XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #139.982
Havermout is ook goed voor je cholesterol

• #139.984
Begin de dag bij het slachthuis. Begin de dag in de stank.
Want wie slacht vocht heeft in z'n schoenen, die kotst de hele dag :roflol:

• #139.985
  • #139.987
Mensen die een "break check" doen zouden geen rijbewijs meer moeten hebben.

Als iemand het doet om een punt te maken, een ander voor vermeend onrecht terug te pakken of zijn of haar gekrenkte ego te troosten hoop ik dat je daarvoor keihard gestraft wordt.
Hoezo? Een tikje op de rem om te laten zien dat het nergens op slaat is toch niks mis mee.

De rem vol intrappen is wat anders ja

• #139.989
Hoezo? Een tikje op de rem om te laten zien dat het nergens op slaat is toch niks mis mee.
Als het onnodig is voor je eigen rijden dan creëer je daarmee onnodig gevaar, maar dat is geen 'break check'. Het is wel een belabberde manier van communiceren tegen iemand die je verwijt een slechte bestuurder te zijn.
De rem vol intrappen is wat anders ja
Dit komt dichter bij de definitie:
A brake check, also known as a brake test, occurs when a driver deliberately either taps on the brakes several times or slams hard on the pedal when moving in front of another vehicle, with the intention of causing the behind driver to either collide or take evasive action. (wikipedia)​

• #139.990
Vanochtend vroeg bij Appie:
DZH magere kwark van 1.49 naar 1.69 (13% duurder)
Havermout van 0,69 naar 0,79 (14% duurder)

Het houdt niet op. Niet vanzelf...
Gisteren even pindakaas en hagelslag gehaald.
Pindakaas 350 gram voor 3 euro
Hagelslag 390 (10 gram minder dan eerst) voor 3 euro.

Binnenkort maar eens bij de aldi gaan kijken of die versie ook te eten is.

Al zie ik nu dat de pindakaas daar ook al 2,49 kost.
De hagelslag is wel een stuk goedkoper, 600 gram voor 2,39

• #139.991

Vomar 600 gr 2,19

Bij lidl 600 gr voor 2,25 meen ik.

Of t te eten is weet ik niet. Pinda allergie...
Maar mijn man vind lidl goed te doen.

• #139.992

Zijn wel dingen waarvan je een voorraad kan inslaan als het in de aanbieding is

• #139.993

Soms vraag ik me wel eens af of er nog wel sprake is van gezonde concurrentie. Het is me meerdere malen opgevallen dat als AH de prijs van een eigen merk product verhoogt, dat Jumbo dan direct volgt met dezelfde verhoging op hun eigen vergelijkbare eigen merk product.

• #139.994
Soms vraag ik me wel eens af of er nog wel sprake is van gezonde concurrentie. Het is me meerdere malen opgevallen dat als AH de prijs van een eigen merk product verhoogt, dat Jumbo dan direct volgt met dezelfde verhoging op hun eigen vergelijkbare eigen merk product.
Marges is de supermarkt zijn veelal niet zo hoog en ze houden elkaar scherp in de gaten.

Wat voor grote verschillen verwacht je van een product met min of meer dezelfde grondstoffen dat voor een scherpe prijs moet worden aangeboden en men veelal niet duurder wil zijn dan de AH?

• #139.996
Marges is de supermarkt zijn veelal niet zo hoog en ze houden elkaar scherp in de gaten.

Wat voor grote verschillen verwacht je van een product met min of meer dezelfde grondstoffen dat voor een scherpe prijs moet worden aangeboden en men veelal niet duurder wil zijn dan de AH?
Krijg eerder de indruk dat de marges juist erg hoog zijn, gezien de prijzen in bv. Turkse winkels.

• #140.000
Ben er net achtergekomen dat m'n pa waarschijnlijk dement aan het worden is. Z'n geheugen gaat opeens zeer snel achteruit. Hij vergeet bijna alles, kon niet komen op de naam van z' kleindochters. Verwisselt opeens mijn naam vaak met die van mijn broer.

Blijkbaar is ie 3 weken geleden met m'n broer hiervoor bij de huisarts geweest. Ksprak m'n pa net, hij kan zich dit niet herinneren..ze waren daar voor een dementie test notabene. Hij moest iets van 10 over 2 op een klok tekenen o.i.d. en faalde. Hij komt z'n kamer niet meer uit. Ik vraag wat ie vanavond eet, hij zegt nasi. Ik kijk naar wat hij in z'm handen heeft, het is een bak pasta..

Kga hier heel slecht op. Hij is pas 64. Hij ging met pensioen (vvr) vlak voor de 1e lockdown. Vanwege z'n hart kon ie ziektewet trekken tot pensioenleeftijd (volgend jaar). Is vanwege covid gezeik nu bijna 3 jaar niet wezen reizen.. het enige dat hij eigenlijk wilde en deed, 6 maanden per jaar. Hij is helemaal afgetakeld. Eerst fysiek, van 85kg naar een schamele 60-kg. Maar nu dus ook mentaal.

Kweet t allemaal ff niet meer :(
Ja m'n pa ook niet
:badum:.

(Kdenk ik maak em maar vast)

Life's a b*ch. Tijd voor een borrel.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven