MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #147.841
Sinds 1 januari drink ik beduidend minder koffie, bij mij eigenijk toevallig zo gelopen door een griepje oid.

Op zich mis ik het niet en kon jet best wat minder, maar het smaakt me niet meer zoals voorheen, dat vind ik wel jammer. Die smaak zou ik wel terugwillen, wat minder cafeïne en niet 's ochtends al is niet zo slecht.
Corona dus. ;)

• #147.843
Ik ook al aantal weken. mijn rust hartslag in de avond is verlaagd van 67/70 naar 53/56
Dat is een flinke verlaging. Dan ben ik wel benieuwd wat je normale cafeïne gebruik was en hoeveel tijdsverschil er tussen het laatste cafeïnegebruik en het meten van je hartslag zat? Effect zou mijns inziens na maximaal 5 uur verdwenen moeten zijn, vandaar mijn vraag.

• #147.846
Dat is een flinke verlaging. Dan ben ik wel benieuwd wat je normale cafeïne gebruik was en hoeveel tijdsverschil er tussen het laatste cafeïnegebruik en het meten van je hartslag zat? Effect zou mijns inziens na maximaal 5 uur verdwenen moeten zijn, vandaar mijn vraag.
na 15u nam ik sowieso niets meer, ook geen koffie. In de ochtend 400mg en 2xpw voor hardlopen 500ml monster. tijd is in de avond relaxed op de bank 22-23u

• #147.847
na 15u nam ik sowieso niets meer, ook geen koffie. In de ochtend 400mg en 2xpw voor hardlopen 500ml monster. tijd is in de avond relaxed op de bank 22-23u
Nadeel is dat ik meestal (later) in de avond sport. De eerste 2 uur na opstaan is het sowieso beter geen cafeïne te nemen en inderdaad in die avond niet.

• #147.848
Dat ik de laatste tijd steeds meer nederlandstalige wannabe sam sulek fitness influencers in mijn youtube feed krijg.

Volgens mij zijn het ook nog eens natty's.

• #147.849
Ik dacht na 48 uur wel weer enigzins een (lichte) training mee te kunnen pakken aangezien ik in Tokyo ook niet getraind heb. Jetlag said no, ging meerdere keren bijna out en een andere regular kwam zelfs even polsen of ik wel okay was :o

• #147.850
Nadeel is dat ik meestal (later) in de avond sport. De eerste 2 uur na opstaan is het sowieso beter geen cafeïne te nemen en inderdaad in die avond niet.
Hoezo de eerste twee uur na opstaan niet? Window wordt wel erg klein zo lol

• #147.853
caffeine werkt langer dan je denkt, ook al is de zgn halfwaardetijd ~5u. als je later op de dag traint moet je zelf ff uitvogelen wanneer het beste tijdstip is.
(tuurlijk merk je het meeste als het inkickt)

• #147.856
caffeine werkt langer dan je denkt, ook al is de zgn halfwaardetijd ~5u. als je later op de dag traint moet je zelf ff uitvogelen wanneer het beste tijdstip is.
(tuurlijk merk je het meeste als het inkickt)
Eens , een van de redenen dat ik even helemaal naar 0 ben gegaan.

• #147.857
Hoezo de eerste twee uur na opstaan niet? Window wordt wel erg klein zo lol
Omdat je natuurlijke cortisolaanmaak het eerste uur na opstaan het hoogst is. Cafeïne verstoort dat en daarnaast heeft cafeïne meer effect om te nemen als cortisollevels dalen.

Daarnaast heeft het ook te maken met adenosinelevels, maar daar weet ik zo niet de details van.

• #147.858
Ik vind het niet verantwoord om zonder koffie te gaan auto rijden eerlijk gezegd.
Herkenbaar ! Wij hebben de regel hier dat iedereen zijn klep houd todat ik twee zwarte koffie heb gehad .
Gek genoeg hebben mijn kinderen net als papa een ochtend humeur dus die zijn het probleem niet 😂

• #147.859
Terug
Naar boven