AndroidHealthClinic

Sticky AAS-boek: Bonds Androgene Anabole Steroïden

Bezoekers in dit topic

En AAS kon geen invloed wat betreft je imuunsysteem zijn geweest waardoor uberhaupt die infectie opspeelde?
Nee, als je het virus oploopt dan wordt je er toch wel ziek van. Gezien je eerst antistoffen moet bezitten om tegen een bepaald virus weerstand te kunnen bieden.
 
En AAS kon geen invloed wat betreft je imuunsysteem zijn geweest waardoor uberhaupt die infectie opspeelde?

Die kans is natuurlijk altijd aanwezig, al formuleer je het wat ongelukkig. Door (structureel) AAS gebruik kan je weerstand/immuun systeem inderdaad verzwakt zijn, waarvoor een virus infectie meer kans krijgt om symptomen te veroorzaken.

Desalniettemin, hoeft het niet zo te zijn. Maar imo is het toevalligheidsgehalte hier wel wat hoog. We zullen het alleen nooit weten, of Denny ook zonder AAS dit ziektebeeld zou hebben vertoond.
 
Nee, als je het virus oploopt dan wordt je er toch wel ziek van. Gezien je eerst antistoffen moet bezitten om tegen een bepaald virus weerstand te kunnen bieden.

Ik weet niet of je dit zo stellig kunt zeggen, maar snap wel waar je vandaan komt als AAS gebruiker. Het is herkenbaar :D

Door een verminderde weerstand, kan het zijn dat je lichaam meer moeite heeft met het bestrijden van het virus. Dus indirect zal er zomaar een verband kunnen zijn.
 
Ik weet niet of je dit zo stellig kunt zeggen, maar snap wel waar je vandaan komt als AAS gebruiker. Het is herkenbaar :D

Door een verminderde weerstand, kan het zijn dat je lichaam meer moeite heeft met het bestrijden van het virus. Dus indirect zal er zomaar een verband kunnen zijn.
Wat je zegt over verminderde weerstand kan wat van kloppen inderdaad. Het verschil zal dan zitten in de de mate waarin de symptomen zich uiten. Toch heb ik wel begrepen van de arts dat de symptomen heel goed passen bij het ziektebeeld dat bekend is bij dit virus en mijn leeftijdscategorie. Los van het feit of ik wel of niet AAS gebruik, daar een niet AAS gebruiker ook momenten kan hebben van verminderde weerstand. Of mijn ziekte zonder leverontsteking was gepasseerd wanneer ik geen AAS had gebruikt blijft dan ook moeilijk zeggen.
Maar dat je (na besmetting) ziek gaat worden van een virus waar je geen antistoffen voor hebt is onvermijdelijk.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Nee, als je het virus oploopt dan wordt je er toch wel ziek van. Gezien je eerst antistoffen moet bezitten om tegen een bepaald virus weerstand te kunnen bieden.
Zo simpel is het niet danny. We weten veel, maar wat voor effect testosteron heeft op het immuunsysteem is niet zo uitgebreid onderzocht. Alleen het feit al dat alles in het lichaam gereguleerd wordt door signaalstoffen zoals testosteron, geloof ik wel degelijk dat dit een significant verschil veroorzaakt op het immuunsysteen indien dit in grote, onnatuurlijke porpoties worden toegedient in het lichaam wat het geval is bij bodybuilders.
 
Er is volgens mij geen enkel onderzoek die naar klinische uitkomstmaten heeft gekeken die betrekking hebben op het immuunsysteem, alleen surrogaatmarkers zoals NK-activiteit, seruminterleukinesconcentratie, WBC-aantal, etc. Ik ken eerlijk gezegd zelfs geeneens dierlijk onderzoek wat daarnaar heeft gekeken. Daarbij komt nog dat zowel in vitro-onderzoek als in vivo-onderzoek heeft laten zien dat het effect niet alleen afhangt van dosering, maar ook van duur van blootstelling en het type AAS. Mijn eigen ervaring is alleszins dat AAS gebruikende bodybuilders niet vaker ziek zijn dan niet-AAS gebruikende bodybuilders.

