AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #140.721
Hoe langer je wacht met het behandelen van de ontsteking des te erger het probleem gaat worden.
Ergste geval krijg je een kaakbeen ontsteking en dan ben je nog veel verder van huis.

*edit* O kzie dat je een afspraak
hebt gemaakt. Sterkte en succes.

• #140.722
Dit hou ik echt geen 3 weken vol :roflol: pijn komt nu weer behoorlijk terug en ik zit al op dubbel de dosis ibu en paracetamol die aangeraden is. Trekt ook door mij hele gezicht.

Heb begin van de avond afspraak bij de noodtandarts.

Prima dat trekken goedkoper is, maar ik weiger dat gewoon echt. Een kunstgebit is mijn ergste nachtmerrie en ik ga echt geen stappen dichterbij zetten als het niet de enige mogelijk optie is. Ik laat hem alleen trekken als het echt moet omdat bvb anders mijn kaak kapot gaat van de ontsteking.
Ik was (en ben) ook bang voor mogelijkheid van een kunstklapper... maar liever gezond met een kunstbek dan de andere kant op... (in mijn geval).

Sterkte en succes vanavond

• #140.723
Ik ging in de zon (die scheen dus net) even een rondje rennen. Was nauwelijks een kilometer weg en ik krijg me een hagelbui op mijn harses. Horizontaal, recht in mijn bek door de storm.

Beetje regen is niet erg, maar dit was wel wat overdreven. Wel een goede cheat verdiend. Voordeel: ik ben nu bezig met de oven voorverwarmen voor een zelfgemaakte pizza. Ham, buffel mozzarella, artisjok, paprika, olijven en semi-zongedroogde tomaat liggen te wachten.

• #140.724
Ik ging in de zon (die scheen dus net) even een rondje rennen. Was nauwelijks een kilometer weg en ik krijg me een hagelbui op mijn harses. Horizontaal, recht in mijn bek door de storm.

Beetje regen is niet erg, maar dit was wel wat overdreven. Wel een goede cheat verdiend. Voordeel: ik ben nu bezig met de oven voorverwarmen voor een zelfgemaakte pizza. Ham, buffel mozzarella, artisjok, paprika, olijven en semi-zongedroogde tomaat liggen te wachten.
Smakelijk alvast, alsook dank voor het milde leedvermaak.

• #140.725
Hoe langer je wacht met het behandelen van de ontsteking des te erger het probleem gaat worden.
Ergste geval krijg je een kaakbeen ontsteking en dan ben je nog veel verder van huis.

*edit* O kzie dat je een afspraak
hebt gemaakt. Sterkte en succes.
Ik was (en ben) ook bang voor mogelijkheid van een kunstklapper... maar liever gezond met een kunstbek dan de andere kant op... (in mijn geval).

Sterkte en succes vanavond

Noodtandarts heeft foto's gemaakt, er zit een ontsteking diep in de wortelpunt, onder een oude wortelkanaalbehandeling. Daarom is de pijn ook zo erg, de onsteking zit erg diep.

Ze konden daar helaas alleen trekken, maar zoals ik eerder zei wil ik dacht echt niet dus hebben ze Tramadol voorgeschreven en dat begint nu in te werken. Helaas lijkt zelfs dat niet in staat de pijn volledig te onderdrukken dus verwacht ik een zware nacht.

Morgenochtend ASAP een afspraak fixen bij een endodontoloog.

Oh en ik moet waarschijnlijk twee kronen hierdoor...

Laatst bewerkt:
  • #140.726
Noodtandarts heeft foto's gemaakt, er zit een ontsteking diep in de wortelpunt, onder een oude wortelkanaalbehandeling. Daarom is de pijn ook zo erg, de onsteking zit erg diep.

Ze konden daar helaas alleen trekken, maar zoals ik eerder zei wil ik dacht echt niet dus hebben ze Tramadol voorgeschreven en dat begint nu in te werken. Helaas lijkt zelfs dat niet in staat de pijn volledig te onderdrukken dus verwacht ik een zware nacht.

