XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Spreek je uit eigen ervaring? Het is heel normaal dat een moeder rond 18-20 jaar stopt hoor.
Die 1ste zin niet, die 2de wel - het is hopeloos en ze heeft het opgegeven, al lang voor mn 18de.
Tegenwoordig veel ouders die geen of nauwelijks opvoeding geven al vanaf de geboorte, gewoon kind laten doen wat het wil. In mijn mening opvoeden verminderen op 14de en kind meer zelfstandigheid geven en dan circa 16de - of wanneer het kind min of meer op zn eigen benen lijkt te kunnen staan dan stoppen. Als je te veel baas speelt over je kind heeft dat alleen negatieve effecten. Zo zal je kind meer voor je verbergen en zal er slechtere band zijn. Terwijl vertrouwen en verantwoordelijkheid geven aan je kind hele positieve gevolgen kan hebben.

Geen opvoeding is ook opvoeding. Anders spreek je van verwaarlozing.

Moet gvd ook nog beginnen met leren.
Net ff weze zonnen.

Maar was weer klaar wakker om 8 uur door Imtimidate.
Dat spul srs. Normaal kon ik 12 uur slapen.
Maar nu heb ik aan 5 uur slaap genoeg.

Die 1ste zin niet, die 2de wel - het is hopeloos en ze heeft het opgegeven, al lang voor mn 18de.
Tegenwoordig veel ouders die geen of nauwelijks opvoeding geven al vanaf de geboorte, gewoon kind laten doen wat het wil. In mijn mening opvoeden verminderen op 14de en kind meer zelfstandigheid geven en dan circa 16de - of wanneer het kind min of meer op zn eigen benen lijkt te kunnen staan dan stoppen. Als je te veel baas speelt over je kind heeft dat alleen negatieve effecten. Zo zal je kind meer voor je verbergen en zal er slechtere band zijn. Terwijl vertrouwen en verantwoordelijkheid geven aan je kind hele positieve gevolgen kan hebben.

Waarom was het bij jou hopeloos dan? En vind je dat je een kind moet opvoeden met beloningen, of straffen?

kuuuutt examens,

echt zin om me uit te schrijven:p:o

Waarom was het bij jou hopeloos dan? En vind je dat je een kind moet opvoeden met beloningen, of straffen?

Of geen van beide ;).

---------- Post toegevoegd Sat 2 Jun 2012 om 13:06 ----------

Is wel beetje vaag wat je daarmee bedoeld zonder wat uitleg.

Nou elke keuze die je maakt is een keuze dus de keuze om vrij te zijn bij het opvoeden is ook een keuze, die jij met "geen opvoeding" bestempelt.

Niet met straffen, of zeker niet dingen als in de hoek, minder zakgeld enzo.
Wel eventueel op deze manier: als het kind lui is en iets niet wil doen dan zelf ook iets niet willen doen. Bv als kind zn kamer niet wil opruimen omdat hij zogezegd geen tijd heeft - terwijl die er wel is - en kind wil spaghetti eten dan zeggen dat je geen tijd hebt om spaghetti klaar te maken. En als hij dan zn kamer niet opruimt iets anders klaarmaken :p. Daarmee natuurlijk ook niet te ver gaan dat het geen chantage word en dat ouder en kind elkaar steeds meer gaan chanteren in negatieve spiraal.
Beloningen wel maar niet te veel, niet voor alles en niet altijd zodat het geen gewoonte wordt van "ik doe en dus wil ik er iets voor terug".
Goed gedrag dat je niet geleerd hebt aan je kind maar het uit zichzelf doet wel (onverwachts) belonen. Dat stimuleert het kind.

Allemaal weer in mijn mening uiteraard :p

Jij snapt het :).

Godver.. Net met trolley lat pull-down laatste rep, zet kracht en bijt op mijn tanden. Tanden schieten uit elkaar en heb een stuk uit mijn voortand.. haha

Pikachu_f24bc1_1006802.gif

Terug
Naar boven