Al ben ik hier nooit echt ingedoken zoals met andere dingen, dus ik hou me aanbevolen.
 
zojuist je boek besteld ben erg benieuwd
 
Er is volgens mij geen enkel onderzoek die naar klinische uitkomstmaten heeft gekeken die betrekking hebben op het immuunsysteem, alleen surrogaatmarkers zoals NK-activiteit, seruminterleukinesconcentratie, WBC-aantal, etc. Ik ken eerlijk gezegd zelfs geeneens dierlijk onderzoek wat daarnaar heeft gekeken. Daarbij komt nog dat zowel in vitro-onderzoek als in vivo-onderzoek heeft laten zien dat het effect niet alleen afhangt van dosering, maar ook van duur van blootstelling en het type AAS. Mijn eigen ervaring is alleszins dat AAS gebruikende bodybuilders niet vaker ziek zijn dan niet-AAS gebruikende bodybuilders.

Al ben ik hier nooit echt ingedoken zoals met andere dingen, dus ik hou me aanbevolen.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een hypothese dat testosteron een positief effect heeft op de productie van immuuncellen, althans, kwantitatief. Testosteron is een mannelijke hormoon dat verschillende processen induceert. Bij hoge hoeveelheden testosteron ontstaat er meer lichaamsmassa in de vorm van spier. Dan is het toch ook logisch dat er meer afweercellen geproduceerd wordt. Maar dat moet uitgezocht worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf bijvoorbeeld een hypothese dat testosteron een positief effect heeft op de productie van immuuncellen, althans, kwantitatief. Testosteron is een mannelijke hormoon dat verschillende processen induceert. Bij hoge hoeveelheden testosteron ontstaat er meer lichaamsmassa in de vorm van spier. Dan is het toch ook logisch dat er meer afweercellen geproduceerd wordt. Maar dat moet uitgezocht worden.
Galen, zou dit geen goede onderzoek zijn gericht tegen kanker? Indien test idd de productie van meer immuuncellen induceert, zou dit dan geen positief effect kunnen hebben bij een behandeling van kanker? Huidige kankerterapiën zijn gebaseerd op chemotherapie (induceren van apoptose bij voornamelijk kankercellen en in mindere mate niet-kanker cellen), radiotherapie en chirurgie. Men is nu bezig om het immuunsysteem bij de strijd tegen kanker erbij te betrekken. Per slot van rekening is deze ziekte een gevolg van het falen van het immuunsysteem. Door meer T, B, NK (etc) cellen te produceren t.g.v. test, zou dit statistisch gezien een snellere interactie veroorzaken tussen immuuncellen en kankercellen. Uiteraard moet er de nodige gedaan worden aan de immuuncellen aangezien deze falen bij de detectie van kankercellen. Test kan, indien bewezen wordt dat het ertoe leidt tot meer productie van immuuncellen, een belangrijk middel worden bij het bestrijden van kankercellen d.m.v. het immuunsysteem. Gaan we subsidie aanvragen Galen? Kunnen we beiden direct promoveren. Mss komt onze onderzoek nog in Cell of andere wetenschappelijke bladen. Lool.
 
Galen, zou dit geen goede onderzoek zijn gericht tegen kanker? Indien test idd de productie van meer immuuncellen induceert, zou dit dan geen positief effect kunnen hebben bij een behandeling van kanker? Huidige kankerterapiën zijn gebaseerd op chemotherapie (induceren van apoptose bij voornamelijk kankercellen en in mindere mate niet-kanker cellen), radiotherapie en chirurgie. Men is nu bezig om het immuunsysteem bij de strijd tegen kanker erbij te betrekken. Per slot van rekening is deze ziekte een gevolg van het falen van het immuunsysteem. Door meer T, B, NK (etc) cellen te produceren t.g.v. test, zou dit statistisch gezien een snellere interactie veroorzaken tussen immuuncellen en kankercellen. Uiteraard moet er de nodige gedaan worden aan de immuuncellen aangezien deze falen bij de detectie van kankercellen. Test kan, indien bewezen wordt dat het ertoe leidt tot meer productie van immuuncellen, een belangrijk middel worden bij het bestrijden van kankercellen d.m.v. het immuunsysteem. Gaan we subsidie aanvragen Galen? Kunnen we beiden direct promoveren. Mss komt onze onderzoek nog in Cell of andere wetenschappelijke bladen. Lool.

