XXL Nutrition

Wat gebruik jij?

Bezoekers in dit topic

ELTraint

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 mei 2021
Berichten
279
Waardering
380
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Wat gebruik je allemaal?

Misschien herken je het wel.
Je bent al een tijdje bezig met trainen.Je wordt gespierder.
Mensen zien dat je traint.
Je let een beetje op je voeding.
Je drinkt je eiwitshakes.
Je neemt wat creatine.
Je bent lekker bezig.

Op een punt in je leven kom je dan
van die pannenkoekjes tegen die net
zijn begonnen. En schijnbaar denken dat je zo'n fysiek waar je jaren en jaren aan hebt gewerkt kan behalen in een aantal maanden.
Dan komt de vraag!
"Wat gebruik je allemaal?"

Waarop ik op antwoorden.
"Mijn verstand."

Je bent net begonnen met sporten.
Leer eerst maar te trainen.
Met andere woorden.
Leer eerst de basis oefeningen.
Begin met een full body schema en
probeer eerst dat eens een aantal
maanden vol te houden.

En als je dan ooit op je dooie punt komt.
Dan zou je eens kunnen kijken naar
supplementen.
Je hebt ook mensen die gelijk aan de
Anabole steroïden (AAS) of SARMS willen gaan.
Tegen die mensen wil ik zeggen.
Doe het niet!
Ga eerst leren trainen.
Leer eerst de basis.
Kijk dan na een aantal jaren of je het nog steeds
leuk vind en of je er verder in wil gaan.
Misschien wil je wedstrijden gaan doen.
Wat je ook doet of gaat doen.
Gebruik je verstand!
 
Goed gedicht :D
 
Kan jij nog wat van leren :trollface:
Ja 74 kilo na een lange periode niet veel meer aan mezelf gedaan te hebben. En ik opeens 110 kilo woog met 45% op mijn lichaam.( als het niet meer is)
Dat wilde ik eerste allemaal kwijt zijn. Nu zit ik in een leanbulk. Ik ga natuurlijk geen leunbulk doen als ik te veel vet op lichaam heb.;)
 
Welkom op dit forum Bob, wat zijn je doelen?
progressie.png
Vlede jaar maart begonnen met thuis trainen en aftevallen.
Nu wil ik gaan(lean)bulken voor wat meer massa. Wat is zijn de jouwe?
 
Bekijk bijlage 528780Vlede jaar maart begonnen met thuis trainen en aftevallen.
Nu wil ik gaan(lean)bulken voor wat meer massa. Wat is zijn de jouwe?
Netjes. Goed blijven eten en trainen dan kom je er wel.

Mijn doel? M'n lockdown pens kwijtraken en 100kg bij 8 tot 12% vet. Momenteel 110kg bij circa 25% vet.
 
Waarop ik op antwoorden.
"Mijn verstand."

In het stukje waarin je je voorstelt en zegt: 'mensen die denken dat ze het weten' dacht ik ja dat klopt. Maar daarna lees ik dit soort topics van je waarin je nogal hoog van de toren blaast en een transformatie foto deelt die duidelijk voor marketing gebruikt kan worden. Vind je dat niet tegenstrijdig?

Ik ben benieuwd of ik ongelijk heb, maar ik krijg sterk het idee dat je denkt dat je de perfecte manier hebt gevonden voor jezelf en nu denkt dat dat toepasbaar is op iedereen, zoals wel meer begeleiders in de sportschool. Ongelijk of niet, zodra mensen een 'idee' krijgen dan staat je geloofwaardigheid al ter discussie. Counterproductief als je personal training wil gaan doen.
 
ben je niet wat oud om je druk te maken over die zogenaamde pannenkoekjes
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik gebruik BCAA's.
 
ben je niet wat oud om je druk te maken over die zogenaamde pannenkoekjes
Maak me er ook niet druk om. Het is gewoon iets om in de groep te gooien.:o
 
In het stukje waarin je je voorstelt en zegt: 'mensen die denken dat ze het weten' dacht ik ja dat klopt. Maar daarna lees ik dit soort topics van je waarin je nogal hoog van de toren blaast en een transformatie foto deelt die duidelijk voor marketing gebruikt kan worden. Vind je dat niet tegenstrijdig?

Ik ben benieuwd of ik ongelijk heb, maar ik krijg sterk het idee dat je denkt dat je de perfecte manier hebt gevonden voor jezelf en nu denkt dat dat toepasbaar is op iedereen, zoals wel meer begeleiders in de sportschool. Ongelijk of niet, zodra mensen een 'idee' krijgen dan staat je geloofwaardigheid al ter discussie. Counterproductief als je personal training wil gaan doen.
Ja en nee. Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik probeer het voor mezelf uit. En nu ik het afvallen bereikt heb. Ga ik een poging doen om aan te komen in spiermassa. Ik weet ook dondersgoed dat iedereen anders is. Kwa lichaam en kwa mindset. Sommige mensen geloven in shake vervangende maaltijden en sommige in rijst en kip. Sommige in schreeuwende youtubers. Sommige mensen maakt het niet uit hoe hun personal trainer eruit ziet. Andere willen graag dingen horen van iemand die eruit ziet die weet waar die het over heeft. En dat kan indd. een valkuil zijn. Iemand kan TE groot zijn en zo mensen afschrikken. Hoewel er mensen zijn die ook zoiets willen en het dan makkelijker zullen aannemen van iemand die zo is. Het is moeilijk. Ik ben zo'n 18 jaar werkzaam geweest als algemeen medewerker in een sportschool en leef al vanaf me 16de met de wereld. Alleen heb ik (nog) geen papieren. En dit is dan net zo lastig als het uiterlijk van een personal trainer. Van wie zou je iets sneller aannemen. Iemand met of iemand zonder papieren. Iemand met een goed fysiek? Iemand die er gemiddeld uitziet? Of iemand met overgewicht? Dat is het lastige van alles. Maar deze progressie tot nu toe had totaal niet het doel om er zo uit te zien om mezelf te verkopen. Het idee om mijn papieren te gaan halen en om hopelijk personal trainer te gaan worden is nog geen maand geleden bij me opgekomen. Na zoveel jaar kennis en ervaring.
Waarom zou ik dat dan weggooien? Laat ik proberen in elk geval mijn kennis te verruimen en zo hopelijk door te kunnen groeien.
 
  • Like
Waarderingen: 6am
Back
Naar boven