- Waardering
- 18.834
Dit wist ik niet, ik rij op de snelweg altijd op die grens van 50 te hard
Ah nee het was dat je voorheen bij 39km/h te hard het al via officier van justitie ging. Nu is dat verlaagd naar 34km/h. Bron heb ik zo 123 niet.really?
Zo hard rij ik ook weer niet hoor, invorderingsgrens zit ik altijd wel onder.
Boete voor 35+ te snel zit ik ook niet echt op te wachten verder die zijn niet goedkoop.
160 vind ik net iets te gewaagd. Ik hou het rond de 145km/h. Merk dat ik nu met deze nieuwe regeling toch wel paranoia wordt van alle zwarte golf/polotjes die ik tegen kom.Ze kunnen je rijbewijs altijd invorderen op basis van Artikel 5. En in uitzonderlijke situaties ook alleen op basis van de snelheid, ookal is deze niet meer dan 50km/u boven de vMax. Maar dan moet er wel genoeg grond voor zijn en zal de bewuste dienstdoende agent altijd telefonisch overleg moeten plegen met de OvJ.
Het is erg ironisch dat de 100km/u ingesteld is ten tijde van historische lage cijfers inzake gebruik van onze wegen. Daarom vertrek ik ook gewoon nog tussen 5-5:30u, grotendeels van mijn route is 130 dan en dan kun je rustig 160 rijden zonder dat het snel consequenties zal hebben. Meeste VROS auto's rijden niet rond deze tijd en de kans dat je een mobiele flitser langs de weg tegenkomt is ook erg klein om deze tijd.

?
, hij had geen meting gedaan