Tot me 20 ste nooit een druppel of een sigaret aangeraakt door wat ik thuis mocht aanschouwen.
Daarna gingen dingen anders, het begon met af en toe meedoen met wat bier in het weekend.
Ik deed het sociaal, het was niet iets dat ik nodig had.
Er zijn nog allemaal dingen die je leven kunnen beïnvloeden zoals de meid waar je verliefd op wordt en mee gaat samen wonen, rookt zij? drinkt zij etc of vrienden waar je echt close mee bent en veel mee deelt, als hun steeds die dingen voor je neus doen en jij hebt een keer echt zo een dag dat je denkt van FTW geef mij nu maar ook wat want vanavond wil ik ff naar de klote, dan ben je al op weg.
Je zal nog verbaasd staan hoeveel mensen een partner keuze maken gedeeltelijk gebaseerd op de karakter eigenschappen van hun moeder of vader.
Een decennia later was ik stom verbaasd hoeveel ik eigenlijk toch op die ouders van me leek of hard op weg was om op hun te gaan lijken.
Opletten dus, altijd waakzaam blijven en 1 vaste regel hanteren, nooit in huis halen die bende.
Nu is het voor mij de laatste paar jaren 1 x in de maand of twee maanden een biertje of 5.
Van andere dingen zoals xtc heb ik geen spijt dat was op een enkele keer na heel erg leuk maar iets wat toen mijn zoon geboren werd totaal niet meer in mijn leven paste.