MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #146.001
Twee volwassenen delen doorgaans het slaapverblijf, lijkt me vrij normaal dat ze een aparte slaapkamer voor het kind verlangen.

Het afwijzen van een mogelijke kandidaat voor een woning puur vanwege het feit dat er een kind is, is discriminatie hier. Zijn zelfs al rechtszaken over gewonnen.
Een huurbaas heeft toch niks te zeggen over wie er naast mij in bed ligt of wel dan? :roflol:

• #146.002
Het afwijzen van een mogelijke kandidaat voor een woning puur vanwege het feit dat er een kind is, is discriminatie hier. Zijn zelfs al rechtszaken over gewonnen.
Een huurbaas heeft toch niks te zeggen over wie er naast mij in bed ligt of wel dan? :roflol:
Er hebben er al rechtszaken verloren omdat er een kind naast hen ligt in bed. :trollface:

• #146.004
Jep, ik ga beginnen met liegen tegen makelaars. Ben het helemaal beu. Net telefoontje gehad dat 'het is 1 slaapkamer dus jij en een kind kan de huurbaas niet accepteren'.
Dus ik vraag waarom niet + of 2 volwassenen zonder kind wel kan?

'2 volwassenen kan wel, maar niet een kind, dat hebben we van de gemeente doorgekregen'.

Wtf ja, wettelijk mag een volwassene en een kind gewoon in een 1 slaapkamer flat verblijven (tenzij ruimte te klein is, of echt maar 1 kamer (studio) is, maar dit is hier niet het geval) dus weer geen kans op de woning simpelweg omdat ik verhuis met mijn kind ipv met een volwassene die meer ruimte in beslag neemt.
KUTKUTKUTZOOI
Mijn vorige woning was een studio van 40m2, het gezin wat er voor mij in woonde was een homostel met twee kinderen uit eerdere relaties. Kinders acht jaar oud of ouder oid.. Begrijp opzich wel dat de gemeente dat soort situaties niet wilt hebben, je kiddo gaat op een gegeven moment ook wel wat privacy willen.

• #146.005
Mijn vorige woning was een studio van 40m2, het gezin wat er voor mij in woonde was een homostel met twee kinderen uit eerdere relaties. Kinders acht jaar oud of ouder oid.. Begrijp opzich wel dat de gemeente dat soort situaties niet wilt hebben, je kiddo gaat op een gegeven moment ook wel wat privacy willen.

Klopt, alleen het gekke is, is dat het per wet gewoon mag. Er zijn wel wat minimale kamer eisen hier (zoals in een studio, zou het niet mogen met een kind), maar waarom een gemeente daar dus tegenin mag gaan snap ik niet.

Ik doe m'n best om weg te gaan hier van m'n man, maar als 1 volwassene en 1 kind (jong kind) niet in een 1 kamer appartement mogen (wel van de wet, niet van gemeente of huurbaas), dan kan ik enkel op 2 kamer woningen reageren en laat die nou 9/10 keer enorm buiten budget liggen :(

• #146.006
Ik vind het wel bijzonder dat een huisbaar je om die reden gaat afwijzen. Is toch uiteindelijk jouw keuze hoe je daar invulling aan geeft?

• #146.008
Klaag ze aan zou ik zeggen.

• #146.009
Ik vind het wel bijzonder dat een huisbaar je om die reden gaat afwijzen. Is toch uiteindelijk jouw keuze hoe je daar invulling aan geeft?

Precies dit inderdaad, zeker als ze wèl 2 volwassenen zouden accepteren.
Dit gebeurt overigens vrij vaak, vriendin van mij (zelfde situatie, 2 jarig kindje) heeft het ook vaak gehoord in haar zoektocht naar een woning.

• #146.011

Ik heb wat contacten binnen de gemeente dus ik ga wel een emailtje sturen met de vraag of ze er iets van weten ja, vooral ook om te checken of het klopt of niet (zodat ik me kan voorbereiden).
Daadwerkelijk aanklagen ga ik niet doen, kost teveel geld, teveel tijd en wil ik dan nog in die woning wonen? Nee bedankt.

• #146.012
Toon maar aan dat ze dat doen. Daarnaast zijn het waarschijnlijk niet de best geïsoleerde huizen dus hebben ze liever geen kleine kinderen en zolang de huurder kan kiezen snap ik het wel.

• #146.013
Toon maar aan dat ze dat doen. Daarnaast zijn het waarschijnlijk niet de best geïsoleerde huizen dus hebben ze liever geen kleine kinderen en zolang de huurder kan kiezen snap ik het wel.

Discriminatie bewijzen is altijd lastig tenzij het op papier staat. Daarom doe ik liever alles via email, alleen is dat met woningen lastig.
Ik ben vroeger 2x afgewezen voor een interview voor werk, omdat ik een vrouw ben. Puur discriminatie maar aanklagen? Nee.. 1, lastig te bewijzen want de ene was face2face en de ander via de telefoon, en 2, wil je werken voor zo'n werkgever?

• #146.016
Ja oke maar dan is het uberhaupt geen kinderen, niet vanwege een tekort aan slaapkamers?

Ik snap goed dat je geen kinderen zou willen in je gebouw, maar dan is het puur vanwege de overlast, niet omdat het ondenkbaar is dat een kind de kamer deelt met de ouder(s)?

• #146.018
Discriminatie bewijzen is altijd lastig tenzij het op papier staat. Daarom doe ik liever alles via email, alleen is dat met woningen lastig.
Ik ben vroeger 2x afgewezen voor een interview voor werk, omdat ik een vrouw ben. Puur discriminatie maar aanklagen? Nee.. 1, lastig te bewijzen want de ene was face2face en de ander via de telefoon, en 2, wil je werken voor zo'n werkgever?
NIet alle voorkeur is discriminatie...

• #146.019
Waarom zouden ze je als vrouw afwijzen?

• #146.020
Waarom zouden ze je als vrouw afwijzen?

Omdat ze dom in hun harsens zijn? :)

De ene was 'vakkenvullen is voor jongens' en de ander (via uitzendbureau) was 'je moet 20kg kunnen tillen' - 'dat kan ik' - 'oke maar werkgever vraagt specifiek om een man'.

Terug
Naar boven