Fitness Seller

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #137.981
Wat? Vrijheid van meningsuiting. Het zijn, in mijn ogen, allebei fascistische ideologieën. Met heel toevallig trouwens allebei een hekel aan joden.

En waarom zou dat niet mogen? Iemand de mond snoeren is ook redelijk fascistisch trouwens.
Ik struikel alleen over het feit dat er bij een slecht woord over homoseksualiteit opgetreden wordt (in dit geval door @wovano ). Haatdragende teksten over een geloof, islamofobie, hoe je het ook wil noemen, is echter geen probleem?

Als je het een niet toelaat, laat dan het andere ook niet toe.

Je mag van mij overigens alles zeggen, ik ben niet voor censuur, zeker niet op een openbaar forum.

• #137.982
Iemand die @Arminius privé kent? Hij zou gisterenavond naar mij komen om een blikje Monster mee te drinken.
Hij is nooit hier aangekomen. Ik maak me zorgen dat ie weer niet zo geweldig in heeft kunnen voegen en z'n BMW onder een vrachtwagen klem heeft gereden...
Nee, laten we het vooral zo houden dat niemand mij privé kent. Ik wil niet door het leven gaan als de bottom van Mark Rutte.

Helaas ben ik de volgende weken een verplichte gast van de overheid.

Als goedmaker nog wat Poolse tetters.

35D876FA-EDB2-46E6-AA06-62B543829B8D.jpeg

VUILE h**ren! (behalve jij, @Kathlinoo)

Laatst bewerkt:
  • #137.983
Vond t al zo rustig. Wat heb je gedaan @Arminius?

• #137.984
Jawel hoor, blijkbaar geen probleem als je een geloof met nazisme vergelijkt, dat mag hier 🌈, maar pas op als je je mening uit over homoseksualiteit!!!

@wovano
1. Een vergelijking maken tussen twee ideologieën is niet gelijk aan haat zaaien richting een groep mensen;
2. De bovenliggende (pun intended) theorie is dat je géén homo wordt, maar bent, dat is een onderscheid met ideologieën waar je ook mee kunt stoppen (hoewel er wel een dingetje is tussen geloofsafval en doodstraf in een zekere religie);
3. Zelf zou ik de vergelijking zo niet maken, hoogstens met Islamisme;
4. Islamofobie is bedacht om kritiek op de islam gelijk te stellen aan haat tegen moslims, een beetje vergelijkbaar met hoe extreem links de neiging heeft iedere andere mening als nazisme te zien;
5. Als iemand zou zeggen dat hij een hekel heeft aan alle moslims dan hoop ik dat de forumleiding ook in zou grijpen.

• #137.986
Haatdragende teksten over een geloof, islamofobie, hoe je het ook wil noemen, is echter geen probleem?
Haatdragende teksten? Ik vergelijk het met nazisme omdat ik het allebei fascistische ideologieën vind.

Islamofobie? Een fobie is een angst en angst is per definitie irrationeel. Kheb geen angst, kheb een ontzettende afkeur tegen die ideologie an sich, niet tegen elke moslim.

Is trouwens toch niks mis mee? Of moeten we allemaal hetzelfde deugend denken?

Laatst bewerkt:
  • #137.987
1. Een vergelijking maken tussen twee ideologieën is niet gelijk aan haat zaaien richting een groep mensen;
2. De bovenliggende (pun intended) theorie is dat je géén homo wordt, maar bent, dat is een onderscheid met ideologieën waar je ook mee kunt stoppen (hoewel er wel een dingetje is tussen geloofsafval en doodstraf in een zekere religie);
3. Zelf zou ik de vergelijking zo niet maken, hoogstens met Islamisme, Jihadisme, mogelijk Salafisme ("Iedere moslim is een beetje Salafist");
4. Islamofobie is bedacht om kritiek op de islam gelijk te stellen aan haat tegen moslims, een beetje vergelijkbaar met hoe extreem links de neiging heeft iedere andere mening als nazisme te zien;
5. Als iemand zou zeggen dat hij een hekel heeft aan alle moslims dan hoop ik dat de forumleiding ook in zou grijpen.
Huiswerk:

Tip: wees geen Ben.

Laatst bewerkt:
  • #137.988
3. Zelf zou ik de vergelijking zo niet maken, hoogstens met Islamisme;

Haatdragende teksten? Ik vergelijk het met nazisme omdat ik het allebei fascistische ideologieën vind.

Islamofobie? Een fobie is een angst en angst is per definitie irrationeel. Kheb geen angst, kheb een ontzettende afkeur tegen die ideologie an sich, niet tegen elke moslim.

Is trouwens toch niks mee? Of moeten we allemaal hetzelfde deugend denken?
Is het heel gek dat ik de vergelijking met het nazisme opvat als hatelijk? Je trekt het toch zo door dat een moslim gelijk staat aan een nazi? Kan me niet voorstellen dat dat niet zo bedoeld is.

Maar goed, als de conclusie is dat soort opmerkingen hier wel kunnen, prima. Dan heb ik het verkeerd gezien :shrug:

• #137.990
Is het heel gek dat ik de vergelijking met het nazisme opvat als hatelijk?
Geen idee, je mag er van vinden en zeggen wat je wil, het is niet het meest aardige wat je kan zeggen, maar voor aardige dingen heb je geen VvM nodig.
Je trekt het toch zo door dat een moslim gelijk staat aan een nazi?
Dat is een denkfout, dat is namelijk precies het onderscheid: vind je het een slecht idee of heb je een hekel aan alle mensen die aanhanger zijn van dat idee.
Kan me niet voorstellen dat dat niet zo bedoeld is.
En toch zegt @apfelstrudel dat hij geen hekel heeft aan moslims.
Maar goed, als de conclusie is dat soort opmerkingen hier wel kunnen, prima. Dan heb ik het verkeerd gezien :shrug:
Gelukkig ga ik er niet over wat hier wel en niet mag, wat wel of niet hetzelfde of vergelijkbaar is. Er zullen genoeg mensen op het forum en daarbuiten zijn die het wel met je eens zijn.

• #137.991
Als de grens ligt bij “ik heb een hekel aan bevolkingsgroep x” dan heb ik dat verkeerd ingeschat :).

@Mentat @apfelstrudel

• #137.993
Wat een boel deugposts hier. D66 present ofzo?

• #137.994
Wat een slechte rel. Ik ga buiten spelen.

• #137.996
Matige rel boys !

Terug
Naar boven