Laat ik vooropstellen dat onderzoek hieromtrent vrij schaars is, maar wat erover bekend is is het volgende:

  1. In een kleinschalige observationele studie [1] met een groep bodybuilders die een eigen kuurregime volgde werd het volgende gevonden t.o.v. de controlegroep (eveneens bodybuilders):
    1. Er werden geen verschillen gevonden in het totaal aantal lymfocyten, noch in de subtypes (T-lymfocyten, helper-T-lymfocyten, cytotoxische T-lymfocyten en geactiveerde T-lymfocyten).

    2. Een verhoogde lymfocytenproliferatie in reactie op Concanavaline-A, maar niet in reactie op drie andere mitogenen.

    3. NK-activiteit was verhoogd, maar super kleine sample (5 steroiden gebruikers en 2 niet-steroide gebruikers)

    4. Een verlaagde serumconcentratie van IgG, IgM en IgA.
  2. Een andere kleinschalige studie [2] met een groep ‘power athletes’ die een eigen kuurregime volgde werd het volgende gevonden t.o.v. de controlegroep (eveneens ’power athletes’):
    1. Een stijging van het totaal aantal leukocyten
  3. In een dodgy dubbelblind placebo-gecontroleerd onderzoek [3] waarbij 3.5 mg/kg testosteron enanthaat werd toegediend per (ik neem aan week, het is echt een kut studie) werd het volgende gevonden t.o.v. de placebogroep:
    1. Een daling van NK-activiteit in reactie op een 10 seconde cycle test (placebogroep had een stijging)

    2. Geen verschil in lymfocytenaantal

En dat zijn zo snel de enige klinische studies die ik vind (in m'n dropbox). Er is nog wel een berg in vitro-data en in vivo-data (van met name knaagdieren), maar ik vind niet dat je daaruit conclusies kunt trekken. En in alle eerlijkheid, uit wat veranderingen in dit soort bloedwaarden wordt het ook moeilijk conclusies trekken.


Tot slot komt nog dat kankercellen niet niet opgepikt worden door het immunsysteem omdat er te weinig cellen van het immuunsysteem zijn om een interactie aan te gaan. Dat is het probleem niet. Het probleem is vooral dat kankercellen zo zijn ontwikkeld dat ze de cellen van het immuunsysteem niets met ze doen. Veel soorten kanker brengen bijv. celmembraaneiwiten tot expressie die geactiveerde T-cellen remmen. Daarbij komt dat een therapie die het eigen immuunsysteem richt op kankercellen bijzonder specifiek moet zijn, anders krijg je auto-immuunreacties. Dit wordt overigens al toegepast, zo zijn er voor sommige kankersoorten antilichamen ontwikkeld die kunnen worden toegediend die zeer specifiek zijn voor de betreffende kankercellen, waardoor het immuunsysteem die herkend zonder de eigen cellen aan te vallen. Er zullen ongetwijfeld nog talloze andere dingen zijn die hier een rol bij spelen, ik ben niet zo heel bekend met het immuunsysteem of kanker. Zijn trouwens wel vrij recente ontwikkelingen allemaal als je bedenkt dat het immunologie boek dat ik heb liggen uit 2009 bijna geen woord rept over de rol van het immuunsysteem in kanker.

Wordt geen publicatie in Cell :( Blijft bij JISSN :(


[1]. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2674590

[2] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3995222

[3] http://www.smas.org/2-kongres/papers/11371.pdf
 
Laatst bewerkt:
Laat ik vooropstellen dat onderzoek hieromtrent vrij schaars is, maar wat erover bekend is is het volgende:

  1. In een kleinschalige observationele studie [1] met een groep bodybuilders die een eigen kuurregime volgde werd het volgende gevonden t.o.v. de controlegroep (eveneens bodybuilders):
    1. Er werden geen verschillen gevonden in het totaal aantal lymfocyten, noch in de subtypes (T-lymfocyten, helper-T-lymfocyten, cytotoxische T-lymfocyten en geactiveerde T-lymfocyten).