Geen idee of dat bij jou mogelijk is, ik ben geen tandarts/kaakchirurg, maar ik weet dat het mogelijk is dat ze de wortelpunt knippen (dit gebeurt wel eens als ze de ontsteking niet weg krijgen vanaf de kies. Dit gebeurt via de kaak...

Er is dus misschien nog een optie...

• #140.727
Geen idee of dat bij jou mogelijk is, ik ben geen tandarts/kaakchirurg, maar ik weet dat het mogelijk is dat ze de wortelpunt knippen (dit gebeurt wel eens als ze de ontsteking niet weg krijgen vanaf de kies. Dit gebeurt via de kaak...

Er is dus misschien nog een optie...

Heb ik wel eens van gehoord ja.

Ik ga morgen bellen met de tandarts, dan ben ik benieuwd wat ze voorstellen. Ik denk dat er wel een kans is dat dit een gevalletje kaakchirug gaat worden.

Maakt me verder weinig uit wat de oplossing gaat worden, als ik mijn kies maar kan houden en ze alles platspuiten voor ze beginnen.

• #140.728

Ook tramadol krijgt de pijn van een echte diepe ontsteking niet weg. Als je een flinke spiegel hebt opgebouwd zal de scherpe pijn wel minder zijn.
Maar wil je de ontsteking wegkrijgen dan zal je wss wel aan de ontstekingsremmers moeten, als dat kan.
Ik hoop dat je snel terecht kan en de ontsteking de kop ingedrukt kan worden.

Maar toch even op inhaken....wat zou het verschil maken als je 2 kronen moet en een wortelkanaal of 1 brug.
Ik bedoel bij wijze van spreken. Met een wortelkanaal en kroon is je kies "dood" met een brug is hij weg en wordt hij vervangen door de brug.

• #140.729

Bestaan kaakchirurgen niet meer? Die kan de ontsteking verwijderen via het kaakbot.

• #140.730

Heb je geen antibiotica kuur gekregen? eerst moet de ontsteking weg, verdoving heb je dan niks aan.

• #140.733
Ook tramadol krijgt de pijn van een echte diepe ontsteking niet weg. Als je een flinke spiegel hebt opgebouwd zal de scherpe pijn wel minder zijn.
Maar wil je de ontsteking wegkrijgen dan zal je wss wel aan de ontstekingsremmers moeten, als dat kan.
Ik hoop dat je snel terecht kan en de ontsteking de kop ingedrukt kan worden.

Maar toch even op inhaken....wat zou het verschil maken als je 2 kronen moet en een wortelkanaal of 1 brug.
Ik bedoel bij wijze van spreken. Met een wortelkanaal en kroon is je kies "dood" met een brug is hij weg en wordt hij vervangen door de brug.

De pijn is inderdaad niet volledig weg, maar wel dusdanig minder dat ik iig meer echt kapot aan het gaan ben en misschien weer een beetje kan slapen. Morgen ga ik voor een echte behandeling naar mijn tandarts of een endodontoloog of kaakchirug, dat hangt er vanaf wat mijn tandarts zegt.

Ze zagen op de foto dat de vulling van de kies er naast ook niet goed was, mogelijk door een fout van mijn tandarts. Waarschijnlijk is daardoor ook deze ontsteking ontstaan ivm achterblijvend vuil tussen de kiezen. Beide kiezen hebben ook echt al veel grote vullingen en daarom zei ze dat ze kronen moeten. Of mijn tandarts dat ook vind ga ik zien.

De kies is al dood, er is al een wortelkanaal geweest, daarom zit de ontsteking zo diep.

Verder ben ik natuurlijk ook geen tandarts, dit is wat de noodtandarts mij vertelde naar aanleiding van 2 foto's en wat ik denk goed begrepen te hebben terwijl ik puffend liep te ijsberen door de behandelkamer toen ze dit vertelde.

