MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #127.165
De bevolkingsdichtheid is ook zo'n 17 keer zo laag in Zweden, eveneens de killere cultuur naar vreemden toe. Zelfs in Stockholm, waar het helemaal slecht ging met corona, is de bevolkingsdichtheid 250personen per km2, vergeleken met een gemiddelde 416 in Nederland. De Zweedse aanpak hier zou drama zijn

• #127.167
De bevolkingsdichtheid is ook zo'n 17 keer zo laag in Zweden, eveneens de killere cultuur naar vreemden toe. Zelfs in Stockholm, waar het helemaal slecht ging met corona, is de bevolkingsdichtheid 250personen per km2, vergeleken met een gemiddelde 416 in Nederland. De Zweedse aanpak hier zou drama zijn
Dit dus, Nederland en Zweden is appels met peren vergelijken.

• #127.169
Stockholm heeft een bevolkingsdichtheid van 4800 per km2? Geen idee waar jij die cijfers vandaan hebt.

• #127.170
Genoeg regio's in NL met diezelfde bevolkingsdichtheid. De randstad trekt het gemiddelde omhoog met 1000en per km2.

• #127.173
Zijn cijfers kloppen niet. Bevolkingsdichtheid in Stockholm ligt zelfs hoger dan die van Rotterdam.
Geen idee van Stockholm, maar het landoppervlak van Rotterdam is nog niet voor de helft bewoond.
EBE2C0AE-39D5-447C-95FE-9C8DD52F1B24.jpeg

Laatst bewerkt:
  • #127.174
Genoeg regio's in NL met diezelfde bevolkingsdichtheid. De randstad trekt het gemiddelde omhoog met 1000en per km2.
Klopt, maar in Nederland ligt alles ook nog eens dichter bij elkaar, waardoor het makkelijker verspreid wordt door het hele land.
Zijn cijfers kloppen niet. Bevolkingsdichtheid in Stockholm ligt zelfs hoger dan die van Rotterdam.
Waar komen jouw cijfers dan vandaan? Bij mij komt vooral die 250 inwoners per km2 naar boven

• #127.177
Volgens het Zweedse CBS zelfs 5203 in 2019. Probeert Demorgen.be ons wellicht in het ootje te nemen?
de meeste andere websites geven dit getal ook aan, zal dan misschien gewoon informatie overnemen zijn zonder te controleren, ik zal de website even checken.

• #127.179
de meeste andere websites geven dit getal ook aan, zal dan misschien gewoon informatie overnemen zijn zonder te controleren, ik zal de website even checken.
Overigens is je punt qua vergelijking wel grotendeels waar. Het gehele land heeft een bevolkingsdichtheid van 25.4/km2.
als ik hier in de tabel stockholm county voor alle geslachten en 2019 invul komt er bij mij ook pas 364.9 uit
Gaat niet om de provincie natuurlijk, maar om de stad. Dus: pop density/km2, region 0180 Stockholm, total en 2019.

• #127.180
Overigens is je punt qua vergelijking wel grotendeels waar. Het gehele land heeft een bevolkingsdichtheid van 25.4/km2.

Gaat niet om de provincie natuurlijk, maar om de stad. Dus: pop density/km2, region 0180 Stockholm, total en 2019.
Ahh ja als ik per municipality kijk kom ik op hetzelfde getal uit als jij. Ik denk dat die 251 dan een ouder getal van de gehele county is.

nog even ter vergelijking trouwens, schiermonnikoog heeft een bevolkingsdichtheid van zo’n 23/km2 :roflol:

Terug
Naar boven