XXL Nutrition

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #140.481
Niet direct, maar het feit dat je zonder problemen midden in de nacht met vuur en brandbare spullen kunt ronddwalen maakt het de kans op dit soort zaken wel een stuk groter.
Dat kan altijd al, ook buiten oudjaarsnacht om.

Het alternatief is overal camera's en alles een preventief fouilleer gebied maken.

• #140.482
Met spul dat illegaal is.

Dus nu wil je legaal vuurwerk gaan verbieden om illegaal vuurwerk aan te pakken. En dat allemaal zonder te handhaven want de politie heeft er geen capaciteit voor.

Het resultaat zal zijn dat nog meer mensen illegaal spul gaan kopen. Het lijkt wel of mensen niet leren van de geschiedenis, verbieden werkt niet.
Dat een totaalverbod met hoge boetes/straffen prima te handhaven is is recent wel bewezen.

• #140.483
De zaak op een grote hoop in de fik steken terwijl het lekker waait en weggaan is daar geen voorbeeld van. Die lege kartonnen dozen hadden best mee terug gekund het busje in. Hoe je die vuurwerk resten het best opruimd heb ik geen idee van, maar als je het in je eigen straat doet kan je het best ergens vandaag opruimen.
Volgens de experts gewoon nat maken en dan kan het bij het restafval.

• #140.486
Dat een totaal verbod met hoge boetes/straffen prima te handhaven is is recent wel bewezen.
Op illegaal vuurwerk staat al een hoge boete en een taakstraf.
Wat stel je voor, 3 maanden opsluiten? 100k boete?

Het is maar in wat voor land je wilt leven. Maar sommigen hier zijn nogal voorstander van Ordnung muss sein.

• #140.488
Op illegaal vuurwerk staat al een hoge boete en een taakstraf.
Wat stel je voor, 3 maanden opsluiten? 100k boete?

Het is maar in wat voor land je wilt leven. Maar sommigen hier zijn nogal voorstander van Ordnung muss sein.
Ja, alles wat buiten mijn norm valt mag hard bestraft worden.

• #140.489
Met spul dat illegaal is.

Dus nu wil je legaal vuurwerk gaan verbieden om illegaal vuurwerk aan te pakken. En dat allemaal zonder te handhaven want de politie heeft er geen capaciteit voor.

Het resultaat zal zijn dat nog meer mensen illegaal spul gaan kopen. Het lijkt wel of mensen niet leren van de geschiedenis, verbieden werkt niet.

Nee dan is het niet goed overgekomen, mijn probleem was niet met het feit dat ze illegaal vuurwerk aan het afsteken waren, maar dat ze daarna alles in de fik zetten en een grote bend achtergelaten hebben.

Mijn probleem is echt hoe mensen zich in het algemeen gedragen die nacht en wat ze doen tijdens oud en nieuw met het vuurwerk.

De politie kan nu niet handhaven op vuurwerk omdat heel Nederland een chaos is, en omdat het gewoon mag. Als vuurwerk in het algemeen verboden is valt meteen 90% van het vuurwerk weg, dus is handhaven vrij makkelijk. Namelijk iedereen die zonder vergunning vuurwerk afsteekt, bij zich heeft of verhandeld is strafbaar.

Maar ik zu het liefst zien dat vuurwerk gewoon blijft en dat mensen zich wat meer als volwassen ontwikkelde mensen zouden gedragen.

• #140.490
In de betere wijken niet, dan val je wel op. :clown:
Je kan gewoon 's nachts op straat lopen en een cobra pas prima in je broekzak.

Zijn het ook niet de betere duurdere wijken waar (meer) wordt ingebroken? Denken dat je dit soort dingen kan verhelpen met regeltjes of strafverhoging is nogal naïef.

Alsof 16 jarige pubers onder invloed van alcohol of drugs een f**k geven om jouw strafjes.

• #140.491
Het lijkt wel of mensen niet leren van de geschiedenis, verbieden werkt niet.
Je hebt gelijk, standrechtelijk executeren van iedereen met vuurwerk in handen, in het geval van kinderen ook de ouders.
:trollfacex:

Verbieden zal na een paar jaar voor de meeste mensen wel werken, zeker als er een alternatief wordt geboden. Ook maakt een verbod handhaven makkelijker: je hoeft niet meer te achterhalen of het 'legaal' vuurwerk was.

De kentering is al ingezet: er zijn al gemeenten met een verbod en vuurpijlen en knalvuurwerk zijn al verboden.

Mij boeit vuurwerk eigenlijk niet zo, ik wil er vooral geen overlast van hebben.

Die grote knal bij jou in de straat is leuk zolang er geen slachtoffers vallen, daarbij is het net als bij @Fallingout een prima voorbeeld waarom vuurwerk afsteken de verstandelijke vermogens van de meeste mensen, zeker op Oudejaarsavond, te boven gaat.

• #140.492
Je kan gewoon 's nachts op straat lopen en een cobra pas prima in je broekzak.

Zijn het ook niet de betere duurdere wijken waar (meer) wordt ingebroken? Denken dat je dit soort dingen kan verhelpen met regeltjes of strafverhoging is nogal naïef.

Alsof 16 jarige pubers onder invloed van alcohol of drugs een f**k geven om jouw strafjes.
Wel toevallig dat er nu in 1 nacht meer auto's in de brand hebben gestaan en zwaar zijn beschadigd dan in in heel 2022.

• #140.493
Ja, alles wat buiten mijn norm valt mag hard bestraft worden.
Wat een ontzettende kneus ben je soms @Steks :roflol:

De kentering is al ingezet: er zijn al gemeenten met een verbod en vuurpijlen en knalvuurwerk zijn al verboden.
Ik zie dat je beelden van de jaarwisseling in die gemeenten hebt gemist. Surprise surprise, mensen trekken zich niks aan van het vuurwerkverbod. Goh wie had dat toch verwacht.

Niet iedereen is een volgzaam slaafje van de ambtenarij. Waarvan akte.

Als ze het verbieden haal ik volgend jaar ook een lading illegaal spul.

• #140.494
Wat een ontzettende kneus ben je soms @Steks :roflol:

Ik zie dat je beelden van de jaarwisseling in die gemeenten hebt gemist. Surprise surprise, mensen trekken zich niks aan van het vuurwerkverbod. Goh wie had dat toch verwacht.

Niet iedereen een volgzaam slaafje van de ambtenarij. Waarvan akte.

Als ze het verbieden haal ik volgend jaar ook een lading illegaal spul.
Soms?

• #140.497
Iets verbieden, maar niet handhaven heeft weinig effect. alleen de huisvaders die normaal met hun kind vuurwerk gingen halen pak je daar grotendeels mee.
Grensbewoners gaan gewoon de grens over natuurlijk. Ben ook benieuwd wat een landelijk vuurwerkverbod gaat opleveren. Al met al loopt het wel uit de hand tegenwoordig. alle goede bedoelingen om vuurwerk veiliger te maken hebben totaal niets opgeleverd. Nog maar te zwijgen over de +opnames dmv drank/drugsmisbruik afgelopen nacht.

• #140.498
Het heeft misschien wat tijd nodig en wsl is er al minder vuurwerk en/of door minder mensen afgestoken dan voor het verbod. Het kan ook andersom werken, dan maakt dit de weg vrij voor een landelijk verbod.

• #140.499
Jongens ik wil gewoon boze geesten wegjagen.

Terug
Naar boven