MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #124.661
Het verschil tussen PostNL en Bpost:

PostNL: wanneer ze aangeven dat het morgen aankomt, komen ze alsnog de dag zelf
Bpost: wanneer ze aangeven dat het vandaag aankomt, komen ze de dag erna

1596117561401.png
Ik heb het idee dat je best wel op Nederland bent georiënteerd, wanneer verlaat je het derdewereldland België en kom je in het politiek correcte Nederland wonen?

• #124.662
Aangezien o.a. huizen en wagens hier goedkoper zijn sla ik dat aanbod liever af. :fluit:

• #124.663
Perongeluk “adblue” getankt in mn moeder auto voor €0,70. Dacht dat het blueOne was...

Dat worden hoge kosten voor de Citroën c1. Ook nog kosten aan mn eigen auto... Kut leven.

Weet niet of ik bij de meet ben als de kosten hoog uitvallen.

• #124.664
Aangezien o.a. huizen en wagens hier goedkoper zijn sla ik dat aanbod liever af. :fluit:

Buiten dat. Zodra je in Nederland komt wonen dan:
Bpost: wanneer ze aangeven dat het morgen aankomt, komen ze alsnog de dag zelf
PostNL: wanneer ze aangeven dat het vandaag aankomt, komen ze de dag erna

• #124.666
Perongeluk “adblue” getankt in mn moeder auto voor €0,70. Dacht dat het blueOne was...

Dat worden hoge kosten voor de Citroën c1. Ook nog kosten aan mn eigen auto... Kut leven.

Heb je nog gereden? Anders tank gewoon leeg laten en terug volledig vullen (maar nu wel met blueone) denk dat als je de pechverhelping dit laat doen het niet zo duur is.

Heb je wek een stuk gereden geen flauw idee wat dit met het blok doet,

• #124.667

Sommige wagen hebben wel AdBlue nodig (Audi en VW bvb hebben vaak een tweede tank hiervoor).
Betreft wel Diesel auto's... En diesel in een benzinewagen doen is ook geen strak plan, maar geen idee welk effect AdBlue heeft.
Heb je al contact gehad met een garage? En zoals @chrash zegt: heb je er (ver) mee gereden? Als het systeem niet volledig vervuild is kan het al bij al nog meevallen.

• #124.668

Waar kan je adblue tanken?

• #124.669
@chrash Volgens mij doet de wegenwacht dit niet aangezien dit goedje hun apparatuur om zeep helpt... maar een belletje kan nooit kwaad.
Of misschien eerst zelf proberen aan de hand van de wet van de communicerende vaten wellicht??

• #124.670
@chrash Volgens mij doet de wegenwacht dit niet aangezien dit goedje hun apparatuur om zeep helpt... maar een belletje kan nooit kwaad.
Of misschien eerst zelf proberen aan de hand van de wet van de communicerende vaten wellicht??
Bij veel autos is de benzinedop zo geconstrueerd dat er geen hevelslangetje in past, dit was anders wel de makkelijkste oplossing. Is het proberen wel waard en anders laten slepen naar de garage lijkt mij

• #124.671
Bij veel autos is de benzinedop zo geconstrueerd dat er geen hevelslangetje in past, dit was anders wel de makkelijkste oplossing. Is het proberen wel waard en anders laten slepen naar de garage lijkt mij
Oh ja... daar had ik dan weer niet over nagedacht 🙈

• #124.672
Buiten dat. Zodra je in Nederland komt wonen dan:
Bpost: wanneer ze aangeven dat het morgen aankomt, komen ze alsnog de dag zelf
PostNL: wanneer ze aangeven dat het vandaag aankomt, komen ze de dag erna
Alleen zou ik het politieke klimaat in Nederland ongeveer 1 dag volhouden. 🙈

Laatst bewerkt:
  • #124.676
Heb je nog gereden? Anders tank gewoon leeg laten en terug volledig vullen (maar nu wel met blueone) denk dat als je de pechverhelping dit laat doen het niet zo duur is.

