XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

godver hoe moet ik nou aan m'n twaalf uur slaap komen :(

Vannacht wakker worden door knallen en toeteren.. auto in brand... aangestoken en eigenaar niet thuis...
Met de buren huis nat houden want was tegen de zijkant van hun huis en ons huis is eraan geschakeld. Duurde nog lang voor politie en brandweer er was.
Daarna geen oog meer dicht gedaan.... dan maar weer vroeg naar het werk...

op je moederbord waar de kabeltjes van je kast aangesloten worden: power button, reset button, hdd led, ...
die kabel van power button uittrekken en met een schroevendraaier contact maken tussen die 2 pinnetjes = signaal alsof je de power button ingedrukt hebt
Desktop PC kaput :( Moet wel of de voeding zijn, of de aan-uit knop.

niets beeld meer? geen startup logo of bios?
al eens een ander scherm geprobeerd als test?
als je onboard videokaart en aparte videokaart hebt, je scherm eens aansluiten op die onboard videokaart?

desnoods alles afkoppelen, enkel moederbord, cpu en ram erin en kijken wat ie al of niet doet

steek er bvb eens hiren's bootcd in of een lint minux livecd om te zien of dat iets doet...

op je moederbord waar de kabeltjes van je kast aangesloten worden: power button, reset button, hdd led, ...
die kabel van power button uittrekken en met een schroevendraaier contact maken tussen die 2 pinnetjes = signaal alsof je de power button ingedrukt hebt

niets beeld meer? geen startup logo of bios?
al eens een ander scherm geprobeerd als test?
als je onboard videokaart en aparte videokaart hebt, je scherm eens aansluiten op die onboard videokaart?

desnoods alles afkoppelen, enkel moederbord, cpu en ram erin en kijken wat ie al of niet doet

steek er bvb eens hiren's bootcd in of een lint minux livecd om te zien of dat iets doet...
Heb geen beeld meer nee, geen bios of startup logo. Heb geen ander scherm getest, maar dat zou ook niet uit moeten maken want er gaat gewoonweg niets draaien in m'n PC als ik hem aandruk. Het is niet zo dat hij wel aan gaat maar dat ik het niet zie op het scherm omdat het scherm het niet zou doen.

Denk dat ik hem maar even naar een computerwinkel breng aangezien ik er gewoon te weinig verstand van heb om er zelf mee aan het klooien te gaan.

Omw to huisartsenpost, bloed prikken.:(

Heb geen beeld meer nee, geen bios of startup logo. Heb geen ander scherm getest, maar dat zou ook niet uit moeten maken want er gaat gewoonweg niets draaien in m'n PC als ik hem aandruk. Het is niet zo dat hij wel aan gaat maar dat ik het niet zie op het scherm omdat het scherm het niet zou doen.

Denk dat ik hem maar even naar een computerwinkel breng aangezien ik er gewoon te weinig verstand van heb om er zelf mee aan het klooien te gaan.

Lijkt mij ook het beste. Als ie totaal niet doorstart en ook geen geluiden maakt dan is er sowieso iets fysiek stuk. Kan bijna niet missen.

Kom uit een cut en ben nu paar weken aan het bulken. Vandaag werd het me pijnlijk duidelijk dat mijn buik nogal opgezwollen staat van al het eten. VP is ook een beetje gestegen dus...

RIP sixpack...

Dikke wallen van het < 2pm opstaan :(

Woensdag :heart:

schouderaids

Laatste dag van mijn vakantie vandaag... :treuren:

Mn pa ligt aan het Gardameer op intensief van het ziekenhuis met urineweg-infectie die zn nieren blokkeert, en die hij al 2 keer heeft gehad.

@Galen Heb jij enig idee hoe een belachelijk hoog testosteron voor een 60 jarige invloed kan hebben op het imuunsysteem?

Mn pa ligt aan het Gardameer op intensief van het ziekenhuis met urineweg-infectie die zn nieren blokkeert, en die hij al 2 keer heeft gehad.

@Galen Heb jij enig idee hoe een belachelijk hoog testosteron voor een 60 jarige invloed kan hebben op het imuunsysteem?
Is eerlijk gezegd bijna niets over bekend naar mijn weten. Zijn een paar super kleine studies gedaan waarbij ze hebben gekeken naar wat bloedwaardes en NK-activiteit, maar lijkt bijna geen reet uit te maken.

Urineweginfecties komen verder simpelweg vrij vaak voor bij ouderen.

Edit: had hier tijd geleden dit over gepost:
Laat ik vooropstellen dat onderzoek hieromtrent vrij schaars is, maar wat erover bekend is is het volgende:

1. In een kleinschalige observationele studie [1] met een groep bodybuilders die een eigen kuurregime volgde werd het volgende gevonden t.o.v. de controlegroep (eveneens bodybuilders):
    1. Er werden geen verschillen gevonden in het totaal aantal lymfocyten, noch in de subtypes (T-lymfocyten, helper-T-lymfocyten, cytotoxische T-lymfocyten en geactiveerde T-lymfocyten).

2. Een verhoogde lymfocytenproliferatie in reactie op Concanavaline-A, maar niet in reactie op drie andere mitogenen.

3. NK-activiteit was verhoogd, maar super kleine sample (5 steroiden gebruikers en 2 niet-steroide gebruikers)

4. Een verlaagde serumconcentratie van IgG, IgM en IgA.
  2. Een andere kleinschalige studie [2] met een groep ‘power athletes’ die een eigen kuurregime volgde werd het volgende gevonden t.o.v. de controlegroep (eveneens ’power athletes’):
    1. Een stijging van het totaal aantal leukocyten
  3. In een dodgy dubbelblind placebo-gecontroleerd onderzoek [3] waarbij 3.5 mg/kg testosteron enanthaat werd toegediend per (ik neem aan week, het is echt een kut studie) werd het volgende gevonden t.o.v. de placebogroep:
    1. Een daling van NK-activiteit in reactie op een 10 seconde cycle test (placebogroep had een stijging)

2. Geen verschil in lymfocytenaantal

En dat zijn zo snel de enige klinische studies die ik vind (in m'n dropbox). Er is nog wel een berg in vitro-data en in vivo-data (van met name knaagdieren), maar ik vind niet dat je daaruit conclusies kunt trekken. En in alle eerlijkheid, uit wat veranderingen in dit soort bloedwaarden wordt het ook moeilijk conclusies trekken.

(knip)

[1]. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2674590

[2] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3995222

[3] http://www.smas.org/2-kongres/papers/11371.pdf

Terug
Naar boven