MuscleMeat

Wat eet je nu?

Mexicaanse Chili Sin Carne

Ik ben er vrij zeker van dat jullie allemaal bekend zijn met misschien wel het bekendste Mexicaanse gerecht hier in West-Europa: Chili Con Carne! Een heerlijk gerecht op basis van rundergehakt, bonen en - als het even kan - lekker veel groente!

Van kinds af aan ben ik helemaal gek van dit gerecht. Vroeger kookte mijn moeder dit vaak met de pakjes van Knorr & co. Dat laatste kon de pret niet drukken, al was het maar omdat dit gerecht een fijne variatie vormde op de AGV'tjes en pasta's. Echter, toen ik 2,5 jaar geleden op mezelf ging wonen en zelf ging koken begon het te kriebelen om zelf eens een lekkere chili te maken.

Fast forward naar het heden ben ik minimaal 50 chili schotels verder en wil ik met jullie de, in mijn ogen, ultieme chili delen.

Ps. Ik vrees dat er na dit recept helemaal geen vraag meer is naar een Chili CON Carne. Ik heb er tot op heden nog geen vleesliefhebbers mee teleurgesteld namelijk. Integendeel... ;).

Ingredienten voor 4 porties

4 blikken kidneybonen

2 blikken gepelde tomatenstukjes

4 verse tomaten

4 middelgrote wortels

3 uien (rood of geel)

2 stengels bleekselderij

4 rode paprika’s

1 aubergine

250 g champignons

1 hele bol knoflook

2 blokjes runderbouillon

2 blikjes tomatenpuree

2 eetlepels olijfolie

(Potje cottage cheese)

Kruiden

2 eetlepels:

Kurkuma (poeder)

Cayennepeper (poeder)

Tijm (gedroogd)

Rozemarijn (gedroogd)

Marjolijn (gedroogd)

Peterselie (gedroogd)

Korianderpoeder

Komijnpoeder

Zout

Zwarte/4-seizoenen peper

1 theelepel:

Kaneel (Ja, echt!)

Bereidingswijze:

1) Hak de knoflook, ui en wortel fijn.

2) Verhit olijfolie in een wokpan tot het licht begint te geuren en voeg knoflook, ui en wortel toe.

3) Na 1 minuut voeg je de tomatenpuree toe. Blijf zo nu en dan omscheppen

4) Ondertussen hak je de overige ingrediënten fijn.

5) Na +- 5 minuten, voeg je alle kruiden, de gezeefde tomaten en de overige groenten toe.

6) Geniet van de heerlijk geuren en bak de groenten zo lang tot dat ze voor jou de juiste bite hebben! Zelf bak ik de groenten niet langer dan 5 minuten.

7) Serveer de chili eventueel met een dot Cottage cheese on the side.

Smakelijk!

@Basma top dat je je recept deelt! Ik laat het weten als ik het een keer gemaakt heb :)

Dat klinkt goed! Ik gooi er vaak nog kip door en een eitje erbij. Hapt makkelijk weg en wat extra kcaltjes :D
Moet zeggen.. ik ga zo ook mijn avond opvulling maar even nuttigen om op die 4000 te komen. Hoop alleen dat ik niet misselijk wordt. :o

Klinkt veel werk. :emo:

Tortilla wrap met nutella! Heerlijk zo voor het slapen gaan.

300gr griekse yoghurt 2%, 100gr banaan, 115gr appel

&

2 witte bolletjes met halvajam aardbei

@Basma top dat je je recept deelt! Ik laat het weten als ik het een keer gemaakt heb :)

Leuk leuk!

Dat klinkt goed! Ik gooi er vaak nog kip door en een eitje erbij. Hapt makkelijk weg en wat extra kcaltjes :D
Moet zeggen.. ik ga zo ook mijn avond opvulling maar even nuttigen om op die 4000 te komen. Hoop alleen dat ik niet misselijk wordt. :o

Altijd goed, een beetje extra proteïne :D

30 min!

Pain du boulogne brood - 4 sneeën
Kipfilet gebraden AH - 150gr
Princess Tonijnstukken in water - 130gr
Inproba Chilisaus - 25gr

Rijst met kip en als toetje een mossel:hornyna:

Bord pasta met gehakt en saus en een zooitje kaas erover

Oh Yeah peanut butter crunch :lick:

Zojuist 2 Torilla wraps met Ardennerham, mango (= god of the fruits) en appel.

@Basma toprecept , vanmiddag gemaakt , enigste wat ik nog erbij had gedaan is : 250 gram kip - ketjap - overdosis sambal , kcal rond de 1000 voor de avond :)

@Basma toprecept , vanmiddag gemaakt , enigste wat ik nog erbij had gedaan is : 250 gram kip - ketjap - overdosis sambal , kcal rond de 1000 voor de avond :)

Top om te horen! Gebruik de volgende x anders wat meer pili pili/cayennepeper :D.
250 g kip + die bonen is wel een beetje een protein overload bro :o

Top om te horen! Gebruik de volgende x anders wat meer pili pili/cayennepeper :D.

ja 1 blikje kidneybonen, weinig eiwitten op vandaag , ik had madame jaenette sambal toegevoegd en paprika pikant/cayenne peper poeder.

ja 1 blikje kidneybonen, weinig eiwitten op vandaag , ik had madame jaenette sambal toegevoegd en paprika pikant/cayenne peper poeder.

Van daar ;)!

Zelf gebruik ik ook veel meer caynnepeper dan ik in het recept voorschrijf. Dit recept is geschikter voor de gem. Nederlander zullen we maar zeggen ;)

Gebakken rijst met kipfilet, aubergine, courgette en paprika. Met wat cashewnoten er overheen.

Goed topic trouwens, heb alweer wat inspiratie gevonden voor gerechten. Sowieso die chille sin carne! :eating:

Terug
Naar boven