- Waardering
- 18.834
Is zeker ook niks mis mee. Maar als ik mezelf als voorbeeld neem. Ik werk, woon thuis, betaal m'n eten en "vaste lasten" zelf. Uiteraard niet altijd zo geweest, maar nu ik genoeg verdien wel. Ik hoef geen kostgeld te betalen aan m'n ouders. Gevraagd waarom mijn broer dat destijds wel moest, en dat is omdat hij alle centen over de balk smeet, en zij zien dat ik wel een duidelijk spaar doel heb. Sparen heeft momenteel de prioriteit en de centen die ik daarnaast overhoud gaan naar extra's.Er is niets mis met studeren, op kamers gaan en daarnaast te werken. Hij kan genoeg leuke dingen doen.
Had ik er niet zo ingestaan had ik net als mijn broer kostgeld moeten betalen. De jaren voordat ik werkte kreeg ik redelijk wat van m'n ouders, maar zij hebben me de waarde van geld wel geleerd omdat zij ook niet zwemmen in het geld. In zo'n situatie is er niks mis mee met iets later uit huis gaan imol en tegen die tijd kostkoper/inrichting in een keer af te kunnen tikken in plaats van dubbeltje op z'n kant moeten leven. Zal uiteraard wel per thuissituatie verschillen, want ik kan en mag alles van m'n ouders, en heb al jaren geen akkefietje met ze gehad.

heb ook wel eens ooit een nachtje door moeten doen omdat ik met mijn zatte klote verdwaald was na een avondje stappen ofzo... Niets aan de hand toch?