten zit, lijkt me sterk dat dat altijd helemaal gaat kloppen.

Dat is inderdaad het nadeel, ik pak meestal gewoon het gemiddelde van een paar bronnen in Fatsecret/MFP ofzo. Kcal-aanpassingen doe ik toch vooral met carbs dus uiteindelijk maakt dat niet zoveel uit.
Vraag me trouwens af wat voor marge er in de etiketten van supermarkten zit, lijkt me sterk dat dat altijd helemaal gaat kloppen.
in de USA mag het label 20% afwijken geloof ik, hier weet ik niet.

XXL protein cookie, omnomnom!

Voor wie zelf kipgehakt wilt maken. Pak wat kippendij, verwijder het vet en stukjes bot (indien nodig). Weeg het (nu weet je de macro's) en knal het in keukenmachine. Paar keer draaien en voila je hebt kipgehakt voor weinig geld.

Mmm

20190131_090157.jpg

Voor wie zelf kipgehakt wilt maken. Pak wat kippendij, verwijder het vet en stukjes bot (indien nodig). Weeg het (nu weet je de macro's) en knal het in keukenmachine. Paar keer draaien en voila je hebt kipgehakt voor weinig geld.
Musclemeat is ook een prima optie .

100g blauwe bessen 75g havermout 50g walnoten

100 gram zoete aardappelen
30 gram noten
125 portie groenten
100 gram kip

100g blauwe bessen 50g havermout 40g pindakaas (100%) met kleine stukjes
Edit: @Japio ; you’ve got that right! :) Pb is life !

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven