Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #127.281
Jullie hebben "vroeger" op de universiteit nooit last gehad van drukke weken en een hoge studielast? Dat ging allemaal vanzelf? Geen sarcasme dit trouwens. Ik vraag me echt af of ik persoonlijk niet sterk genoeg ben om het allemaal bij te houden, of dat het voor jullie wat langer geleden is en het gevoel niet recent genoeg is.
Ik had vooral last van te weinig doen als ik eerlijk ben. Ik was nogal een luie hond. Nog steeds trouwens, daarom organiseer ik dingen zodat het me zo min mogelijk tijd kost. En elke keer als ik daarmee klaar ben krijg ik promotie en kan ik weer opnieuw beginnen. :gek: Gelukkig betalen ze heel goed...

Maar even serieus.... het gaat met pieken en dalen en het is in drukke periodes even doorbijten. Achteraf stelde het allemaal geen reet voor. Maar toen vond ik het af en toe wel heel veel (met name omdat ik te veel werk uitstelde). Als je in de rustige periodes alvast serieus begint met studeren krijgt je veel minder hoge pieken.

• #127.282
Kan daar ook nooit zo goed bij. Buitenom het feit dat ik nooit iets van zo'n figuur zou kopen gun ik ze het van harte. Had ik het maar zo goed voor elkaar.

Precies. Zo'n mobicep pakt het groot aan, zelfs zijn eigen kip ligt in de schappen van de supermarkt, heeft taxi's rondrijden weet ik veel wat allemaal. En dat voor iemand die eigenlijk geen fl**ker weet over de sport :roflol:

• #127.283
Jullie hebben "vroeger" op de universiteit nooit last gehad van drukke weken en een hoge studielast? Dat ging allemaal vanzelf? Geen sarcasme dit trouwens. Ik vraag me echt af of ik persoonlijk niet sterk genoeg ben om het allemaal bij te houden, of dat het voor jullie wat langer geleden is en het gevoel niet recent genoeg is.
Universiteit was toch wel de meest relaxte periode ever ooit. Een soort 5-jarige vakantie. En dat bedoel ik niet sarcastisch. Ik heb nog nooit zoveel vrije tijd gehad als toen. Verschilt ongetwijfeld per studie, maar zo was het voor mij in elk geval.

• #127.284
Voor veel jongens is het moeilijk te verwerken als iemand met een niet westerse achtergrond, succesvoller is dan zij zijn.
Nederlandse jongeren zijn tegenwoordig bijna allemaal prinsjes, zonder discipline en doorzettingsvermogen.
Wat is dit nou weer voor irrelevante en niet op waarheid berustende bullshit. De afkeer van dit soort lui met hun supplementenlijnen kwam bij hem niet daar van dan. Komt nog is bij dat statistisch gezien jongeren met een niet-westerse achtergrond er vaker geen reet van bakken en een uitkering hebben. Wel vaker een eigen onderneming, omdat dat in dergelijke culturen gebruikelijker is.

In algemene zin is het natuurlijk wel zo dat de huidige generatie compleet verneukt is, grootste uiting hiervan is instagram. Een medium wat wetenschappelijk gezien diep ongelukkig maakt, maar uren op een dag gebruikt wordt om onzekerheid weg te werken, terwijl het het alleen maar erger maakt. Komt nog eens bij dat de grootste debielen een podium krijgen, ook op het gebied van bodybuilding.

Laatst bewerkt:
  • #127.285
Op iedereen die heeft gereageerd ^
Deze week loopt er een project wat 24 uurs inzet vraagt, dus vandaag het gejank over slaap. Heeft weinig met plannen te maken, puur de vraag van de docent.
@th0maz ik studeer bedrijfskunde. De studielast is zo inconsistent dat ik er veel moeite mee heb. @Sterling Misschien is dit te hoog gegrepen. Kan volgend jaar altijd nog naar het HBO. Ik merk nu dat ik eigenlijk liever, zeg, 40 uurtjes per week bezig ben met school en daarnaast een uur of 20 aan werk wil besteden. Tegenover de tijd die ze me nu vragen te investeren.

Daarnaast hoor ik wel, met de eis van het BSA halen, dat het tweede jaar een stuk, maar dan echt een flink stuk relaxter is.

• #127.287
Daarnaast hoor ik wel, met de eis van het BSA halen, dat het tweede jaar een stuk, maar dan echt een flink stuk relaxter is.
dat zeggen ze altijd maar heb het helaas nooit ervaren :roflol::(

ja op de uni is het echt wel makkelijker dan middelbare want dan kan je kiezen welke richting je op wil!
ja in het tweede jaar is het meer verdiepend dus is het makkelijker dan het eerste jaar, dat is veel te globaal!
ja in de master is het makkelijker want dan focus je je op één richting!

dont be fooled like me :treuren:

• #127.288
Ik wilde eigenlijk vandaag nog zeuren over de kwaliteit van het online onderwijs hier maar dat verplaats ik naar een ander moment :shrug:

• #127.289
Deze week loopt er een project wat 24 uurs inzet vraagt, dus vandaag het gejank over slaap. Heeft weinig met plannen te maken, puur de vraag van de docent.
@th0maz ik studeer bedrijfskunde. De studielast is zo inconsistent dat ik er veel moeite mee heb. @Sterling Misschien is dit te hoog gegrepen. Kan volgend jaar altijd nog naar het HBO. Ik merk nu dat ik eigenlijk liever, zeg, 40 uurtjes per week bezig ben met school en daarnaast een uur of 20 aan werk wil besteden. Tegenover de tijd die ze me nu vragen te investeren.

Studielast is sowieso iets lastigs. Had zelf altijd de eerste 75% van een periode het idee dat we nog niet begonnen waren met iets leren, in de laatste 25% vroeg ik me dan af hoe ik het tentamen ging halen en uiteindelijk kwam het meestal wel goed. Belangrijkste is om niet meer dan een periode achter te gaan lopen op een vak want vaak kost dat je dan gewoon een jaar.
Uiteindelijk is dit jaar zelfs als je het niet haalt niet voor niets. Als je je methode-vakken een beetje bijhoudt loop je wat dat betreft gelijk 3 jaar voor op je klasgenoten.

• #127.290
dat zeggen ze altijd maar heb het helaas nooit ervaren :roflol::(

ja op de uni is het echt wel makkelijker dan middelbare want dan kan je kiezen welke richting je op wil!
ja in het tweede jaar is het meer verdiepend dus is het makkelijker dan het eerste jaar!
ja in de master is het makkelijker want dan focus je je op één richting!

dont be fooled like me :treuren:
Als ik het verschil in vrije tijd zie bij vrienden van me die een jaar eerder zijn begonnen, dan stel ik me daar wel op in :roflol:

• #127.291

Waarom moeilijk doen? Gewoon even paar extra hersencellen erbij toveren.
1602683949417.png

• Heart
Waarderingen: vntl
  • #127.294
Die broekies tussen de 18 en 25 zijn misschien nog wel erger dan de huidige tieners.

• #127.295
Die broekies tussen de 18 en 25 zijn misschien nog wel erger dan de huidige tieners.
als 21 jarige ziet het er voor mij uit alsof de huidige tieners erger zijn, maar in mijn leeftijdscategorie zijn het ook vooral papa's en mama's lieverdjes, en denken ze omdat ze volwassen zijn dat hun mening er toe doet en belangrijker is dan feiten

• #127.296
Wat is dit nou weer voor irrelevante en niet op waarheid berustende bullshit. De afkeer van dit soort lui met hun supplementenlijnen kwam bij hem niet daar van dan. Komt nog is bij dat statistisch gezien jongeren met een niet-westerse achtergrond er vaker geen reet van bakken en een uitkering hebben. Wel vaker een eigen onderneming, omdat dat in dergelijke culturen gebruikelijker is.

In algemene zin is het natuurlijk wel zo dat de huidige generatie compleet verneukt is, grootste uiting hiervan is instagram. Een medium wat wetenschappelijk gezien diep ongelukkig maakt, maar uren op een dag gebruikt wordt om onzekerheid weg te werken, terwijl het het alleen maar erger maakt. Komt nog eens bij dat de grootste debielen een podium krijgen, ook op het gebied van bodybuilding.
Mooie aanvulling op mijn bericht! Top vent :cool:

• #127.298
Druk en stress is allemaal relatief. Ik dacht dat ik het druk had tijdens mijn studie met mijn baantjes er naast. Later dacht ik dat ik het druk had met mijn full-time baan in ploegendienst en een eigen bedrijfje er naast en nu denk ik weer dat ik het druk heb met mijn “part-time” baan in ploegendienst en twee kinderen er naast. Het is gewoon even wennen en als je te veel klaagt moet je hier eens naar kijken.

• #127.299
als 21 jarige ziet het er voor mij uit alsof de huidige tieners erger zijn, maar in mijn leeftijdscategorie zijn het ook vooral papa's en mama's lieverdjes, en denken ze omdat ze volwassen zijn dat hun mening er toe doet en belangrijker is dan feiten
Zeg dat over een half jaar nog eens, dan kan ik me bij je aansluiten.

• #127.300
Druk en stress is allemaal relatief. Ik dacht dat ik het druk had tijdens mijn studie met mijn baantjes er naast. Later dacht ik dat ik het druk had met mijn full-time baan in ploegendienst en een eigen bedrijfje er naast en nu denk ik weer dat ik het druk heb met mijn “part-time” baan in ploegendienst en twee kinderen er naast. Het is gewoon even wennen en als je te veel klaagt moet je hier eens naar kijken.

Dat ben ik zeker met je eens. 5 dagen naar school en elke avond werken of sporten inclusief de weekenden, geen probleem. Kleine 60u per week draaien, geen probleem. 3 ploegendienst? Geen probleem, alleen nachtdiensten was niet "fijn." Maar nu de hele dag voor je laptop naar een beeldscherm staren en filmpjes bekijken, nee, niet mijn ding.

Terug
Naar boven