Saus
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 879
- Lengte
- 1m56
- Vetpercentage
- 18%
Regel jij de kameel, regel ik een tuigje

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Regel jij de kameel, regel ik een tuigje

Een man met ervaring

...er wordt niet gebeten...

waarom niet?
bijten aan haren trekken, kameel vind dat allemaal best![]()
Ff lekker in de bek spugen
Dat zijn lama’s mafkees.
Dat zijn lama’s mafkees.
Trouwensssss alpacas dat zij. Pas coole beesten. Die spugen niet ook.
Dat zijn lama’s mafkees.
Ik zou iedere keer gewoon in een shakebeker pissen en de urinehoeveelheid noteren met het tijdstip, tezamen met hoeveel mL je iets gedronken hebt op bepaalde tijdstippen.Urine meten hoeft nog niet, heb ik pas geleden wel zelf bijgehouden.
Raad jij aan om voor komende tijd rond de 2 L per dag te zitten, om te kijken of het afneemt? Ik ben mij bewust van de cyclus; meer drinken -> meer urineren -> meer dorst -> meer drinken.
Ik kan je vertellen dat beide gewoon spugen hoorDat zijn lama’s mafkees.

Alpacas spugen alleen naar bijzonder lelijke figuren.

Gelukkig ging een vriend eerstAlpacas spugen alleen naar bijzonder lelijke figuren.
Wel leuk om in het wild te zien
Zo kon ik voldoende afstand houden voor de foto

Ik zou iedere keer gewoon in een shakebeker pissen en de urinehoeveelheid noteren met het tijdstip, tezamen met hoeveel mL je iets gedronken hebt op bepaalde tijdstippen.
En dat zou ik zeker proberen, maar bij veel vochtverlies (meer dan 4 kg) of tekenen van uitdroging zou ik het afkappen, want dan is er waarschijnlijk wel wat aan de hand. Je ziet dat waarschijnlijk ook snel terug in de urineproductie als het probleem daaraan ten grondslag ligt. De urineproductie volgt je vochtinname redelijk op de voet. Als je een paar uur niet drinkt daalt je urineproductie flink. (Houd er wel rekening mee dat dingen als kwark/yogurt neerkomen op een vergelijkbare hoeveelheid water drinken.)
Die hoeveelheden zijn eigenlijk alleen nuttig als je ook je vochtinname hebt gelimiteerd (en genoteerd met de bijbehorende tijdsstippen). Als je drinkt op geleide van de dorst pis je evenveel uit als dat je hebt gedronken, dus dan zijn de urinehoeveelheden niet zo zinvol. (Is alleen zinvol als iemand als hoofdklacht heeft vaak te moeten plassen, dan kan het zijn dat het steeds kleine beetje zijn door bijv. prostaatproblemen.)Heb pasgeleden alles bijgehouden d.m.v. een maatbeker. Zal morgen de uitkometen even doorgeven aan je, mocht je daar wat aan hebben.
Verstandig om voeding als komkommer, kwark etc ook te noteren?
Die hoeveelheden zijn eigenlijk alleen nuttig als je ook je vochtinname hebt gelimiteerd (en genoteerd met de bijbehorende tijdsstippen). Als je drinkt op geleide van de dorst pis je evenveel uit als dat je hebt gedronken, dus dan zijn de urinehoeveelheden niet zo zinvol. (Is alleen zinvol als iemand als hoofdklacht heeft vaak te moeten plassen, dan kan het zijn dat het steeds kleine beetje zijn door bijv. prostaatproblemen.)
Idee achter het beperken van de vochtinname is dat als er iets mis is met de vochthuishouding, je meer blijft uitpissen dan dat je drinkt (door je dorstgevoel te negeren). Als jij bijv. een bak kwark voor het slapen neemt, en al een uur of 2-3 niets gedronken hebt, en je blijft de hele nacht door urine produceren met 150-200 mL per uur oid., dan is er waarschijnlijk iets aan de hand.
Wat kleine dingen zou ik achterwege laten, maar een bak kwark van 500 g zou ik er wel bij zetten ja. Dat is ruim 400 g vocht.
Die spugen ook hoor hahahaDat zijn lama’s mafkees.