XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #116.221
Ben best benieuwd hoe je voeding er dan uit zal zien. Ga je die een x loggen in je eigen log?

Overigens... ooit een green protein van XXL geproefd (chocolade) en smaakte best lekker. Wordt erg stevig qua structuur.
Wordt wel na maart pas, ga nu richting mijn wedstrijd geen rare dingen veranderen.
Ik weet nu wat er gebeurt en wat de reactie van mijn lijf is.

En als ik ga starten met het uitsluiten van dierlijke producten dan laat ik me ook helemaal doorlichten bij mijn onderdeels arts.

Enne voor alle reactanten op mijn topic. Ik doe dit vanuit eigen overtuiging niet enkel vanuit het bekijken van deze docu.
De meeste "claims" zijn niet wetenschappelijk onderbouwt. Maar de reacties van de overstappers en hun gevoel dat ze meer energie hebben kan ik zeker wel onderschrijven. Dat gevoel had ik namelijk ook in die 3 maanden dat ik vleesvervangers gebruikte.

• #116.222
Kijk gewoon even die docu is echt wel interessant.
Maar in het kort. Door het vervangen van dierlijke producten, verlaagt je bloeddruk, verdwijnt de vetafzet in je aderen, verhoogt je libido, verhoogt de nachtelijke erectie met gemiddeld 450%, je energie wordt verhoogt, huid wordt schoner en nog wat andere zaken die goed voor je zijn.
Deze voordelen worden natuurlijk uitvergroot. Daarnaast zijn de vervuilende bijproducten van dieren een steeds groter wordend probleem voor de gehele bevolking. Dat alles zet mij ertoe om zoals aangegeven mijn eerdere overstap nu eens breder toe te passen.

Niet zo mijn ding. Dus heen behoefte te kijken.

Wel toevallig dat ik net iemand zie dat ook heeft geprobeerd maar juist ziek werd en klachten kreeg. En ja ze wist wat ze deed wbt aanvullende voedingsstoffen enz.
Nu weer dierlijk en vlees eten enz en weer fitter. Zal per persoon verschillen natuurlijk.

• #116.225
Niet zo mijn ding. Dus heen behoefte te kijken.

Wel toevallig dat ik net iemand zie dat ook heeft geprobeerd maar juist ziek werd en klachten kreeg. En ja ze wist wat ze deed wbt aanvullende voedingsstoffen enz.
Nu weer dierlijk en vlees eten enz en weer fitter. Zal per persoon verschillen natuurlijk.
Zo dat is wel vervelend zeg. Ik heb het ook wel gehad met bepaalde producten gebruiken en andere vermijden.
Laats geprobeerd zonder cafeïne en kreeg na twee dagen migraine aanvallen, niet funny gewoon.
En een keer dat je smaak in je mond verandert naar een ijzer smaak, weet niet meer wat dat was.
Dus je conclusie dat het per persoon verschilt is natuurlijk waarheid als een koe :p (om even wat vlees erin te gooien).

Als ik na maart ga starten zal ik het in mijn topic posten.

• #116.227
Vond het niet zo'n goede docu tbh
Het is echt een belachelijk slechte docu. Zoals 99% van de docus die over voeding gaan, helaas.

Waarom zou je dat doen? Geen dierlijke producten? Heb de docu niet gezien btw en ook niet van plan. Maar wel benieuwd naar de waarom.
Je mist niks. Het is zonde, je zou een prima docu kunnen maken over het onderwerp die wel gebalanceerd is en een goede weergave biedt van de wetenschap. Helaas wordt er altijd gekozen om extreem te cherry picken en een bijzonder onsmakelijke ongebalanceerde weergave neer te zetten. Maar ja, ergens weet iedereen wel dat je beter niet je voedingsadvies uit Netflix-documentaires kunt halen.

• #116.228
Het is echt een belachelijk slechte docu. Zoals 99% van de docus die over voeding gaan, helaas.

Je mist niks. Het is zonde, je zou een prima docu kunnen maken over het onderwerp die wel gebalanceerd is en een goede weergave biedt van de wetenschap. Helaas wordt er altijd gekozen om extreem te cherry picken en een bijzonder onsmakelijke ongebalanceerde weergave neer te zetten. Maar ja, ergens weet iedereen wel dat je beter niet je voedingsadvies uit Netflix-documentaires kunt halen.
Een goed gebalanceerde docu waarin geen 'schokkende' conclusies worden gemaakt trekt natuurlijk niet een grote hoeveelheid kijkers, en daar gaat het uiteindelijk (vaak) om.

• #116.229
Kijk gewoon even die docu is echt wel interessant.
Maar in het kort. Door het vervangen van dierlijke producten, verlaagt je bloeddruk, verdwijnt de vetafzet in je aderen, verhoogt je libido, verhoogt de nachtelijke erectie met gemiddeld 450%, je energie wordt verhoogt, huid wordt schoner en nog wat andere zaken die goed voor je zijn.
Deze voordelen worden natuurlijk uitvergroot. Daarnaast zijn de vervuilende bijproducten van dieren een steeds groter wordend probleem voor de gehele bevolking. Dat alles zet mij ertoe om zoals aangegeven mijn eerdere overstap nu eens breder toe te passen.
Kijk maar es de magic pil op netflix. Die beweren het tegenovergestelde.

• #116.230
Het nadeel van docu's is dat ze vaak maar 1 kant van alles belichten....

Maar dan alsnog. Denk dat het voor iedereen anders is hoe zijn/haar lijf op dit soort dingen reageert. Het blijft altijd proberen. Dierlijke eiwitten ja of nee.... het is net zoiets als dat sommigen "beter functioneren" op meer vetten en minder KH en eiwitten of op IF of IIFYM. Het blijft imo een combinatie van voorkeuren en wat wel of niet goed voor je voelt. Alles is persoonlijk.

Maar ik ben evengoed benieuwd wat iemand uit zijn keuze kan halen. Mogelijk zitten er wat keuzes bij die je zelf kan gebruiken en mogelijk ook niet.
@Ron-nie Ik ben echt wel benieuwd naar maart 2020. :)

• #116.232
Wetende dat het weer goed zat tussen ons he@ThuggishRuggish maak jij weer een foute opmerking.

Dan zeg ik straks weer iets terug en dan kruip je weer in de slachtofferrol. Thuggish je bent gewaarschuwd ouwe uitkeringtrekkende subsidieslurper dat je bent.

• #116.234
@ThuggishRuggish en hoe is het met onze hond? Ga je er nog wel eens mee uit

• #116.240
Zo kan ie wel weer.

Terug
Naar boven