MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #116.321
Spelfouten op fora vind ik niet echt een spiegel van hoe Nederland er voor staat. Het wordt snel getypt en gedaan. Dus een foutje is zo gemaakt. Daarnaast; wat is fout? Sommige d-t fouten doen pijn aan mijn ogen, maar de meeste fouten zijn toch echt stijlfouten. En vrijwel iedereen maakt er daar heel veel van. Ik denk dat ik best netjes schrijf, maar ik heb niet zo'n leuke stijl als sommige anderen. Wat is dan beter?

Typfouten tel ik al helemaal niet mee, autocorrect verneukt ook de helft van mijn mobiele posts... Kortom; hek van de dam, misschien. Als ik de broddelwerkjes van sommige stagiaires zie dan vraag ik me wel af hoe die ooit van de basisschool zijn gekomen. Maar meestal is het lang zo slecht niet, ongeacht de taal. Ik begrijp het bijna altijd.... dat is het belangrijkste.
Ik heb het ook niet over spelfouten op fora, juist niet. Ik zei dat ik het niveau op dit forum juist erg vind meevallen t.o.v. het niveau Nederlands in het algemeen. Daar ik niet op andere fora of social media actief ben, is mijn referentiekader de werkelijke wereld buiten dit forum.

• #116.324
Ik heb het ook niet over spelfouten op fora, juist niet. Ik zei dat ik het niveau op dit forum juist erg vindt meevallen t.o.v. het niveau Nederlands in het algemeen. Daar ik niet op andere fora of social media actief ben, is mijn referentiekader de werkelijke wereld buiten dit forum.
maar waarom typ jij nooit informeel? is zoveel chiller en vrijer imo

• #116.326
Ik heb het ook niet over spelfouten op fora, juist niet. Ik zei dat ik het niveau op dit forum juist erg vindt meevallen t.o.v. het niveau Nederlands in het algemeen. Daar ik niet op andere fora of social media actief ben, is mijn referentiekader de werkelijke wereld buiten dit forum.

Ik vind het sowieso best een leuk forum eigenlijk. Met tussen alle onzin best wel serieus goede dingetjes.

• #116.329
Ik vind het sowieso best een leuk forum eigenlijk. Met tussen alle onzin best wel serieus goede dingetjes.
Dat was niet het punt. Je interpreteerde mijn post verkeerd. Maakt niet uit. Op m'n mobiel heb ik hetzelfde.
Ik zie, zoals jij ook al zei, mensen van school komen met een niveau dat om te huilen is. Ik heb sollicitatiebrieven gehad die ook om te huilen waren. Zo erg dat je je bijna af gaat vragen of iemand wel echt graag die baan wilt.

• #116.330

Dat komt bij mij sowieso nooit meer goed. Ik praat en schrijf veel engels voor werk, ik maak echt veel fouten met het engels te letterlijk in NL gebruiken. Soms denk ik nog in het engels als ik iets Nederlands wil zeggen, dan gaat het helemaal mis.

Zolang je elkaar begrijpt is het prima.

• #116.332
Dat was niet het punt. Je interpreteerde mijn post verkeerd. Maakt niet uit. Op m'n mobiel heb ik hetzelfde.
Ik zie, zoals jij ook al zei, mensen van school komen met een niveau dat om te huilen is. Ik heb sollicitatiebrieven gehad die ook om te huilen waren. Zo erg dat je je bijna af gaat vragen of iemand wel echt graag die baan wilt.

Nee, eens. Het valt op dit forum enorm mee. Zeker ivm Facebook bijvoorbeeld.

• #116.334
Dat komt bij mij sowieso nooit meer goed. Ik praat en schrijf veel engels voor werk, ik maak echt veel fouten met het engels te letterlijk in NL gebruiken. Soms denk ik nog in het engels als ik iets Nederlands wil zeggen, dan gaat het helemaal mis.

Zolang je elkaar begrijpt is het prima.
Nu is mijn NL gewoon slecht maar ik typ ook 50% van de dag Engels. Ik denk dat mijn mobiel daardoor ook in de war is in combinatie met mijn slechte Nederlands.

• #116.337
Bedankt om het niveau van onze Nederlandse taal hier wat op te krikken @Bert. Taalbarbaren zijn het hier :P

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven