- Waardering
- 7.098
Stoer

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Stoer

Je hebt ondertussen een goude Ford Ka, die had ik ook. Wat een ellende zijn die auto´s![]()

Niemand wenst hier zijn kinderen ellende toeWaarom zou je je kinderen dezelfde ellende gunnen die jij ook hebt gehad? zelfstandigheid aanleren kan op vele andere manieren. Mij maak je niet wijs dat een moederhart het kan verdragen dat haar kind aan het lot is overgelaten en op straat zwerft.

Waarom zou je je kinderen dezelfde ellende gunnen die jij ook hebt gehad? zelfstandigheid aanleren kan op vele andere manieren. Mij maak je niet wijs dat een moederhart het kan verdragen dat haar kind aan het lot is overgelaten en op straat zwerft. Wil dezelfde lui wel zien als het kind er niet meer zou zijn.
Cultuur dingetje. Ik werk liever mezelf kapot zodat de kids het makkelijker krijgen ipv te zeggen “ik moest hardwerken dus jij moet dat ook doen” voorwat maak je kids dan?Waarom zou je je kinderen dezelfde ellende gunnen die jij ook hebt gehad? zelfstandigheid aanleren kan op vele andere manieren. Mij maak je niet wijs dat een moederhart het kan verdragen dat haar kind aan het lot is overgelaten en op straat zwerft. Wil dezelfde lui wel zien als het kind er niet meer zou zijn.
f**k de cultuur is weer eens verandert.Cultuur dingetje. Ik werk liever mezelf kapot zodat de kids het makkelijker krijgen ipv te zeggen “ik moest hardwerken dus jij moet dat ook doen” voorwat maak je kids dan?
Cultuur dingetje. Ik werk liever mezelf kapot zodat de kids het makkelijker krijgen ipv te zeggen “ik moest hardwerken dus jij moet dat ook doen” voorwat maak je kids dan?
Volledig mee eens. Dit is wat ik mijn zoon ook probeer mee te geven. Werken voor je geld. Het leven is niet altijd makkelijk, komt niet allemaal even aanwaaien.f**k de cultuur is weer eens verandert.
Het woord kids alleen al. Dan weet ik genoeg.
Geen wonder dat kinderen tegenwoordig vet en lui zijn.
Ze krijgen wat ze willen, maar zo werkt ' onze' cultuur niet.
Laat ze er voor werken en trots zijn.
Echt he. Eerste wat ik deed was sparen om zsm uit huis te gaan. Maar mijn thuissituatie was ook wel zo fuckdup dat dat wel genoeg motivatie was. Wie the f**k koopt er een auto van 7k zonder eerst iets voor zichzelf te hebben. Mijn vader had mij meteen een flying kick gegeven zodat ik meteen begreep dat stoer doen voor je matties met je waggie geen prioriteit heeft. En geeft nog niet eens iets aan zijn moeder.Gast serieus ik gun het je. Maar er is niets mis met starten met wat minder en zodoende het echte leven te leren kennen. Je kan natuurlijk al je centen waar je zelf hard voor hebt gewerkt uitgeven aan leuke dingen maar daar leer je imo niets van. Mijn zoon gaat die luxe van mij niet krijgen.
Als we naar hem kijken dan zien we dat er al genoeg ellende is aangedaan. Laten we het niet erger maken.
Je snapt het niet denk ik. (Wss door je nog jonge leeftijd) Je ouders werken nu hard voor je zodat je kunt sparen om het zelf makkelijker te hebben. Je ouders werken niet hard voor je zodat je nu al, al je geld op kunt maken. (Zo zie ik het hee)Cultuur dingetje. Ik werk liever mezelf kapot zodat de kids het makkelijker krijgen ipv te zeggen “ik moest hardwerken dus jij moet dat ook doen” voorwat maak je kids dan?
Wel grappig dat het altijd de mensen van middelbare leeftijd zijn die dit zeggen, jullie voeden "ons" toch op? Spreek voor jezelf. Ik werk al sinds mijn 15e minimaal 20 uur per week naast school om shit te kunnen betalen. Een jaar 50+ uur per week gedraaid om überhaupt een start te kunnen maken bij de universiteit. Ik betaal mijn eigen rekeningen, Sportschool? Betaal maar zelf. Kleding? Betaal maar zelf. Rijbewijs? Zelf afgetikt. Tandartsrekening? Plunder de spaarrekening maar. Zo is het leven. In mijn directe omgeving is het wel verdeeld, maar snap niet waar je die informatie vandaan haalt.f**k de cultuur is weer eens verandert.
Het woord kids alleen al. Dan weet ik genoeg.
Geen wonder dat kinderen tegenwoordig vet en lui zijn.
Ze krijgen wat ze willen, maar zo werkt ' onze' cultuur niet.
Laat ze er voor werken en trots zijn.
Dit is natuurlijk helemaal niet fijn en leuk. Toch is de kans groot dat je hierdoor een voorsprong op anderen krijgt (zelfstandig zijn, kunnen werken, tegenslagen kunnen verwerken en met geld leren omgaan)Wel grappig dat het altijd de mensen van middelbare leeftijd zijn die dit zeggen, jullie voeden "ons" toch op? Spreek voor jezelf. Ik werk al sinds mijn 15e minimaal 20 uur per week naast school om shit te kunnen betalen. Een jaar 50+ uur per week gedraaid om überhaupt een start te kunnen maken bij de universiteit. Ik betaal mijn eigen rekeningen, Sportschool? Betaal maar zelf. Kleding? Betaal maar zelf. Rijbewijs? Zelf afgetikt. Tandartsrekening? Plunder de spaarrekening maar. Zo is het leven. In mijn directe omgeving is het wel verdeeld, maar snap niet waar je die informatie vandaan haalt.
Dit bedoelde ik dus. Zo is het mij vergaan. Zo gaat het mijn kinderen ook. Hij is bijna 14 en wil graag werken maar door de regeltjes zit t m er nog niet in. Dus dat wordt een folderwijk. ben daar trouwens trots op, hoe hij in het leven staat op zo'n jonge leeftijd.Wel grappig dat het altijd de mensen van middelbare leeftijd zijn die dit zeggen, jullie voeden "ons" toch op? Spreek voor jezelf. Ik werk al sinds mijn 15e minimaal 20 uur per week naast school om shit te kunnen betalen. Een jaar 50+ uur per week gedraaid om überhaupt een start te kunnen maken bij de universiteit. Ik betaal mijn eigen rekeningen, Sportschool? Betaal maar zelf. Kleding? Betaal maar zelf. Rijbewijs? Zelf afgetikt. Tandartsrekening? Plunder de spaarrekening maar. Zo is het leven. In mijn directe omgeving is het wel verdeeld, maar snap niet waar je die informatie vandaan haalt.
Ik heb er geen problemen mee. Ik weet wat "het leven" kost en wat tijd waard is. Ken er genoeg die geen flauw benul hebben van, waar wel alles voor wordt geregeld, maar dat was "vroegah" vast ook zo.Dit is natuurlijk helemaal niet fijn en leuk. Toch is de kans groot dat je hierdoor een voorsprong op anderen krijgt (zelfstandig zijn, kunnen werken, tegenslagen kunnen verwerken en met geld leren omgaan)
Als je 5k aan je rijbewijs moet besteden zou ik me niet zo druk maken om een huis te krijgen, kan je gewoon in zo'n huis van het ggz tochEens. Maar het is niet té moeilijk voor iemand zoals @dreamy1. Zijn rijbewijs was al een kleine 5k, hij gaat een auto van 7k kopen. Prioriteiten he.
Wij kregen van de generatie boven ons ook altijd deze praat mee hoorIk heb er geen problemen mee. Ik weet wat "het leven" kost en wat tijd waard is. Ken er genoeg die geen flauw benul hebben van, waar wel alles voor wordt geregeld, maar dat was "vroegah" vast ook zo.
(en vond het zelf altijd gruwelijk irritant, nu geef ik m zelf
)Ja en nee. Toen wij in 2004 ons eerste huis kochten kon je wel meer dan de koopsom van je huis lenen, maar je betaalde dan ook ruim 5% rente ook voor een korte vaste rente periode.Feit is wel dat het nog nooit zo moeilijk is geweest om een huis te kopen of huren als starter, als op dit moment. Dus opzich heeft @MrDroeftoeter geen ongelijk.