Ik heb een keer met een studiereis ook zo'n grap gehad. Ik kon die dag niet meer pinnen (ondertussen dus een creditcard voor die situaties) maar ik kon absoluut niet meer bijleggen. We hadden best lang gezeten en van alles gedeeld, dus ik opperde gewoon alles door X personen te delen. Nou, een dame was het daar NIET mee eens en heeft zelfs tot op de cent nauwkeurig de 'serving fee' voor zichzelf berekend en weigerde bij te leggen. Eindstand was dat we 15 euro te kort kwamen en ik zat echt 'Leg. Het. Gewoon. In', maar nee, want iedereen was student, moesten op het geld letten dus dat gingen ze niet doen.
Uiteindelijk heeft degene waar ik die avond wat geld van had geleend op mijn aansporen het missende geld ingelegd, wat ik haar +10 euro heb terug betaald later. Sorry hoor, maar hoe sneu ben je. Echt allergisch voor dat soort mensen. Bij mijn vrienden betaal ik ook echt wel eens een rondje meer of minder, maar dat maak ik altijd goed. I don't really care, zolang ik niet 14 keer achter elkaar elke keer de sjaak ben. Heb een goed inkomen (maar goed, al had ik dat niet, dan alsnog) en ben best bereid voor een leuke avond wat geld neer te leggen.