XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #116.203
Voel me al paar dagen bagger alsof ik een griepje ga krijgen. Heb nog geen verhoging, maar zo voelt het al wel. Spierpijn, koude rillingen. Ook lekker bruine meuk uit m'n neus, misschien dat het een beetje ontstoken aan het raken is.

• #116.204
Voel me al paar dagen bagger alsof ik een griepje ga krijgen. Heb nog geen verhoging, maar zo voelt het al wel. Spierpijn, koude rillingen. Ook lekker bruine meuk uit m'n neus, misschien dat het een beetje ontstoken aan het raken is.
Even wat keta erin

• #116.207
The Game Changers docu gekeken op Netflix, dat zet me aardig aan het denken.
Ik heb al eens een 3 maanden vleesvervangers gebruikt.
Maar dit gaat even iets verder. Een totale ban op consumptie van dierlijke producten.
Dus geen kip, vlees, vis, ei, melkproducten etc.

Green Protein maar eens gaan proberen.

• #116.209
The Game Changers docu gekeken op Netflix, dat zet me aardig aan het denken.
Ik heb al eens een 3 maanden vleesvervangers gebruikt.
Maar dit gaat even iets verder. Een totale ban op consumptie van dierlijke producten.
Dus geen kip, vlees, vis, ei, melkproducten etc.

Green Protein maar eens gaan proberen.
Waarom zou je dat doen? Geen dierlijke producten? Heb de docu niet gezien btw en ook niet van plan. Maar wel benieuwd naar de waarom.

• #116.212
Veel cherry picking en áltijd doen alsof vlees eten "ongezond/suboptimaal" is.

Ethiek even buiten beschouwing gelaten.

Zaten ook gewoon een paar domme vergelijkingen in.
Begon al met dat mensen dachten dat je van vlees energie kreeg maar je daarvoor beter koolhydraten kunt eten dus geen vlees meer.
Toen lieten ze wat topatleten zien die het goed deden op een vegan dieet, hartstikke mooi maar er zijn naast die paar vegans duizenden topatleten die het ook goed doen op een dieet met vlees.
Nog een stukje over dat vlees omgezet zou worden tot glucose in het lichaam.. maar dat je daarvoor dus ook beter koolhydraten kunt eten ipv vlees. Goh echt..
En ze hadden het telkens over vlees van KFC, mcdonalds en burger king enz al die fastfood restaurants daar in murica.
Dat je beter het voer van de dieren kunt eten ipv de dieren zelf omdat als je het voer eet dat je dan dezelfde voedingswaarden binnenkrijgt, vergeten ze er wel bij te zeggen dat je dan 100x zoveel moet eten.
Sommige aspecten waren vast ook goed bijvoorbeeld met dat bloed, kan ik niet echt wat over zeggen maar overall vond ik het niet zo'n beste docu.

• #116.213
Zaten ook gewoon een paar domme vergelijkingen in.
Begon al met dat mensen dachten dat je van vlees energie kreeg maar je daarvoor beter koolhydraten kunt eten dus geen vlees meer.
Toen lieten ze wat topatleten zien die het goed deden op een vegan dieet, hartstikke mooi maar er zijn naast die paar vegans duizenden topatleten die het ook goed doen op een dieet met vlees.
Nog een stukje over dat vlees omgezet zou worden tot glucose in het lichaam.. maar dat je daarvoor dus ook beter koolhydraten kunt eten ipv vlees. Goh echt..
En ze hadden het telkens over vlees van KFC, mcdonalds en burger king enz al die fastfood restaurants daar in murica.
Dat je beter het voer van de dieren kunt eten ipv de dieren zelf omdat als je het voer eet dat je dan dezelfde voedingswaarden binnenkrijgt, vergeten ze er wel bij te zeggen dat je dan 100x zoveel moet eten.
Sommige aspecten waren vast ook goed bijvoorbeeld met dat bloed, kan ik niet echt wat over zeggen maar overall vond ik het niet zo'n beste docu.
Een docu maken over hoe je het ook goed kan doen op een vegan dieet is te veel gevraagd. Het "vlees bashen" moet er altijd bij zijn :')

