AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #140.461
Jij hebt blijkbaar geen benul van vuurwerk.

Je gaat geen net afgestoken cakes of flowerbeds verplaatsen ivm blindgangers. Laat staan in een busje gooien en dan ermee rijden.
In de fik is het veiligst, dan weetje tenminste dat kinderen morgen geen vingers kwijtraken aan blindgangers.

Vreemd, want ik hoor je er nu wel over.

Nee je hoort mij over hoe ze om gaan met hun afval.

En nee, je gooit er water overheen, doet er een vuilniszak omheen en daarna gaat het in de container, heb je nooit normaal vuurwerk leren afsteken?

Wat stel jij dan voor dat ze moeten doen met die dozen?

Wat een gejank weer dit. Verbieden verbieden verbieden. Dat is pas een echte Nederlandse traditie. Janken om andermans plezier en het vervolgens willen verbieden.

Gewoon op een normale verantwoorde manier je afval opruimen, lees hierboven.

Als mensen zich niet normaal kunnen gedragen krijg je dat ja.
En zelf over de Duitse autobaan blazen meneer wil naar Canada nou vast niet met de boot. Nee lekker vliegen.

Relletje 2023

Wat heeft dat in godsnaam te maken met je eigen teringzooi opruimen.

Ook echt zelden zulke slechte whatboutism gezien die echt kant noch wal raakt.

• #140.462
E1463E90-493E-4131-BAD3-4BC9581BAC22.jpeg

• #140.464
Vuurwerk is mooi, maar als ik zie wat voor teringbende ze er hier weer van maken is het wel tijd aan het worden voor een algemeen verbod.

Ze stonden hier op de hoek 3 uur lang enorme hoeveelheden vuurwerk af te steken uit een busje, flinkkeren vervolgens de +- 50 dozen op een grote hoop langs de weg, steken de hele teringzooi in de fik en rijden weg. Dus nu ligt er een stapel dozen van 4 bij 4 meter waar de flammen 2 meter hoog uit slaan.... Met elke windvlaag zie je de gloeinde stukken karton door de straat gaan.

Een te grote groep mensen is gewoon te dom voor deze vrijheid, jammer.
Waren dit toevallig marokkanen? Zo ja, dan vind ik dit heel erg

• #140.465
Hier staken ze gister een 1000 shot flowerbed af maar die ging niet helemaal lekker. De shells ontploften een meter of 2 van de grond waarna die hele doos opeens in 1 grote knal ontplofte op de grond. 1 grote vuurwerkbal midden in de straat.

Kging helemaal stuk. Mooiste vuurwerk van de avond.

• #140.466
Eerste keer na maanden zie ik vandaag pas zonlicht. En dat komt omdat ik alleen nachten werk.

• #140.467
Vuurwerk is mooi, maar als ik zie wat voor teringbende ze er hier weer van maken is het wel tijd aan het worden voor een algemeen verbod.

Ze stonden hier op de hoek 3 uur lang enorme hoeveelheden vuurwerk af te steken uit een busje, flinkkeren vervolgens de +- 50 dozen op een grote hoop langs de weg, steken de hele teringzooi in de fik en rijden weg. Dus nu ligt er een stapel dozen van 4 bij 4 meter waar de flammen 2 meter hoog uit slaan.... Met elke windvlaag zie je de gloeinde stukken karton door de straat gaan.

Een te grote groep mensen is gewoon te dom voor deze vrijheid, jammer.
Dat zijn die paupers die vervolgens hun energie rekening niet kunnen betalen. Ja, dezelfde als van de zorgtoeslag affaire. En ze zijn ook nog tegen zwarte Piet.

Afschaffen dat consumenten vuurwerk. En laten ze eens gaan handhaven van al dat belasting geld dat normale mensen moeten ophoesten.

• #140.468
In mijn wijk zijn er vannacht 3 auto’s volledig uitgebrand en aan paar andere auto’s hebben daar wat schade door opgelopen.

• #140.469
Dat zijn die paupers die vervolgens hun energie rekening niet kunnen betalen. Ja, dezelfde als van de zorgtoeslag affaire. En ze zijn ook nog tegen zwarte Piet.

Afschaffen dat consumenten vuurwerk. En laten ze eens gaan handhaven van al dat belasting geld dat normale mensen moeten ophoesten.
Wat veel insinuaties weer Ron, je hebt die mensen niet eens zelf gezien maar natuurlijk kan uiteraard jij ze weer precies goed profilen. Normale mensen... Want mensen die vuurwerk afsteken zijn niet normaal.

Maar goed idee Ron, het wordt hoogtijd dat we ILLEGAAL vuurwerk gaan verbieden! Heb je nog meer geniale ideeën?

• #140.470

Waarom afschaffen? Zorg gewoon voor een beter alternatief?

• #140.475
In mijn wijk zijn er vannacht 3 auto’s volledig uitgebrand en aan paar andere auto’s hebben daar wat schade door opgelopen.
Heel sneu.

Maar dit komt niet door vuurwerk (i.i.g. niet legaal spul). Dit komt door vandalisme. Bij normaal gebruik gebeuren dit soort dingen niet. Maar van die kansloze kneuzen moeten het weer verneuken voor iedereen.

• #140.477
Heel sneu.

Maar dit komt niet door vuurwerk (i.i.g. niet legaal spul). Dit komt door vandalisme. Bij normaal gebruik gebeuren dit soort dingen niet. Maar van die kansloze kneuzen moeten het weer verneuken voor iedereen.

Precies het punt van mijn post van gisteren, er zijn te veel mensen te dom en egoistisch die het vervolgens verpesten voor de rest.

• #140.478
Heel sneu.

Niet direct, maar het feit dat je zonder problemen midden in de nacht met vuur en brandbare spullen kunt ronddwalen maakt het de kans op dit soort zaken wel een stuk groter.

Waar jij vannacht het meeste van genoten hebt kan iets dergelijks trouwens wel veroorzaken.

• #140.479
Precies het punt van mijn post van gisteren, er zijn te veel mensen te dom en egoistisch die het vervolgens verpesten voor de rest.
Met spul dat illegaal is.

Dus nu wil je legaal vuurwerk gaan verbieden om illegaal vuurwerk aan te pakken. En dat allemaal zonder te handhaven want de politie heeft er geen capaciteit voor.

Het resultaat zal zijn dat nog meer mensen illegaal spul gaan kopen. Het lijkt wel of mensen niet leren van de geschiedenis, verbieden werkt niet.

• #140.480
Toch vind ik de stelling van @Fallingout niet zo'n heel rare gedachte:
Als je vuurwerk afsteekt dan ruim je op een veilige, fatsoenlijke en verantwoorde manier je bende op.

De zaak op een grote hoop in de fik steken terwijl het lekker waait en weggaan is daar geen voorbeeld van. Die lege kartonnen dozen hadden best mee terug gekund het busje in. Hoe je die vuurwerk resten het best opruimd heb ik geen idee van, maar als je het in je eigen straat doet kan je het best ergens vandaag opruimen.

Terug
Naar boven