MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Vertrouw windows scanner niet, kan zomaar zijn dat nsa druk uitoefent op microsoft om gaten erin te laten zodat zij in je pc kunnen, liever een "onafhankelijke" scanner zodat microsoft niks kan doen
Windows is gemaakt door microsoft..... Virusscan is sws nauwelijks beveiliging!
Ze lopen altijd achter en dekken je alleen voor oudere virussen. Beter beveilig je je browser :)

Laatst bewerkt:
Wie gebruikt er nou een virus scanner :o common sense , iemand ?

Beste (betaalde) scanners zijn Eset Smart Security 7 en G Data InternetSecurity 2014. Van de gratis scanners scoort Avast het beste (5,8), Microsoft Security Essentials de slechtste (4,5). Bron: Consumentenbond. Ik heb zelf Avast op dit moment. Als je zo'n betaalde scanner wilt, zou ik gewoon via Surfspot met studentenkorting proberen een goede scanner te vinden.

Ik heb Avast, tevreden over :)

Wat een boel n00bs hier.

Virus scanner = voor n00bs.

Waarom? Zijn systeembeheerders en ict-ers n00bs?
Ze lopen altijd achter de feiten aan. Het grootste gevaar is de gebruiker die overal op klikt en dan kan een virusscan helpen tegen oude virussen. Het beste zou zijn als een gebruiker geen flash/java/etc gebruikt daardoor kunnen er geen exploits misbruikt worden.

Vaak genoeg moeten systeembeheerders virussen handmatig verwijderen via allemaal omslachtige manieren en ook veel virussen worden nooit gevonden.

Mooiste voorbeeld is de NSA die overal je gegevens vandaan tovert en in praktisch elke pc kan inbreken.

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:34 ----------

Dat zijn juist de grootste n00bs! :D

Gewoon geen rare mails openen of op freaky sites komen!
Reclame op een vertrouwde website kan ook een 'driveby' virus geven... was laatst gebeurt bij nu.nl

Meeste virussen die ik eruit pluk komen door java exploits en adobe exploits..

Zelfs een plaatje opslaan kan tegenwoordig al genoeg zijn.

Dat kom ik niet, ik download wel..Ziet er dan gewoon goed uit en uiteindelijk blijkt dat niet te zijn en Avast waarschuwt daar dan voor.
Systeembeheerders de grootste n00bs? Zorg jij er even voor dat een miljoenenbedrijf computers heeft die goed werken?

Ze lopen altijd achter de feiten aan. Het grootste gevaar is de gebruiker die overal op klikt en dan kan een virusscan helpen tegen oude virussen. Het beste zou zijn als een gebruiker geen flash/java/etc gebruikt daardoor kunnen er geen exploits misbruikt worden.

Vaak genoeg moeten systeembeheerders virussen handmatig verwijderen via allemaal omslachtige manieren en ook veel virussen worden nooit gevonden.

Mooiste voorbeeld is de NSA die overal je gegevens vandaan tovert en in praktisch elke pc kan inbreken.

Oke.

Hell hoe kom jij zo ongelofelijk wijs

Ja :roflol:
die zijn nog het ergst.

Ik heb net me e-mail geopend, ben nu ook IT'er :windup:

En bedankt :)

---------- Toegevoegd om 12:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:42 ----------

Er zit trouwens een verschil tussen een systeembeheerder, een ict-er en een it-er..

En bedankt :)

---------- Toegevoegd om 12:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:42 ----------

Er zit trouwens een verschil tussen een systeembeheerder, een ict-er en een it-er..

---------- Toegevoegd om 12:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:43 ----------

ict en it is geen verschil hoor.. systeembeheerder is een richting voor IT

Terug
Naar boven