• #116.214
Een docu maken over hoe je het ook goed kan doen op een vegan dieet is te veel gevraagd. Het "vlees bashen" moet er altijd bij zijn :')

Normaal kijk ik zulke docu's al niet eens maar las al stukken meer reacties, ook binnen mijn vriendenkring dat ze na deze docu toch eens na gingen denken om over te stappen.
Toen was ik toch wel benieuwd maar uiteindelijk toch tegengevallen. Maar blijkbaar zet de docu toch aan tot denken bij een groep mensen, al zal je dat altijd wel hebben natuurlijk.

• #116.215
Vond het stuk over doorbloeding wel opmerkelijk. En die erectietest ook. Bietensap drink ik al.

• #116.216
Veel cherry picking en áltijd doen alsof vlees eten "ongezond/suboptimaal" is.

Ethiek even buiten beschouwing gelaten.

eens. Al zijn er prima redenen om zo min mogelijk dierlijk eiwit te eten. Met name als het gaat over milieubelasting en dierenwelzijn.

• #116.217

vegan kan qua voedingsstoffen met wat moeite nog wel. Maar lekker vind ik wel echt een probleem. Deze week heel lekker vegan 5 gangendiner gehad, maar daar heb je dan wel een goede chefkok en een hele keukenbrigade bij. Af en toe een dag of gerecht is prima.

mezelf zou ik niet zonder melk, kaas eneieren willen. En vlees vind ik ook al veel te lekker. (Guilty)

• Like
Waarderingen: BB_
  • #116.218
Er was ooit een docu over de Mac. Degene die de docu maakte at een maand lang bij de Mac. Zodra ze vroegen of hij een groot menu wilde moest hij dat aannemen. Moet toch echt bekennen na het zien van de docu zn zin in de Mac te hebben, dat ik me die avond nog vol gevreten heb. :dunno:

• #116.219
Waarom zou je dat doen? Geen dierlijke producten? Heb de docu niet gezien btw en ook niet van plan. Maar wel benieuwd naar de waarom.
Kijk gewoon even die docu is echt wel interessant.
Maar in het kort. Door het vervangen van dierlijke producten, verlaagt je bloeddruk, verdwijnt de vetafzet in je aderen, verhoogt je libido, verhoogt de nachtelijke erectie met gemiddeld 450%, je energie wordt verhoogt, huid wordt schoner en nog wat andere zaken die goed voor je zijn.
Deze voordelen worden natuurlijk uitvergroot. Daarnaast zijn de vervuilende bijproducten van dieren een steeds groter wordend probleem voor de gehele bevolking. Dat alles zet mij ertoe om zoals aangegeven mijn eerdere overstap nu eens breder toe te passen.

• #116.220
Kijk gewoon even die docu is echt wel interessant.
Maar in het kort. Door het vervangen van dierlijke producten, verlaagt je bloeddruk, verdwijnt de vetafzet in je aderen, verhoogt je libido, verhoogt de nachtelijke erectie met gemiddeld 450%, je energie wordt verhoogt, huid wordt schoner en nog wat andere zaken die goed voor je zijn.
Deze voordelen worden natuurlijk uitvergroot. Daarnaast zijn de vervuilende bijproducten van dieren een steeds groter wordend probleem voor de gehele bevolking. Dat alles zet mij ertoe om zoals aangegeven mijn eerdere overstap nu eens breder toe te passen.
Ben best benieuwd hoe je voeding er dan uit zal zien. Ga je die een x loggen in je eigen log?

Overigens... ooit een green protein van XXL geproefd (chocolade) en smaakte best lekker. Wordt erg stevig qua structuur.

Terug
Naar boven