AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #144.521
Gefeliciteerd en respect voor je doorzettingsvermogen!

Ook blij voor je dat je gezond bent.

Ik ben duidelijk de sportarts niet, maar 82kg op 189 lijkt mij wat iel om nog een zware tas aan je kast te hangen.

Crossfit (van de sportarts?) valt hier altijd goed in de smaak. :roflol:

Ga je je progressie loggen?

Succes!
82 kilo op 1,89 is ook gewoon prima natuurlijk. Maar serieuze hardlopers zijn heel dun. Elke kilo is een paar seconden sneller lopen, daarvoor hoef je niet fitter te worden - je hebt gewoonweg minder kilo’s mee te zeulen.

• #144.522
82 kilo op 1,89 is ook gewoon prima natuurlijk. Maar serieuze hardlopers zijn heel dun. Elke kilo is een paar seconden sneller lopen, daarvoor hoef je niet fitter te worden - je hebt gewoonweg minder kilo’s mee te zeulen.
Kenianen zijn betere hardlopers mede omdat ze dunne kuiten hebben.

@Fallingout traint niet om een serieuze hardloper te worden.

• #144.523
  • #144.524
Kenianen zijn betere hardlopers mede omdat ze dunne kuiten hebben.

@Fallingout traint niet om een serieuze hardloper te worden.
Ze schijnen inderdaad een langere achillespees te hebben gemiddeld en daarme lopen ze efficiënter.

Ppar - delta en wat andere genen zouden eventueel ook invloed hebben.

En het opgroeien en levenslang trainen op hoogte zorgt vast ook voor epigenetische aanpassingen.

En nee: als je niet serieus wil hardlopen is die dokter een kletskous. Er zijn zat zwaardere lopers die prima hun ding doen. Zolang je maar langzaam opbouwt, goed herstelt en eventueel wat mobiliteit oefent is het allemaal niet zo spannend als je 82 kilo bent. Ik ben iets minder dan (1,96) 100 en loop al jaren 30-40 km per week. En ga ik 3x naar de sportschool.

En al mijn oude blessures zijn er beter aan toe dan ooit.

• #144.525
Dat was ik op m'n eerste marathon ongeveer.

• #144.526
Ze schijnen inderdaad een langere achillespees te hebben gemiddeld en daarme lopen ze efficiënter.

Ppar - delta en wat andere genen zouden eventueel ook invloed hebben.

En het opgroeien en levenslang trainen op hoogte zorgt vast ook voor epigenetische aanpassingen.

En nee: als je niet serieus wil hardlopen is die dokter een kletskous. Er zijn zat zwaardere lopers die prima hun ding doen. Zolang je maar langzaam opbouwt, goed herstelt en eventueel wat mobiliteit oefent is het allemaal niet zo spannend als je 82 kilo bent. Ik ben iets minder dan (1,96) 100 en loop al jaren 30-40 km per week. En ga ik 3x naar de sportschool.

En al mijn oude blessures zijn er beter aan toe dan ooit.
30-40 km per week is ook nog niet zo belastend. Anders is het wanneer je in een marathonvoorbereiding zit en 100-115 km in de week loopt en 35 in een duurtraining. Op 85 kg ging me dat prima af, op 100 kg kon ik de groep niet meer bijhouden op extensieve intervaltrainingen.

• #144.527
NAV moeite met conditieopbouw en hardlopen bij de sportarts geweest voor een uitgebreid onderzoek om te zoeken naar onderliggende medische redenen.

Beetje dubbel gevoel de uitslag.

-hart, longen en spieren functioneren goed zonder enige indicatie voor problemen.
-zeer slechte natuurlijke aanleg voor hardlopen en conditie
-jarenlang krachttrainen heeft behoorlijk tegengewerkt
-gezien mijn lengte en bouw zou hij adviseren maximaal 80-82kg te wegen en nog minstens 5kg vet en 5kg spiermassa te verliezen(18% vet op dit moment). Ondanks dat ik dus al 7kg kwijt ben(20/80 vet en spiermasaa)

Conclusie: absoluut niet gemaakt om te hardlopen en ondanks 2 jaar geen krachttraining meer en dat de stats en uiterlijk het niet zo snel zouden verraden nogsteeds behoorlijk spiermassa en vet te veel voor mijn bouw.

