XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Een oude bekende laten weten dat ik terug wel af en toe een fuifje zou willen doen volgend jaar met die nieuwe 500 euro onbelast-wet. Vraag ik hoeveel het schuift, 75 euro en 6 consumpties... Voor +- 7 uur nachtwerk in het weekend...

Is de hele portierswereld aan de galemiezen?

Een oude bekende laten weten dat ik terug wel af en toe een fuifje zou willen doen volgend jaar met die nieuwe 500 euro onbelast-wet. Vraag ik hoeveel het schuift, 75 euro en 6 consumpties... Voor +- 7 uur nachtwerk in het weekend...

Is de hele portierswereld aan de galemiezen?
Per uur lijkt me prima.

Meeste portiers die nu nog poen scheppen werken enkele uurtjes aangegeven en de rest in het zwart.

3uur is het trukje. Alleen ben ik nu ambtenaar, ik kan niet meer als portier werken.

Vanaf volgend jaar kan het als "vrijwilliger" op fuifen van non-profits... Vroeger was het 3 keer per jaar als vrijwilliger inschrijven en dan schrappen na de job als je geen controle hebt gehad, maar dat kan ik nu niet meer riskeren.

Laatst bewerkt:
Om op uwe smoel te laten kloppen. Niet echt. Ik had vroeger 12.5 euro per uur + drinkgeld en dat maakte de avond goed.

Nu mag je in belgie zelfs geen drinkgeld meer aanvaarden.

De portiers zijn nu ook vaak gewone bewakingsagenten die voor één of ander bedrijf werken.
Vraag me af hoe sommige van die gasten iemand gaan buiten krijgen

Werd weer gebeld door 'deurwaarder' nadat gister vriendelijk verzocht had op te houden met mailtjes en brieven te sturen omdat ik anders hun computer ergens zou stoppen waar de zon niet scheen.

Toen politie gebeld die zeiden dat aangifte kon doen omdat ze al 5 jaar lang zitten te zeiken en sinds 2 jaar praktisch wekelijks bellen of mailtjes/brieven sturen.

Dus toen weer deurwaarder gebeld, die zei dat ik het 'contact verbod' per mail kon sturen naar het zelfde adres en dat ik misschien andere bewoording moest gebruiken :roflol:

Wat een mong*len bedrijf eigenlijk, alsof ik na 100 brieven opeens wel zou gaan betalen.

Om op uwe smoel te laten kloppen. Niet echt. Ik had vroeger 12.5 euro per uur + drinkgeld en dat maakte de avond goed.

Nu mag je in belgie zelfs geen drinkgeld meer aanvaarden.

De portiers zijn nu ook vaak gewone bewakingsagenten die voor één of ander bedrijf werken.

Heb je vroeger dan problemen ondervonden in het uitoefenen van je job als portier? Ik stel die vraag omdat je niet zo groot bent.

Ik ben zelf maar 1m74 (mijn topstats: +- 91kg op 10%) en vond mezelf al te klein om als portier te werken. Hoe pakte jij dat dan aan als er problemen waren?

Ps: ik ben een Belg en ik blijf, wanneer ik uitga, nog steeds drinkgeld (2 EUR) geven aan de portier. Je ziet dat die mannen dat accepteren, vooral als ze 35+ zijn :)

Heb je vroeger dan problemen ondervonden in het uitoefenen van je job als portier? Ik stel die vraag omdat je niet zo groot bent.

Ik ben zelf maar 1m74 (mijn topstats: +- 91kg op 10%) en vond mezelf al te klein om als portier te werken. Hoe pakte jij dat dan aan als er problemen waren?

Die lui zijn toch dronken, vaak fl*kkeren ze met 1 duwtje al om :roflol:

Een beetje slimme chef selecteert daarop. Ik stond toen ik fuiven deed voor G4S was dat met een vast groepje van mannen die tenminste er als iets uitzagen. Het merendeel kon ook vechten.

Toen ik portierde 164 cm 78 kg 10%

Ik kon het vaak met woorden oplossen. En als dat niet lukte hielp een goede conditie wel.
3 x de week thai box 3 x per week joggen 1x de week zwemmen 5 x de week in de gym.

Maar als er dan problemen waren kon je er nog op kloppen zonder al te veel problemen achteraf.

En een reputatie kan ook helpen

Heb ook paar keer veel geluk gehad dat wel. Als enige portier op een r en b fuif was niet zo een goed idee 5 tegen 1

Een beetje slimme chef selecteert daarop. Ik stond toen ik fuiven deed voor G4S was dat met een vast groepje van mannen die tenminste er als iets uitzagen. Het merendeel kon ook vechten.
Ik heb er al veel gezien die enkel goed waren voor in de c&a te staan. En heb het ook gehoord van maten in de bewaking dat er vaak mensen staan die er eigenlijk niks te zoeken hebben.

Toen ik portierde 164 cm 78 kg 10%

Ik kon het vaak met woorden oplossen. En als dat niet lukte hielp een goede conditie wel.
3 x de week thai box 3 x per week joggen 1x de week zwemmen 5 x de week in de gym.

Maar als er dan problemen waren kon je er nog op kloppen zonder al te veel problemen achteraf.

En een reputatie kan ook helpen

Heb ook paar keer veel geluk gehad dat wel. Als enige portier op een r en b fuif was niet zo een goed idee 5 tegen 1

Naar die fuiven komt dan ook 'speciaal' volk. Als ge er zo enen wil buitenzetten keren er zich plots 10 tegen je.

Ps: ik ben een Belg en ik blijf, wanneer ik uitga, nog steeds drinkgeld (2 EUR) geven aan de portier. Je ziet dat die mannen dat accepteren, vooral als ze 35+ zijn :)

PM @Davy W
Jeugdvriend en voormalig collega, hij is niet groot(wel teringbreed) maar iedereen ging toch uit de weg. Het kan ook gewoon uitstraling zijn... Maar misschien wilt hij tips delen.

PM @Davy W
Jeugdvriend en voormalig collega, hij is niet groot(wel teringbreed) maar iedereen ging toch uit de weg. Het kan ook gewoon uitstraling zijn... Maar misschien wilt hij tips delen.

Mijn vrouwtje en ik gaan komend jaar proberen om zwanger te worden. De 'dromen' om portier te worden liggen dus achter me :) Sowieso sinds ik 'natty' ben, is mijn fysiek al een stuk minder breed.

Ik heb er al veel gezien die enkel goed waren voor in de c&a te staan. En heb het ook gehoord van maten in de bewaking dat er vaak mensen staan die er eigenlijk niks te zoeken hebben.

Klopt, maar again, een beetje baas zet die niet in op evenementen/fuiven.
Ik heb ook leuke verhalen over slechte bazen die het wel probeerden. De security van de Kreuners waar ze een hoop man die niet aan hun uren kwamen inzetten, zonder dranghekken...

Terug
Naar boven