Heb je wek een stuk gereden geen flauw idee wat dit met het blok doet,

Yes, lang verhaal. Het is een nieuw tankstation, was in de veronderstelling dat tanken niet lukte omdat het wellicht aan de pomp zou liggen. Als ik eraan terugdenk klopt het. AdBlue kan alleen getankt worden in auto's die daarvoor een speciale tank hebben. Werkt met een magneet, zodat je de brandstof niet in "normale" auto's kan tanken. Het is mij toch gelukt om voor € 0,70 te tanken. Heb ik toch nog iets bereikt die dag. :o

Sommige wagen hebben wel AdBlue nodig (Audi en VW bvb hebben vaak een tweede tank hiervoor).
Betreft wel Diesel auto's... En diesel in een benzinewagen doen is ook geen strak plan, maar geen idee welk effect AdBlue heeft.
Heb je al contact gehad met een garage? En zoals @chrash zegt: heb je er (ver) mee gereden? Als het systeem niet volledig vervuild is kan het al bij al nog meevallen.

AdBlue kristalliseert, waardoor alles vervangen moet worden. Is het meest slechte wat je kan verkeerd kan tanken. In het ernstigste geval wordt een auto total loss verklaard...

Bij het nieuwe tankstation bij mij in de buurt. Ideale uitkomst voor mensen die even niet goed nadenken met het tanken, zoals ik! Zeker een aanrader. Kom je langs, dan kunnen we samen even tanken.

Wegenwacht waagt zich er niet aan, klopt. Heel akelig goedje dat AdBlue. Sloopt de apparatuur van de wegenwacht.

Auto staat bij de garage en ik maakte mij al veel zorgen. Gebeurd alleen mij natuurlijk weer en de afgelopen dagen zit alles tegen. Heb m'n hoofd er niet bij... Mijn moeder is op vakantie en wilde haar niet belasten met dit slechte nieuws. Toch gebeld en het verhaal verteld. Gelukkig is zij niet heel boos. Ik hoop dat de kosten meevallen.

De garage gaf aan dat er waarschijnlijk een nieuwe brandstofpomp op moet, nieuwe injectoren en leidingen. Daarnaast wordt gekeken wat er nog meer aangetast is. Gelukkig kosten de onderdelen voor een Citroën C1 niet heel veel en is een tweedehands motor voor zo'n € 350,- op de kop te tikken...

Een goede les en ik weet waar ik deze vakantie voor werk. Het magere "loon" wat ik tijdens de stage periode verdien (uitbuiting lijkt het wel) kan ik dan ook spenderen aan de reparatie kosten voor beide auto's. Meteen gisteren uit schuldgevoel meer gegeten. Wegen was leuk vanmorgen. :o

• #124.677
Bij het nieuwe tankstation bij mij in de buurt. Ideale uitkomst voor mensen die even niet goed nadenken met het tanken, zoals ik! Zeker een aanrader. Kom je langs, dan kunnen we samen even tanken.
Ik heb een diesel met een apart Adblue tankje, maar ik heb nog nooit zo'n pomp gezien, ik moet hem 2 keer per jaar bij de dealer bij laten vullen.

• #124.678
Ik heb een diesel met een apart Adblue tankje, maar ik heb nog nooit zo'n pomp gezien, ik moet hem 2 keer per jaar bij de dealer bij laten vullen.
Is inderdaad enkel bij recente tankstations, TOTAL en DATS24 vooral. Hier in de buurt staat er allesinds geen enkele met ADblue. Wel vreemd dat je dat fout tankt want de houder is letterlijk blauw :p.

• #124.679
Krijg ik dit van m'n oom in de appgroep nadat ik laat weten hoe het cutten gaat (hij is zelf sportman, atletiektrainer en judoleraar).
IMG_20200731_101705.jpg

Weer zo bevooroordeeld en aannames.

• #124.680
Krijg ik dit van m'n oom in de appgroep nadat ik laat weten hoe het cutten gaat (hij is zelf sportman, atletiektrainer en judoleraar).
IMG_20200731_101705.jpg

Weer zo bevooroordeeld en aannames.
niet sporters begrijpen ons vak jargon ook niet
Je verteld veel te veel....:(
ze hebben geen interesses in jou, zijn alleen maar nieuwsgierig

Terug
Naar boven