    2. Een verhoogde lymfocytenproliferatie in reactie op Concanavaline-A, maar niet in reactie op drie andere mitogenen.

    3. NK-activiteit was verhoogd, maar super kleine sample (5 steroiden gebruikers en 2 niet-steroide gebruikers)

    4. Een verlaagde serumconcentratie van IgG, IgM en IgA.
  2. Een andere kleinschalige studie [2] met een groep ‘power athletes’ die een eigen kuurregime volgde werd het volgende gevonden t.o.v. de controlegroep (eveneens ’power athletes’):
    1. Een stijging van het totaal aantal leukocyten
  3. In een dodgy dubbelblind placebo-gecontroleerd onderzoek [3] waarbij 3.5 mg/kg testosteron enanthaat werd toegediend per (ik neem aan week, het is echt een kut studie) werd het volgende gevonden t.o.v. de placebogroep:
    1. Een daling van NK-activiteit in reactie op een 10 seconde cycle test (placebogroep had een stijging)

    2. Geen verschil in lymfocytenaantal

En dat zijn zo snel de enige klinische studies die ik vind (in m'n dropbox). Er is nog wel een berg in vitro-data en in vivo-data (van met name knaagdieren), maar ik vind niet dat je daaruit conclusies kunt trekken. En in alle eerlijkheid, uit wat veranderingen in dit soort bloedwaarden wordt het ook moeilijk conclusies trekken.


Tot slot komt nog dat kankercellen niet niet opgepikt worden door het immunsysteem omdat er te weinig cellen van het immuunsysteem zijn om een interactie aan te gaan. Dat is het probleem niet. Het probleem is vooral dat kankercellen zo zijn ontwikkeld dat ze de cellen van het immuunsysteem niets met ze doen. Veel soorten kanker brengen bijv. celmembraaneiwiten tot expressie die geactiveerde T-cellen remmen. Daarbij komt dat een therapie die het eigen immuunsysteem richt op kankercellen bijzonder specifiek moet zijn, anders krijg je auto-immuunreacties. Dit wordt overigens al toegepast, zo zijn er voor sommige kankersoorten antilichamen ontwikkeld die kunnen worden toegediend die zeer specifiek zijn voor de betreffende kankercellen, waardoor het immuunsysteem die herkend zonder de eigen cellen aan te vallen. Er zullen ongetwijfeld nog talloze andere dingen zijn die hier een rol bij spelen, ik ben niet zo heel bekend met het immuunsysteem of kanker. Zijn trouwens wel vrij recente ontwikkelingen allemaal als je bedenkt dat het immunologie boek dat ik heb liggen uit 2009 bijna geen woord rept over de rol van het immuunsysteem in kanker.

Wordt geen publicatie in Cell :( Blijft bij JISSN :(


[1]. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2674590

[2] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3995222

[3] http://www.smas.org/2-kongres/papers/11371.pdf
İnderdaad, bij patienten die nog niet behandeld zijn met chemo is het inderdaad onnodig om nog meer immuuncellen te hebben aangezien er in het lichaam ruimschoots voldoende ervan aanwezig is. Maar chemo tast daarentegen wel veel afweercellen aan. Indien test inderdaad een significant verschil uitmaakt bij de productie van immuuncellen, dan zou dit voor deze groep een enorme stimulans zijn. Hetzelfde geldt voor leukemie patiënten die na afloop van hun behandeling geen immuuncellen meer over hebben. Dat test een negatief bijeffect zou kunnen veroorzaken bij kanker patiënten, denk dan bijvoorbeeld aan snellere tumorgroei, is een ander verhaal.

Maar ach, wij als snotneuzen zullen vast niet de eerste zijn die hier aan gedacht hebben. Het zal dus vast geen succes zijn, anders hadden we dit wel terug gezien in de praktijk.[emoji28]
 
Inmiddels is het zo'n jaar geleden dat ik mijn boek over AAS heb gepubliceerd. Met enige trots kan ik vermelden dat het boek nu na een jaar bij meer dan 100 mensen op de boekenplank ligt (of althans, ik hoop dat ie daar een plekje heeft gekregen bij allen). Het hoofdstuk van hepatotoxiciteit in dit boek bevat veel originele informatie die ik uiteindelijk heb kunnen publiceren in een journal: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0306987716302158.