2x per week crossfit en hardlopen op 80-90% van max hartslag.
Weet je ook waarom krachttraining heeft tegengewerkt? Omdat extra massa daarmee niet in je voordeel is? Je hart? Of heb je bijvoorbeeld een te 'krachtige' loop? Als jij loopt op een manier die veel meer energie kost dan nodig is, dan is het niet gek dat het jou zwaarder valt. Ik meen mij te herinneren dat met andere cardio je conditie wel wat beter was. Dat zou dat verschil dan ook gelijk kunnen verklaren? :)

• #144.531
Mijn dag begint net

• #144.532
Weet je ook waarom krachttraining heeft tegengewerkt? Omdat extra massa daarmee niet in je voordeel is? Je hart? Of heb je bijvoorbeeld een te 'krachtige' loop? Als jij loopt op een manier die veel meer energie kost dan nodig is, dan is het niet gek dat het jou zwaarder valt. Ik meen mij te herinneren dat met andere cardio je conditie wel wat beter was. Dat zou dat verschil dan ook gelijk kunnen verklaren? :)
Krachttraining is over het algemeen ook goed voor duursporters, alleen moeten die natuurlijk niet op hypertrofie gaan trainen. Zelfs wielrenners zijn inmiddels aan het liften (en hardlopen!) om minder blessures te krijgen en bijvoorbeeld botdichtheid (dat ze niet alles breken bij een val) te verbeteren.

Dus Squats, dynamische werk, core, allemaal goed voor hardlopers. Maar niet te veel en natuurlijk is elke kilo aan pecs en biceps niet iets dat bijdraagt aan snellere tijden.

• #144.533
Het is maar net wat je wilt met lopen. Ik weeg 94kg bij 1.76m en loop ~25km(11km/u) in de week. een zgn hardloper zou eerder 65kg wegen bij mijn lengte.

Laatst bewerkt:
  • #144.535
Een maand of 2 geleden een nieuwe cv ketel laten plaatsen. Gast kwam even zeggen dat hij via het dak kapel even het dak op moest. Geen probleem uiteraard.
Kwam daarna zeggen dat het hem opviel dat er een paar dakpannen niet goed lagen. Had hij wel even gefixed voor me.
Geen lekage gehad vroeg hij? Nee hoor nergens last van.

Terug naar vandaag.
Heel me dak is ingezakt achter de cv ketel. Alle vlakke delen die tussen de balken lopen. :eek:
Alles zeiknat geregend de afgelopen weken.
In de 6 jaar dat we hier wonen is er nog nooit iemand op het dak geweest behalve die knul. Maar vrees dat het mijn woord tegen dat van hem zal zijn.
Instalatie bedrijf net weesten kijken.
Fout lijkt bij hun te liggen. Waarschijnlijk hebben ze het daklood onder aan het dakkapel verkeerd terug gelegd over de pannen ipv onder de pannen daardoor loopt er nu water na binnen.
En die knakker is er ook gewoon doorheen gegaan met het installeren van de cv afvoer.
Waarschijnlijk aan de zijkant van de dak kapel gestaan ipv op het stukje van een hele dakpan.

Ben benieuwd hoe ze dat gaan maken. Dak ligt er al op vanaf de jaren 90. Lijkt me een beheurlijke klus om een stuk daarvan te gaan verbouwen.
stuk zit tussen 2 dak kappellen in kan geen steiger bij omdat er een overkapping onder zit.

20230901_113319.jpg

Om het weekend nog mooier te laten beginnen kregen we gisteren te horen dat onze middelste zoon niet oost indisch doof is maar gewoon nauwelijks iets hoord. Hij kreeg een koptelefoon op en moest op een knopje drukken als hij een piepje hoorde. Na een tijdje vroeg hij wanneer ze gingen starten maar toen waren ze al even bezig :roflol:

Oudste heeft ASS de middelste hoort nauwelijks iets en me dochter heeft een spraakprobleem.
Vraag me dan wel eens af of elk huishouden zo hun problemen heeft.
Lijkt hier altijd wel iets. 1 van de kids is ook altijd snachts aan het spoken. Lijkt wel of ze elkaar afwisselen.

• #144.536
Oudste heeft ASS de middelste hoort nauwelijks iets en me dochter heeft een spraakprobleem.
Vraag me dan wel eens af of elk huishouden zo hun problemen heeft.
Lijkt hier altijd wel iets. 1 van de kids is ook altijd snachts aan het spoken. Lijkt wel of ze elkaar afwisselen.
Hier ook, de oudste heeft ASS, de jongste willen we laten testen op ADHD. Het aantal weken dat we de afgelopen 7,5 jaar geen gebroken nacht hebben gehad is op 1 hand te tellen.

Bijna vergeten, één van de ouders heeft ook wat gebreken.

• #144.537
Hier ook, de oudste heeft ASS, de jongste willen we laten testen op ADHD. Het aantal weken dat we de afgelopen 7,5 jaar geen gebroken nacht hebben gehad is op 1 hand te tellen.

Bijna vergeten, één van de ouders heeft ook wat gebreken.

De moeder zeker :D

• #144.540
Verklaart dat ook de uitdagingen bij het kroost? :D

Terug
Naar boven