Bestaan kaakchirurgen niet meer? Die kan de ontsteking verwijderen via het kaakbot.

Jawel, maar niet op zondagavond om 20:30.

Of een operatie via het kaakbot nodig is ga ik morgen hopelijk horen.

Heb je geen antibiotica kuur gekregen? eerst moet de ontsteking weg, verdoving heb je dan niks aan.

De pijnstillers zijn puur om de nacht door te komen en minder extreme pijn te hebben. Morgen gaat de ontsteking pas aangepakt worden.

Om je een idee te geven, ik had vanavond de ergste pijn van mijn leven, ik kon nieteens meer autorijden van de kiespijn en moet bij de noodarts echt moeite doen om normaal een gesprek te voeren. Ik had een spiegel van elke 4 uur 1000mg paracetamol en 800 mg ibuprofen( dubbele van wat eigenlijk mag) en dat deed helemaal niks meer.

Kiespijn maakt je mentaal echt kapot.

Kun je het best naar ’privé’ kaakkliniek

Ik ga voor nu gewoon uit van wat mijn tandarts me gaat vertellen morgen.

Ik denk ook niet dat ik een privekliniek kan betalen? Ik heb een goede verzekering en daardoor hoef ik me niet echt druk te maken over de kosten, maar als het buiten de verzekering om behandeld gaat worden worden de kosten wel een probleem.

Laatst bewerkt:
  • #140.734
Ik ben ooit geholpen door zo iemand die in een ZH werkte. Volkomen pijnloze behandeling.
Lijkt er op dat er tegenwoordig lange wachtlijsten zijn, en goede personeel nu in kliniek werkt.
Ik ga voor nu gewoon uit van wat mijn tandarts me gaat vertellen morgen.

Ik denk ook niet dat ik een privekliniek kan betalen? Ik heb een goede verzekering en daardoor hoef ik me niet echt druk te maken over de kosten, maar als het buiten de verzekering om behandeld gaat worden worden de kosten wel een probleem.
wordt vaak gewoon vergoed. Je zorgverz. kan je daar meer over vertellen.

• #140.735
Lijkt er op dat er tegenwoordig lange wachtlijsten zijn, en goede personeel nu in kliniek werkt.

wordt vaak gewoon vergoed. Je zorgverz. kan je daar meer over vertellen.

Hmm oke, wat is dan het verschil tussen een prive kliniek en een normale kliniek?

Ik ga nu gewoon naar een tandarts die een 'eigen kliniek' heeft, niet in het ziekenhuis oid, maar wel gewoon onder de verzekering.
Is dat dan al een prive kliniek?

• #140.736
Hmm oke, wat is dan het verschil tussen een prive kliniek en een normale kliniek?

Ik ga nu gewoon naar een tandarts die een 'eigen kliniek' heeft, niet in het ziekenhuis oid, maar wel gewoon onder de verzekering.
Is dat dan al een prive kliniek?
Kaakkliniek ging het toch om ?
dus niet in ziekenhuis

• #140.737
Kaakkliniek ging het toch om ?
dus niet in ziekenhuis
Oh sorry ik ben er niet helemaal meer bij met mijn hoofd.

Het is voor nu nog niet zeker of het nodig is om naar een kaakchirug te gaan, ze hadden het nu over een endodontoloog, wat als ik het goed begrijp een tandarts is die wortelkanaal expert is.

• #140.738
Na de zoveelste kut nacht met een kleine die niet in haar bed wil slapen kom je op kantoor en kun je hier ook nog 4 uur wachten tot IT eindelijk begint
\
1673847448685.png

• #140.739
Gvd die Tramadol is echt serieuze drugs, ben echt niet blij wat dit met me doet, kan voor geen meter meer nadenken en voel me echt raar.
Maar voel iig niks meer...

Zit nu in de wachtkamer bij de tandarts, moest flink aandringen want ze hadden het eerst over 'ergens deze week' maar ik ga hier niet mee blijven rondlopen en ik wil dit spul niet blijven slikken.

Terug
Naar boven