In de tussentijd heb ik niet stilgezeten. Vlak voor het uitbrengen van mijn AAS-boek (juni 2015) was ik al begonnen met het schrijven van een supplementenboek. Nu ruim een jaar later ben ik in een serieus gevorderd stadium van dit boek. Elite members zijn hier al langer van op de hoogte, daar ik een 'logje' bijhoudt in de elitesectie over dit boek. Het doel van het supplementenboek is, om net als bij het AAS-boek, te voorzien in de behoefte aan een supplementenboek op academisch niveau. Zoals je van me gewend kunt zijn zal dit boek ook vele inline-referenties bevatten. Op het moment van schrijven telt deze zelfs al meer referenties dan mijn AAS-boek (380 in totaal). Een gedeelte van het boek, waarin ik mTORC1-signalering behandel, heb ik enkele maanden geleden ook gepubliceerd in een journal: https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-016-0118-y. Deze hoge kwaliteit probeer ik dan ook overal in het boek door te zetten.

Het supplementenboek is opgesplitst in twee delen. In het eerste deel neem ik je mee in de fysiologie van de mens die relevant is voor voedingssupplementen. Dit deel bevat vier hoofdstukken die gaan over: 1) spierfysiologie, 2) de energiesystemen, 3) absorptie, metabolisme en veiligheid, en 4) moleculaire mechanismen van spiergroei. In het tweede deel van het boek behandel ik, op een systematische manier, individueel enkele voedingssupplementen waarvan aanwijzingen zijn dat zij een positief effect hebben op de lichaamscompositie. Van ieder van deze supplementen begin ik met een korte inleiding, waarna ik overga op zaken als de biosynthese, absorptie-, metabolisme- en excretie-eigenschappen van het supplement. Alles wat hier aan bod komt sluit nauw aan op de kennis die je hebt opgedaan in het eerste deel van het boek. Zo krijg je een goed beeld van hoe een supplement dat je doorslikt uiteindelijk bij je spieren terechtkomt en hoe het ook weer wordt afgebroken en uitgescheiden. Hierna behandel ik van ieder supplement de werkingsmechanismen. De daarop volgende sectie behandelt de klinische resultaten. Wat is het effect van het supplement op atleten? Welke resultaten zijn er gevonden in studies? Ik probeer hierbij een zo goed mogelijk overzicht van de literatuur te presenteren. Aansluitend behandel ik in een sectie de veiligheid van een supplement. Immers zul je de risico's moeten kunnen afwegen aan de baten. Tot slot vat ik de kern van alles nog even samen in de conclusie en hier komen ook doseringsprotocollen die gehanteerd kunnen worden.

Om de informatie zo goed mogelijk te presenteren probeer ik het geheel rijkelijk te voorzien van tabellen, afbeeldingen, en kaders die extra informatie bevatten over iets wat in de tekst behandeld wordt. Ik hoop dan ook de kwaliteit van het AAS-boek te overtreffen. Onderstaand wat knip-en-plak-werk uit het boek voor een impressie van de inhoud.

Voorbeeld van een stuk van een inleiding:
voorbeeld_inleiding.png


Voorbeeldstuk van een sectie over absorptie:
voorbeeldstuk_absorptie.png


Afbeeldingen om concepten te verduidelijken en de tekst te begeleiden:
voorbeeld_afbeeldingen.png


Kaders om bepaalde elementen uit de tekst toe of uit te lichten:
voorbeeld_kaders.png


Tabellen om data samen te vatten en overzichtelijk te maken:
tabel_tmg.png
 
Nice! Je boek ligt bij mij in de spoetschool. Ga deze zeker ook aanschaffen als het zo ver is.
 
Galen, is je boek ook goed te begrijpen voor leken?
 
Ook deze keer ben ik van de partij. :thumb:
 
Heeft dr de Ronde je boek trouwens ook gekocht vraag ik me af. :)
 
Back
Naar boven