AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #137.905
Ik voel mijn linkerarm niet meer, zie niks meer uit mijn rechteroog, en kan niet meer praten. Typen gaat voor een of andere reden nog wel degelijk.

Of ik heb een zware migraine-aanval, of een tia/stroke. Geen idee wanneer je naar het ziekenhuis moet, maar gisteren had ik er ook al last van.
Rip Calyptus
Screenshot_20220709-202941_Chrome~2.png

• #137.906
Laatst bewerkt:
  • #137.907
Not dead, just zware migraine-aanval en alles ondergekotst, net uit bed maar still fucked...
Zit gelukkig bij mn ouders.
Heb je dit vaker gehad en is er toen ook bevestiging geweest dat het dat was? Hoewel het kan, zijn het wel vrij atypische verschijnselen voor migraine en grenst het nogal aan wat serieuzere zaken, waaronder natuurlijk een TIA of herseninfarct/-bloeding.

• #137.908
Heb je dit vaker in het verleden gehad en is er toen ook bevestiging geweest dat het dat was? Hoewel het kan, zijn het wel vrij atypische verschijnselen voor migraine en grenst het nogal aan wat serieuzere zaken, waaronder natuurlijk een TIA of herseninfarct/-bloeding.
Ik heb van de huisarts diagnose gehad en idd het regelmatig, verder heb nooit onderzoek gedaan. Mijn moeder heeft het en mijn grootmoeder had het ook. Alleen was het deze keer wel teringharde prodroom, gisteren zei ik continue ikea ipv ok, vandaag was het letterlijk bpluplupluh.
Ik zou net zeggen dat het al de boxes van migraine ticked, anders had ik altijd naar 112 gebeld, al was ik wel ongerust.

Laatst bewerkt:
  • #137.909
Not dead, just zware migraine-aanval en alles ondergekotst, net uit bed maar still fucked...
Zit gelukkig bij mn ouders. Ik kon niet eens mijn scherm meer lezen dus alle rationele oplossingen waren van de baan, zo snel ging het.

Heel herkenbaar. Mijn moeder heeft al sinds dat ik klein was regelmatig van dat soort episodes. Dan is ze voor een paar dagen echt helemaal nakkie.

Zelf gelukkig nooit last van gehad.

Als ik jou was zou ik via de huisarts iets van tramadol ofzo fixen voor dit soort dagen. Helpt mijn moeder altijd goed.

• #137.910
Heel herkenbaar. Mijn moeder heeft al sinds dat ik klein was regelmatig van dat soort episodes. Dan is ze voor een paar dagen echt helemaal nakkie.

Zelf gelukkig nooit last van gehad.

Als ik jou was zou ik via de huisarts iets van tramadol ofzo fixen voor dit soort dagen. Helpt mijn moeder altijd goed.
Hmm, ik heb tramadol liggen.
Iig kom ik niet in aanmerking voor specifiek migrainemedicijn omdat ik het niet vaak genoeg heb. Intensiteit maakt blijkbaar niet uit.

• #137.911
Hmm, ik heb tramadol liggen.
Iig kom ik niet in aanmerking voor specifiek migrainemedicijn omdat ik het niet vaak genoeg heb. Intensiteit maakt blijkbaar niet uit.

Probeer het eens zou ik zeggen.

Heb het ook weleens uit mijn moeders nachtkastje gestolen lol. Ging er wel lekker op

Maar het schijnt echt te helpen bij migraine.

• #137.914
Wat is het nu juist? Want spraakgebrek en zwart voor de ogen krijgen lijkt me niet al te "normaal"
Hoop dat ik niet te lullig overkom, still maar 60% en blijkbaar gebruik ik continue Engels in mijn Nederlands dus moet ik mij verbeteren, maar hier zijn sources over die prodromen.

Migraine is niet een beetje hoofdpijn zoals het in de volksmond wel genoemd wordt.

• #137.915
Hoop dat ik niet te lullig overkom, still maar 60% en blijkbaar gebruik ik continue Engels in mijn Nederlands dus moet ik mij verbeteren, maar hier zijn sources over die prodromen.

Migraine is niet een beetje hoofdpijn zoals het in de volksmond wel genoemd wordt.
Migraine met aura beslaat het gehele gezichtsveld. Retinale migraine slaat op één oog.

• #137.916
Ik voel mijn linkerarm niet meer, zie niks meer uit mijn rechteroog, en kan niet meer praten. Typen gaat voor een of andere reden nog wel degelijk.

Of ik heb een zware migraine-aanval, of een tia/stroke. Geen idee wanneer je naar het ziekenhuis moet, maar gisteren had ik er ook al last van.
Had ik laatst ook tijdens het lezen van een post van @ThaWasteland

• #137.917

Wel heftig..
Ergste migraine aanvallen die ik meemaak is momenteel 1 keer per 2 maand, enigste wat helpt is bed in en alles donker hebben. Maar ik kom niet in de geburen van dit artikel.
Braakneigingen horen daar ook bij

• #137.918
Gelukkig nog nooit zo erg meegemaakt. Vind dat de dokter best preventief een goede pijnstiller mee kan geven voor de volgende keer.

• #137.919
Migraine met aura beslaat het gehele gezichtsveld. Retinale migraine slaat op één oog.
Ik ben te moe om het uit te zoeken ouwe, maar ik ben vrij zeker dat de aura op een oog slaagt omdat ik het altijd op een oog heb. Nu was het zelfs niet eens 'aura', het was gewoon wit geflikker.

• #137.920
Ik ben te moe om het uit te zoeken ouwe, maar ik ben vrij zeker dat de aura op een oog slaagt omdat ik het altijd op een oog heb. Nu was het zelfs niet eens 'aura', het was gewoon wit geflikker.
Helpt een icepack op je voorhoofd? Toen ik griep had met migraine heb ik het zo overleefd (en in t donker op bed)

Terug
Naar boven